فرهنگ و خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا
در کشور ایتالیا ، خانواده مرکز ساختار اجتماعی است و نفوذ تثبیت کننده ای را برای اعضای خود ایجاد می کند. در شمال، به طور کلی تنها خانواده اصلی با هم زندگی می کنند؛ در حالی که در جنوب، خانواده گسترده ای اغلب در یک خانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند. این دو ساختار خانواده هر دو از لحاظ احساسی و مالی از اعضای خود حمایت می کند.
در سبک ایتالیایی ها ظاهر بسیار مهم است. نحوه لباس شما می تواند وضعیت اجتماعی شما، پس زمینه خانواده و سطح تحصیلات شما را نشان دهد. برداشت های اول، تصورات پایدار در ایتالیا است. مفهوم “bella figura” یا تصویر خوب برای ایتالیایی ها مهم است. آنها ناخودآگاه سن و موقعیت اجتماعی دیگران را در چند ثانیه اول مواجهه با آنها، اغلب قبل از هر گونه کلمات تبادل، ارزیابی می کنند. لباس برای ایتالیایی ها مهم است. آنها بسیار مد آگاه هستند و مردم را در ظاهر خود قضاوت می کنند. شما بر روی لباس، کفش، لوازم جانبی و نحوه حمل و نقل خود قضاوت خواهید شد.
Bella figuraبیشتر لباس پوشیدن مد نظراست. این پروژه همچنین به رفتارهای شما، یعنی اعتماد به نفس، سبک، رفتار و غیره، اهمیت می دهد. دستاورد فرهنگی بزرگترین منبع افتخار ایتالیا است. خلاقیت، تخیل، هوش و تعلیم و تربیت ارزش زیادی دارند. روابط شخصی با توجه به وفاداری که به شدت ارزشمند است، به ویژه در خانواده ها حفظ می شود. خانواده مهم ترین وابستگی در ایتالیا است. از نام های خانوادگی و عناوین مناسب استفاده کنید تا زمانی که توسط میزبان یا همکاران ایتالیایی خود به طور خاص دعوت میشوید با احترام نام شما خوانده شود. زنان اغلب از نام فرزند خود استفاده می کنند، مخصوصا در کسب و کار و اسناد قانونی. آنها معمولا از نام های متاهل و یا ترکیبی از نام های ازدواجشان و نام های پسران خارج از تجارت استفاده می کنند.
در هنگام صحبت کردن از تماس چشم استفاده کنید در غیر این صورت ایتالیایی ها ممکن است فکر کنند شما چیزی را پنهان کرده اید. برای تشویق یک پیشخدمت انگشت اشاره خود را بالا ببرید وبا چشم هایتان او را تایید کنید. ایتالیایی ها بخاطر استفاده از زبان بدن ، بیشترین کشورهای اروپایی شناخته شده است. ایتالیایی ها به طور جدی برای جلسات کاری بسیار متعهد هستند و انتظار دارند که شما نیز همین کار را انجام دهید؛ با تأخیر کارهایتان را انجام ندهید.
تأخیر عمدی در کسب و کار به عنوان غفلت دیده می شود. کارت های شناسایی فقط در کسب و کار استفاده می شود نه ملاقات های اجتماعی ، مگر اینکه درخواست شود. کارت های کسب و کار فقط در جلسه اول رد و بدل می شود و باید به دست گیرندگان داده شود. یک کارت بازرگانی را به یک شخص بیش از یک بار ندهید. یک کارت بازرگانی را برای هر فردی که در یک جلسه شرکت می کند، ارائه دهید. هنگام دریافت کارت کسب و کار، به دقت نام و عنوان را نگاه کنید، سپس آن را روی میز در مقابل خود یا در کیف خود قرار دهید.
انگلیسی در کسب و کار بسیار رایج است، اما پیش از آن زمان را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا مترجم لازم است. به طور کلی، بحث های تجاری پس از چند دقیقه صحبت کوتاه آغاز می شود. ایتالیایی ها دوست دارند با افرادی که می شناسند و اعتماد دارند برخورد کنند. آنها همچنین معتقدند که کار نباید بیش از حد جدی گرفته شود. روابط باید سودآور و متقابلا سودمند باشد تا همکاری کامل داشته باشند.
پراگماتیسم و استعداد برای بداهه پردازی ، کلید موفقیت است. پروتکل، قوانین و سازمان اغلب نادیده گرفته می شود. برای مذاکرات زمان و صبر داشته باشید. عجله نکنید ایتالیایی ها ممکن است این را به عنوان ضعف درک کنند. شرکت های ایتالیایی بدون نیاز به انجام یک مطالعه دقیق می توانند به شناسایی و بهره برداری از یک تو رفتگی چشم عمل کنند. طرح های استراتژیک به ندرت نوشته می شوند و هرگز بلند مدت نیستند. سبک نشست بدون ساختار و غیر رسمی است. ارائه رسمی شایع نیست.
تصمیمات تجاری اغلب ساخته شده و به طور خصوصی قبل از جلسات توافق شده است. هدف از جلسه اغلب برای ارزیابی خلق و خوی، حمایت از احساس و تست رفتارها است نه تصمیم گیری. جلسات ممکن است به نمایش گذاشتن فصاحت، شخصیت و وضعیت برگزار شود. تصمیماتی که ایجاد شده و توافق شده ممکن است هرگز اجرا نگردد. به یک شخص برای کسب و کار ایتالیایی به خانه اش تماس نگیرید، مگر اینکه واقعا اورژانسی باشد.
ایتالیا مرکز اصلی مد اروپا است. ایتالیایی ها شیک هستند. حتی مردم شهر های کوچک پول زیادی را برای خرید لباس خود خرج می کنند و برای هر مناسبتی لباس مناسبی خواهند داشت. ایتالیایی ها از لباس های زیبا اما محافظه کارانه استفاده می کنند. مردان و زنان لباس محافظه کارانه و رسمی برای کسب و کار استفاده می کنند.
زنان ایتالیایی یا خارجی می توانند در ایتالیا بدون مشکل بزرگی کار کنند. در بعضی شرایط حتی زن بودن ممکن است حتی یک مزیت در نظر گرفته شود. فقط 38 درصد از زنان ایتالیایی زیر 65 سال در بازار کار هستند – یکی از پایین ترین درصد در اروپای غربی. تعداد کمی از زنان ایتالیایی دارای مقام های مدنی هستند. ایتالیایی ها هنگام ارتباط با جنس مخالف به طور کلی مهار نمی شوند. عطر بخشی از روح زندگی در ایتالیا است. اگر مهمان باشید، شراب ننوشید این برای ایتالیایی ها “غیرمنتظره” است.