در روزهای بهار یا تابستان که هوا بسیار دلپذیر است بیشتر ما تمایل داریم که عمده زمان خود را در فضای باز بگذرانیم و از هوای خوب  و نور خورشید لذت و بهره ببریم.

 در این شرایط نوعا رستوران یا کافی شاپ هایی که تراس بزرگ یا روف گاردن داشته باشند توجه ما را جلب می کنند. اما با تمام این ویژگی ها با سرد شدن و یا حتی گرم شدن زیاد هوا و رسیدن زمستان یا اوج تابستان شرایط بسیار متفاوت می شود. با استفاده از سقف متحرک تراس شما  می توانید در تمام طول سال از سقف تراس و پاسیو خود استفاده کنید و مشتریان شما می توانند در روزهای آفتابی و برخی نیز از تراس رستوران شما لذت ببرند.
تراس در ساختمان های مسکونی بصورتی هستند که عموما فاقد سقف بر روی خود هستند و به جهت قوانین شهری امکان مسقف نمودن انها با مصالح معمول ساختمانی وجود ندارد. سقف متحرک تراس یکی از راه حل ها برای داشتن یک سایبان یا سقف موقت در فضای بالکن ساختمان می باشد.
سقف متحرک پارچه ای در تراس را می توان با استفاده از یک ریموت کنترل به صورت برقی باز کرد تا فضای زیرین خود را مسقف نماید. و در حالت عدم نیاز ان را به راحتی جمع اوری نمود.
وجود نورهای LED در زیر پروفیل های الومینیومی سقف متحرک در شب نورپردازی مناسبی برای فضای تراس بوجود می اورد. نورپردازی گسترده در زیر سقف متحرک نوری یکنواخت را بریا همنشینی خانواده در فضای تراس ساختمان مسکونی مهیا می نماید.

سقف متحرک تراس در تمام فصول
با استفاده از سقف متحرک تراس شما می‌توانید در تمام طول سال از سقف تراس و پاسیو خود استفاده کنید و مشتریان شما می‌توانند در روزهای آفتابی و روزهای برفی از تراس محوطه شما لذت ببرند . با استفاده از فناوری نوین و مقرون به صرفه سقف متحرک برقی و سایبان‌های جمع شونده ، شما می‌توانید حیاط خود را به وسیله سقف و دیوار متحرک بپوشانید و فضای باز محیط خود را به فضای قابل کنترل تبدیل کنید و در تمام طول سال از آن بهره ببرید . می‌توان سیستم سقف متحرک را در تراس یا پاسیو شما اجرا کرد تا از مشتری‌های شما در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت کرد و فضای لوکس و کاربردی برای محوطه کسب و کار شما اجرا کرد . 

 

سقف متحرک تراس

 

روفگاردن یا گرین روف فضاهای سبزی هستند که در سطوح بالای ساختمان های مسکونی ، صنعتی و تجاری که برای تفریح ، فضای بازی، سایه و پناهگاه ، تولید غذا ، کنترل دما، بهبود معماری و ایجاد محیط مناسب زندگی برای پرندگان و یا به سادگی به عنوان یک منطقه سبز طراحی شده است.چنین باغ‌هایی در مقیاس بزرگ می‌توانند بر آب و هوا و محیط زیست منطقه تاثیر گذاشته و آن را بهبود بخشند.

روف گاردن ها در سبک های متفاوتی اجرا می شوند. برخی از افراد حیاط خلوت خود را تبدیل به روف گاردن می کنند و برخی دیگر دوست دارند که از تراس خود یک محیط سرسبز و بی نظیر داشته باشند. در هر صورت بسیار مهم است که محیط طراحی شده در برابر باران و برف و بادهای شدید و همینطور نور مضر محافظت شود. سقف متحرک روف گاردن یکی از بهترین انتخاب در راستای رسیدن به هدفتان محسوب می شود.
طراحی روف گاردن
این روزها فضای کمتری برای درختان و گیاهان در مناطق شهری وجود دارد. بام های خانه و نماها بهترین راه برای ایجاد فضای سبز و آوردن طبیعت به خانه می باشد. در زندگی مدرن امروز بام خانه بخشی از فضای زندگی شده است و اغلب به عنوان حیاط خانه مورد استفاده قرار می گیرد.ساخت و طراحی روف گاردن و نمای سبز علاوه بر این که زیبایی محیط اطراف شما رو دو چندان می کند، در خنک سازی محیط  در روزهای گرم تابستان نیز نقش به سزایی دارد. توجه کنید ایجاد بام سبز علاوه بر زیبایی  سبب افزایش ارزش ملک شما خواهد شد. به همین علت در بسیاری موارد در بازسازی ساختمان و نوسازی مجتمع های قدیمی اقدام به طراحی و اجرای روف گاردن میگردد. همچنین در ساخت و طراحی رستوران نیز برای قسمت های فضای باز روف گاردن بسیار زیبا و کاربردی خواهد بود.
طراحی روف گاردن معمولا برای بام های در مقیاس بزرگتر و در دو مرحله عمرانی و لنداسکیپ اجرا می شود. مرحله عمرانی اجرای زیر ساخت بام سبز، ایزولاسیون و زهکشی و آبرسانی را شامل می شود. مرحله لنداسکیپ اجرای فضای سبز و تجهیزاتی مانند آلاچیق، باربیکیو و غیره را دربر می گیرد.
مرحله لنداسکیپ باغ بام صرفا شامل ایجاد فضای سبز با کاشت انواع درختان و گیاهان نمی باشد. بلکه المان های دیگری نیز برای زیباسازی آن در محیط اجرا می شود. المان هایی از قبیل انواع آبنما، آلاچیق، انواع گلدانها ، کفپوش گرانولی و لاستیکی ،  چمن های طبیعی و مصنوعی، نیمکتهای چوبی و گاهاً حتی به سفارش مشتری می توان جکوزی، استخر ها و پلاژهایی برای آفتابگیر نیز استفاده کرد.توجه کنید روف گاردن را می توان علاوه بر بام ساختمان در لابی های ساختمان، پاسیو، تراس نیز اجرا کرد.

سقف متحرک روف گاردن سازه ای تمام اتوماتیک از جنس شیشه و یا پلی کربنات بسیار لوکس و لاکچری که علاوه بر زیبایی ظاهری استفاده از فضا را در هر شرایط آب و هوایی فراهم خواهد کرد همین امر سقف متحرک روف گاردن را به گزینه ای ایده آل برای کافی شاپ ها، رستوران ها و مجتمع ها بدل کرده است.
بهترین ایده برای روف‌گاردن اجرای سقف متحرک شیشه‌ای است 
چرا ؟ بدلیل نیاز گیاهان به نور خورشید .
در واقع شیشه و طلق‌های پلی‌کربنات موجود در این سازه می‌توانند نور را برای استفاده گیاهان از خود عبور دهند .
بیشترین تقاضا برای سقف متحرک روف گاردن، مدل های شیشه ای است. این موضوع به خاطر نیاز گیاهان به نور خورشید است. در واقع شیشه و طلق های پلی کربنات می توانند نور را از خود عبور دهند و برای گیاهان استفاده می شوند. این مدل سقف ها از شیشه های نشکن با بهترین کیفیت استفاده می کنند به طوری که سطح شیشه ها دارای موقعیت عبور نور به شکل فیلتر شده است. نورهای مضر و اشعه هایی که سبب سوختن گیاهان می شود از سقف عبور نمی کند و فیلتر سازی صورت می گیرد. سقف های متحرک روف گاردن در مدل های فلزی نیز طراحی می شود و طبق سلیقه شخص اجرا خواهد بود.

 

سقف متحرک روف‌گاردن

 

 

به دلایل مختلف از قبیل استفاده از فضای روباز رستوران ها و افزایش ظرفیت سالن ها و همچنین لذت بردن از مناظر زیبای آسمان و سرپوشیده شدن آن در روزهای بارانی، سقف های متحرک طراحی و تولید شده اند.

به عبارت دیگر، سقف های متحرک برای رستوران ها به مجموعه ای از سقف ها گفته می شود که دارای بدنه پارچه ای، شیشه ای یا پلی کربنات می باشد که موتور الکتریکی بر روی آنها نصب بوده و با فشردن دکمه ریموت باز و بسته می شوند.
سقف های متحرک رستوران از مدرن ترین سازه های به کار رفته برای سقف می باشد که امکان سرپوشیده و روباز بودن به صورت هم زمان را برای این محیط ها فراهم می کنند. متریال به کار رفته در این سقف ها تنوع بسیار زیادی داشته و با توجه به شرایط آب وهوایی ، بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای آن و هم چنین ابعاد و اندازه سقف یکی از انواع سقف های شیشه ای، پلی کربنات و پارچه ای و همچنین ساندویچ پنل مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربرد سقف متحرک رستوران :
به منظور استفاده از فضاهای باز و بسته در شرایط آب و هوایی مختلف و ایجاد فضای بیشتر در محوطه، از سقف متحرک رستوران استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در روزهایی که هوا پاک و آسمان صاف و آفتابی است، با باز کردن سقف متحرک در رستوران، فضای دلنشین و زیبایی برای مشتریان ایجاد کنید. همچنین با استفاده از سقف متحرک روف گاردن جذابیت رستوران خود را چند برابر کنید.
یا مواقعی که شرایط بارانی پیش می‌آید، با بسته شدن سقف، مشتریان به راحتی به میل غذای خود می‌پردازند. به طور حتم سقف متحرک شیشه‌ای در این موارد جذابیت بیشتری برای مردم دارد. نوعی سقف متحرک خیمه‌ای وجود دارد؛ که مناسب رستوران‌های سنتی می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود که مشتریان حس داشتن یک فضای دنج را داشته باشند و از آن لذت ببرند. سقف متحرک رستوران دارای یک موتور الکتریکی است؛ که باعث کنترل عملکرد سقف هنگام باز و جمع شدن آن می‌شود.
همچنین، با طراحی آرم یا لوگو روی سقف متحرک، به جذابیت بیشتر آن اضافه کنید. در کل نصب سقف‌های متحرک در خیلی از مواقع به منظور جذب مشتری انجام می‌شود.
با توجه به توضیحات داده شده در رابطه با سقف متحرک رستوران، می‌توان یک تعریف کلی برای این مدل سقف‌ها ارائه کرد:« سقف متحرک رستوران نوعی سقف جمع شونده است؛ که از سازه‌های شیشه‌ای، پارچه‌ای و پلی کربنات طراحی شده است. یک موتور الکتریکی روی آن‌ها نصب می‌شود و با استفاده از ریموت کنترلی (با نصب اپلیکیشن روی موبایل نیز می‌توان آن را کنترل کرد) یا حتی دستی می‌توان آن را باز و بسته کرد
مزایای سقف متحرک رستوران و کافی‌شاپ :
قابلیت استفاده از فضای باز رستوران و کافی‌شاپ در فصول گرم و سرد سال با حداقل اتلاف فضایی
مقاوت بالا در برابر باد ، باران ، تگرگ و آفتاب شدید و گرد و غبار
عایق بودن در برابر سرو صدای بیرون و درون
دارای آب راه‌هایی برای خروج آب
امکان نورپردازی زیبا  و جلوه زیبا در شب
مقرون به صرفه

 

سقف متحرک رستوران

 

بالکن و ایوان ساختمان از جمله فضاهایی است که به دلیل سرپوشیده نبودن بهره گیری از آن آسان نبوده و به همین جهت استفاده از انواع سقف های متحرک برای سرپوشیده کردن و محفوظ کردن در مقابل باران و آفتاب توصیه می شود. سقف متحرک در انواع مختلفی قابل پیاده سازی بوده .

سقف متحرک بالکن یا تراس یک محصول بی نظیر است که برای کسب و کارهایی مانند رستوران و کارهایی که نیاز به پوشش در برابر باران و آفتاب دارند گزینه خوبی محسوب می شود. البته این مدل از سقف ها برای منازلی که دارای بالکن های بزرگ هستند و نیاز است که دارای سقف باشند بی نظیر است. سقف متحرک بالکن در جنس و مدل های مختلف طراحی می شود که بر اساس نوع کاربری مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از اسم این محصول پیداست، سقف قابلیت جمع شدن و بسته شدن دارد
انواع سقف متحرک بالکن :
سقف متحرک شیشه‌ای یا پلی‌کربنات :
یکی از مدل های سقف متحرک بالکن، از نوع شیشه ای یا پلی کربنات است. این مدل از سقف ها معمولاً برقی طراحی می شوند و می توان از آن برای فضای باز رستوران ها، حیاط ویلاها و حتی بالکن های منزل نیز استفاده کرد. این سقف ها به شکلی طراحی می شوند که در واقع دیوارهای محفوظی در مقابل همه شرایط آب و هوایی هستند و این موقعیت فراهم است که حداکثر بهره وری از فضا صورت بگیرد. موضوع دیگر اینکه شیشه به کار رفته در این مدل بسیار ایمن است که معمولاً بهترین کیفیت را دارد .
سقف متحرک پارچه‌ای :
نوع دیگری از سقف متحرک بالکن وجود دارد که پارچه ای هستند. این مدل از پارچه از جنس pvc  بوده و بازدهی خوبی دارند و برای مکان هایی که دارای بارندگی کمی هستند گزینه بسیار خوبی محسوب می شود. این مدل از سقف ها با نورپردازی و لامپ های خاص تزیین شده و به زیبایی فضا می افزاید. نوع طراحی این سقف ها بسیار جالب است.
سقف متحرک برقی بالکن :
سقف متحرک بالکن برقی یکی از مدل های اتوماتیک است که تنها با ریموت یا با یک کلید باز و بسته می شود. این مدل از سقف ها طراحی مخصوص به خود را دارند و معمولاً نیاز به نیروی برق برای اجرا است و در صورت قطع بودن برق، سقف اجرا نمی شود اما از آنجایی سطح کاربری آن بسیار آسان است برای مکان های تجاری به خصوص رستوران ها و ویلاهایی که دارای آلاچیق هستند استفاده می شود. خرید سقف متحرک بالکن مدل برقی بیشترین تقاضا را به خود اختصاص می دهد. 

 

سقف متحرک بالکن

 

 

از دیگر کاربرد های سقف متحرک می‌توان به سقف متحرک پارکینگ اشاره کرد که به منظور بهره‌گیری هرچه بهتر از فضا ساخته و طراحی شده‌اند .

شرکت صنعتی هوبر با بهره‌گیری از دانش های روز دنیا ، فضای پارکینگ شما را به بهترین حالت ممکن و اشغال فضای کم می‌تواند پیاده سازی کند .
سقف های متحرک پارکینگ به منظور سرپوشیده کردن فضاهایی که از جهات مختلف دارای محدودیت بوده طراحی شده تا با فشردن یک دکمه فضا از حالت باز به سرپوشیده و برعکس تبدیل شود.
قیمت سقف متحرک پارکینگ  بر حسب نوع رویه مصرفی متفاوت بوده و هر رویه از انواع شیشه و پلی کربنات یا پارچه دارای چندین نوع متفاوت بوده و به همین جهت بازه قیمت بسیار گسترده بوده و وابسته به پارامترهای زیادی میباشد.
مزیت‌های سقف متحرک پارکینگ :
دو منظوره شدن فضای پارکینگ
حفاظت از خودرو در برابر گرد و خاک، نزولات جوی و خصوصاَ آفتاب شدید که موجب پوسیدگی و از بین رفتن رنگ خودرو می شود.
جلوگیری از ورود حرارت به داخل خودرو در فصل گرما و حفظ آن در برابر سرما در فصول سرد که موجب یخ زدگی و تحلیل رفتن باطری خودرو می گردد.
دارای سیستم زهکشی آب باران
وزن سبک و مقاومت بالا با بهره گیری از مواد اولیه با کیفیت
 امکان تعبیه سیستم روشنایی برروی پروفیل های سقف متحرک
 طراحی سایبان های زیبا و مدرن
تامین امنیت بیشتر برای خودرو و حفظ آن در برابر سقوط اشیا و فضولات پرندگان
صرفه اقتصادی
عبور نور طبیعی خورشید

سقف متحرک پارکینگ

 

 


این سقف ها بیشتر با کاربری در بالکن ها با ارتفاع زیاد طراحی و ساخته می شوند معمولا به صوت یک  طرفه باز و بسته می شوند. اجرای این مدل از سقف ها نیازمند توجه زیادی است چرا که علاوه بر زیبایی و کاربری مناسب باید دارای مقاومت و استقامت مناسب در برابر شرایط جوی و محیط های مرطوب و بارانی باشد .

سقف های متحرک برقی به طور کلی شامل ۴ دسته شیشه ای، پلی کربنات، پارچه ای و فلزی است. که استفاده از هر کدام مزایا و معایب خود را دارا می باشد. علاوه بر این هر کدام از آنان دارای بازه قیمتی خاص خود می باشند.
سقف متحرک فلزی :
سقف های متحرک فلزی در واقع مربوط به سازه ای است که استفاده می شود. فلز می توان آهن، گالوانیزه یا آلومینیوم باشد.
سقف متحرک پلی‌کربنات :
سقف پلی کربنات یک گزینه مناسب برای مسقف نمودن فضای پاسیو می باشد که هم دید همسایه را محدود می کند و هم نور پاسیو شما حفظ می گردد. این محصول مانند شیشه در برابر ضربه مقاوم بوده و نور را از خود عبور می دهد و یکی از دغدغه های کارفرمایان محترم بابت نور را از بین می برد.
قیمت سقف متحرک برقی :
قیمت سقف متحرک برقی بر اساس نوع موتوری که برای آن استفاده می شود، دمای کارکرد موتور، وات مصرفی، سرعت ثابت در طول حرکت، کارکرد بی صدا، سطح تنظیمات تعیین می شود. همینطور مدل رسیور و نوع کنترل از راه دور نیز برای سقف برقی بی نظیر است. این محصول در سبک بندی های مختلف اجرا می شود و همینطور جنس پوشش به کار رفته نیز در قیمت نهایی اثر گذار است.
مزایا سقف متحرک برقی :
 قابلیت تزئین و نور پردازی چارچوب‌ها و سقف متحرک
 قابلت نصب ناودانی یا زه کشی برای هدایت آب از روی  سقف در هنگام بارش باران برای جلوگیری از زنگ زدگی و فرسودگی سقف در صورت رکود آب
 مقاومت بالا در برابر آتش، آب خوردگی و زنگ زدگی
 قابلیت نصب حسگر برای اتوماتیک کردن آن
 استفاده بهینه از تمامی فضاها و تبدیل فضای باز به محلی جذاب و آرام
 جلوگیری از هدر رفتن انرژی
 قابلیت تنظیم تا شیب ۹۰
 محافظت از منطقه مورد نظر در هنگام بارش برف یا باران نور شدید
 قابلیت نصب سیستم‌های گرمایشی و یا سرمایشی زیر سقف برقی
 قابلیت جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل محل
 جلوگیری از دید و یا اشراف احتمالی ساختمان‌های مجاور
 قابلیت نصب ریموت کنترل و قابلیت باز و بسته کردن از راه دور

 

سقف متحرک برقی

 

سقف های متحرک از زمان شروع انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم وجود  داشتند اما هم اکنون انواع مختلفی از طرح ها و کاربردهای این سازه می بینیم که  به مرور زمان و با پیشرفت علم، سقف های متحرک اتوماتیک نیز وارد بازار شدند. این محصولات در انواع مختلفی همچون مات، فلزی، شفاف و شیشه ای ساخته می شوند.

سقف متحرک شیشه‌‌ای :
سقف‌های متحرک شیشه‌ای اغلب محیطی باز با نور زیاد را می‌سازند . سازه‌های لوکس و مدرنی که امکان تماشای منظره بیرون را برای شما فراهم می‌سازند . اغلب  از سقف متحرک اتوماتیک شیشه‌ای در گلخانه‌ها و محیط‌هایی که به نور احتیاج دارند استفاده می‌شود .
محیطی که دارای سقف شیشه‌ای باشد ، می‌تواند نور محیط را در خود حفظ کند . در نتیجه شما با نصب سقف متحرک شیشه‌ای در بهینه سازی مصرف انرژی تاثیر گذار هستید . سقف‌های شیشه‌ای هم‌چنین در برابر نفوذ آب ، رطوبت و دمای محیط به بیرون مانند عایق عمل می‌کند .
سقف متحرک برقی پارچه‌ای:
سقف متحرک پارچه ای در دو نوع دستی و اتوماتیک طراحی شده است. در حال حاضر کمتر کسی از محصول دستی استفاده می‌کند. این نوع از سقف متحرک، جزو ارزان‌ترین سقف‌ها محسوب می‌شوند. سقف متحرک برقی پارچه‌ای در برابر وزش باد شدید و نور خورشید مقاوم است. البته این موضوع تنها به کیفیت پارچه استفاده شده در ساخت آن بستگی دارد.
سقف‌های متحرک پارچه‌ای در هوبر از باکیفیت‌ترین پارچه‌های PVC ساخته شده است. متریال عالی این سازه در کنار طراحی مدرن و لوکس آن، بهترین انتخاب برای متقاضیان سقف متحرک اتومات است.
سقف متحرک اتوماتیک آلومینیومی:
سقف متحرک اتومات آلومینیومی یک انتخاب عالی برای مناطق سرد و باران‌زا است. این سقف‌ها عایق‌های بسیار قوی هستند؛ همزمان در برابر ضربه و سنگینی مقاومت بالایی دارند. اگر شما از نور شدید و یا سرما و بارش باران خسته شده‌اید، اجرای سقف متحرک اتوماتیک آلومینیومی بهترین گزینه است.
سقف‌های اتومات آلومینیومی عایق‌های حرارتی، نوری و البته صوتی بسیار خوبی هستند. این سقف متحرک به صورت ریلی حرکت می‌کند. همچنین می‌تواند در حالت کاملا باز، کاملا بسته و حالت تهویه محیط قرار گیرد.
نحوه عملکرد سقف متحرک اتوماتیک:
شاید تا به حال سقف متحرک دستی را زیاد در محیط‌های مختلف دیده باشید. سقف‌های متحرک قدمت زیادی دارند اما نسخه اتومات آن با طراحی مدرن و شگفت‌انگیز، انتخاب هر فرد بروز و خوش سلیقه‌ای است.
سقف متحرک اتوماتیک دارای سنسورهای حساس نسبت به شرایط محیط است. هنگامی که بارش باران و یا تابش نور زیاد موجب آزار مشتریان شما و یا خودتان می‌شود، این سازه تغییر حالت می‌دهد. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن تنظیمات آن روی تلفن هوشمند خود، به طور دلخواه وضعیتش را تغییر دهید. 
انتخاب سقف متحرک اتوماتیک
بین تمامی مدل‌های سقف متحرک اتوماتیک، انتخاب مناسب‌ترین آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد.
1.    اولین گزینه‌ای که به عنوان خریدار باید به آن توجه کنید، متریال استفاده شده در سازه است. متریال، میزان مقاومت، استحکام و ماندگاری سازه را تعیین می‌کند.
2.    برخی از سیستم‌های اتومات علاوه بر سنسورهای محیط، ریموت کنترل نیز دارند. داشتن ریموت کنترل، باز و بسته کردن سقف متحرک را آسان می‌کند.
3.    در کنار طراحی مدرن و حرفه‌ای سازه، باید به انعطاف‌پذیری آن نیز توجه داشت. سقف‌های متحرک اتومات شیشه‌ای بسیار لوکس و گران قیمت هستند؛ اما دارای انعطاف لازم برای نصب آسان نیستند.
4.    برخی از مدل‌های سقف متحرک اتوماتیک دارای سیستم هدایت آب باران هستند. برای مناطق بارانی داشتن این آپشن از مهم‌ترین نکات هنگام خرید سقف متحرک با سنسور باران هستند.

 

سقف متحرک اتوماتیک

 

 

سقف کشویی متحرک سازه متناسب با انواع فضا همچون حیاط، پاسیو، بالکن، استخر و رستوران بوده که با عنوان سقف متحرک تلسکوپی نیز شناخته می شوند.

 این نوع سقف متحرک که با رویه پلی کربنات یا شیشه ای اجرا شده بهترین نوع سقف برقی بوده که تولیدات شرکت هوبر با ساختار منحصر بفرد خود کاملا آببند بوده و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت کامل داشته و محیطی کاملا محفوظ ایجاد خواهد کرد.
سقف کشویی موجب می شود تا فضای شما در تمام فصول و شرایط آب و هوایی قابل استفاده گردد و به راحتی امکان بهره گیری هرچه بیشتر از فضا فراهم خواهد شد و در هنگام مناسب بودن هوا در صورتی که انتخاب شما سقف متحرک برقی باشد به سادگی و به کمک ریموت کنترل می توانید سقف را باز و یا بسته کنید.
سقف کشویی حیاط خلوت یا  پاسیو متداول ترین سقف متحرک کشویی بوده که این امکان را فراهم کرده تا فضای حیاط خلوت یا پاسیو هم‌چون سایر بخش‌های ساختمان برای تمامی استفاده‌ها مناسب گردد . 

سقف های کشویی یکی از پرفروش ترین انواع سازه های متحرک می باشد که مناسب ترین گزینه برای حیاط طبقه همکف است  و امروزه شما می توانید تنوع بسیار بالایی از این سازه ها را مشاهده کنید . همچنین توجه داشته باشید که از این مدل سقف ها برای بالکن، استخر و سقف های رستوران نیز استفاده می شود .
از مهمترین و اصلی ترین انواع سقف کشویی حیاط خلوت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :
سقف های کشویی  با پوشش پلی کربنات:

یکی از مرغوب ترین و بادوام ترین انواع سقف های کشویی می باشد که بهترین عایق حرارتی و صوتی نیز به شمار می آید.
سقف های کشویی  با پوشش حبابی:
  این مدل از سقف ها از ویژگی های بسیار منحصر به فردی برخوردار هستند و همچنین قیمت این سقف ها بسیار اقتصادی می باشد . 
سقف های کشویی استاندارد باید دارای چند خاصیت مهم باشند که این خصوصیات به قرار زیر است:
استحکام : در کشور ایران استحکام سقف کشویی از اهمیت بالایی برخوردار است.
زیرا در بسیاری از کشورهای تولید کننده سقف کشویی این سازه روی زمین قرار میگیرد
ولی در کشور ما استفاده از سقف کشویی شاید در یک بالکن در بالاترین طبقه یک ساختمان باشد.
این یعنی قرار دادن سازه در بادخیزترین نقطه ساختمان پس باید طراحی آن به گونه ای باشد که در برابر بادهای شدید اسیب نبیند.
غشاء پارچه ای : برای استفاده از یک روکش مناسب برای سقف های کشویی لازم است
از پارچه های بسیار مقاوم در برابر نور خورشید و همچنین نسوز و سبک از نظر وزن استفاده شود.

سقف متحرک کشویی