بلیط هواپیمای آگرا


تهیه بلیط هواپیمای آگرا برای سفر به یکی از بزرگ ترین شهرهای هندوستان همواره می تواند لذت بخش باشد. این شهر سه اثر ثبت شده در یونسکو دارد. از مکان های گردشگری آگرا می توان به تاج محل اشاره کرد. این اثر تاریخی را می توان نماد هندوستان دانست. تاج محل توسط شاه جهان برای یادبود همسرش بنا شد و از مهم ترین بناهای یادبود از نظر تاریخی و معماری به شمار می رود.

آشنایی با شهر آگرا

آگرا یکی از مشهورترین شهرهای هندوستان و سومین شهر بزرگ ایالت اوتار پرادش است. این شهر با دهلی پایتخت هند با ماشین دو ساعت و نیم فاصله دارد. نام این شهر اولین بار در کتاب مهابهاراتا یکی از کتاب های حماسی به معنای بهشت آمده است. این شهر در گذشته اکبر آباد نام داشت و در زمان امپراتوری اکبر، جهانگیر و شاه جهان پایتخت هند بود و به مرکز هنر و فرهنگ هند تبدیل شد. آگرا حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد و دارای آب و هوایی گرم است. در تابستان هوای این شهر به 42 درجه سانتی گراد نیز می رسد.

دین اغلب مردم این سرزمین هندو است و دین اسلام در جایگاه بعدی است. زبان متداول در این منطقه نیز هندی و اردو است و زبان انگلیسی نیز متداول است. شهر آگرا سیزدهمین شهر مقرون به صرفه توریستی شناخته شده است.

آشنایی با شهر آگرا

غذاهای معروف شهر آگرا

پسنده یکی از غذاهای این منطقه است که تکه های باریک گوشت بعد از مزه دار شدن با پنیز و فلفل و گشنیز سرخ می شود. قورمه یا کورما از گوشت بره یا گاو استفاده شده و در ترکیبی از ادویه های مختلف و ماست قرار می گیرد. کاچوری نیز یک اسنک سرخ شده معطر است که با سیب زمینی و ماش پر می شود.

بهترین زمان سفر به آگرا

بهترین زمان سفر به آگرا از لحاظ آب و هوا با پایان یافتن باران های موسمی و در اواخر شهریور است. در این فصل به خاطر خوبی آب و هوا قیمت هتل ها گران تر است. آگرا ممکن است در ماه های آذر و دی عصرهای سردی داشته باشد. در ماه های فروردین تا تیر به علت گرمای زیاد هوا تعداد توریست ها در آگرا کاهش می یابد و قیمت هتل ها و سوغاتی ها و سایر هزینه ها کاهش قابل ملاحظه ای می یابد. اما گرمای هوا در این فصل می تواند در طول روز باعث ناراحتی شود. در ماه های تیر تا شهریور باران های زیادی می بارد و این ماه ها برای کسانی مناسب است که دوست دار آب و هوای بارانی هستند.

فرودگاه شهر آگرا

فرودگاه آگرا همزمان پایگاه نظامی و فرودگاه عمومی این شهر است. این فرودگاه در سال 1947 تأسیس شد و پایگاه هوایی آن یکی از بزرگ ترین پایگاه های نظامی هند محسوب می شود. در جنگ جهانی دوم این فرودگاه پایگاه سرویس فنی هوایی ایالت متحده آمریکا بود. در فرودگاه بین المللی آگرا به واسطه کاربری نظامی، امکانات خاصی برای ترمینال های مسافربری در نظر گرفته نشده است. مسافران برای پرواز به آگرا، ابتدا به دهلی یا بمبئی سفر کرده و سپس با پروازهای داخلی به آگرا وارد می شوند. این فرودگاه بیش تر همانند یک سایت نظامی است و فاقد پروازهای بین المللی است.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط آگرا

شرکت های هواپیمایی قطر ایرویز، عمان ایر، فلای دوبی، ایر آستانا، کویت ایرویز، ماهان ایر، ایر فلوت، ترکیش ایرلاین، امیریتس، آلیتالیا و… بلیط هواپیمای آگرا را تأمین می کنند.

بلیط آگرا پرواز به دهلی توسط هواپیمایی ماهان به صورت اکونومی دو طرفه بین 13/000/000 ریال تا 18/000/000 ریال هزینه دارد. بلیط آگرا پرواز اکونومی یک طرفه نیز 7/147/000 ریال هزینه دارد. هزینه پرواز بلیط آگرا بیزینس کلاس دو طرفه نیز 24/000/000 ریال می باشد.

فرودگاه شهر آگرا

خرید و رزرو بلیط هواپیمای آگرا

تهیه بلیط هواپیمای آگرا به صورت مستقیم میسر نمی باشد. چون فرودگاه این شهر پرواز بین المللی ندارد. پرواز تهران به دهلی حدود 3 ساعت و 40 دقیقه زمان می برد. مسافت بین فرودگاه دهلی تا آگرا 233 کیلومتر است. پس از رسیدن به دهلی یا بمبئی باید بلیط آگرا را تهیه نمود و به آنجا پرواز کرد. در مجموع فرودگاه بین المللی آگرا امکانات خاصی را برای مسافران ارائه نمی دهد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیمای آگرا

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای آگرا ارزان قیمت هواپیما زمانی است که مسافران کمتر به سفر می روند. در مناطق گرمسیر، اوقات گرم سال و در مناطق سردسیر فصول سرد سال بلیط های ارزان تری ارائه می شود. همچنین اوقاتی از سال که مسافر کمتری دارد، مانند ایام آخر عید نیز بلیط های چارتر و لحظه آخری با قیمت های مناسبی عرضه می شود. بلیط آگرا به صورت ارزان قیمت معمولاً در فصول گرم سال عرضه می شود. بلیط آگرا در فصول گرم سال ارزان تر عرضه می شود. همچنین بلیط آگرا در فصول سرد به دلیل آب و هوای مناسب گران تر است.

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای آگرا

  • اصل پاسپورت با اعتبار بیشتر از 7 ماه
  • 2 قطعه عکس رنگی 5*5
  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی

قیمت بلیط هواپیمای آگرا

قیمت بلیط آگرا با دو توقف در دبی و دهلی حدوداً 42 میلیون ریال است. در این پرواز بلیط هواپیمای آگرا توسط هواپیمایی امارات و ایر ایندیا لیمیتد تأمین می شود. قیمت بلیط آگرا با دو توقف در کویت و دهلی 132 میلیون ریال است. در این پرواز بلیط هواپیمای آگرا توسط کویت ایرویز و ایر ایندیا لیمیتد تامین می شود.

قیمت بلیط هواپیمای آگرا

جاذبه های دیدنی و تفریحی آگرا

تورهای سفر به آگرا توسط شرکت های مسافربری مختلف با شرایط مختلف برگزار می گردد. از آژانس های مسافربری که تورهای دهلی و آگرا را برگزار می کنند می توان به متین گشت، فضا گشت، بالون، ابرش پرواز، سلام پرواز، معراج و شهر فرهنگ اشاره کرد.

بنای تاج محل 

تاج محل بزرگ ترین و با شکوه ترین بنای هندوستان است. این بنا آرامگاهی است در شهر آگرا که به دستور شاه جهان برای یادبود همسرش ساخته شد. شاه جهان پنجمین امپراتور گورکانی هند در سال 1631 میلادی بنا به وصیت همسرش بنایی با شکوه برای یادبود وی ایجاد کرد. نام این بنای زیبا به خاطر ایرانی بودن همسر شاه جهان به فارسی است. در ساخت این بنا از هنرمندان فراوانی از کشورهای مختلف استفاده شد و حدود بیست هزار نفر هنرمند و معمار در ساخت آن شرکت داشتند. این بنا مخلوطی از معماری اسلامی و هند و ایرانی است. دو برادر ایرانی به نام احمد و حمید لاهوری سر معماران ایرانی این بنای عظیم بودند. عیسی خان شیرازی نیز یکی از معماران برتر این بنا بوده است و امانت خان نیز خوشنویس تاج محل بوده است.

ارگ آگرا یا قلعه لعل 

این بنا به خواهر تاج محل شهرت دارد و در قرن 16 میلادی ساخته شد. این ارگ تاریخی در دو کیلوتری شمال غربی تاج محل واقع شده است و مساجد و قصرهای بسیار زیبا و مجللی دارد. در دوران شاه اکبر آگرا به عنوان پایتخت هند انتخاب شد و پایتخت فرهنگی هنری هند شد. این قصر در سلسله لوریس بنا نهاده شد و در زمان شاه اکبر مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و به طور کلی تغییر شکل داد. شاه اکبر برای ساخت این بنا از سنگ ماسه سرخ استفاده کرد. به همین دلیل نیز امروز این کاخ به ارگ سرخ آگرا معروف است. در این ارگ می توان نکته های بسیاری از معماری هندی و اسلامی مشاهده کرد. تزئینات و کاشی کاری های ارگ آگرا بر اساس اصول معماری اسلامی ساخته شده و روی آن ها خوشنویسی و نقش های فیل و اژدها و پرندگان کشیده شده است. این ارگ به لعل قلعه نیز مشهور است.

فاتح پور سیکری 

 این شهر متروکه به معنی شهر پیروزی در زمان شاه اکبر بنا نهاده شد. برخی از بناهای این شهر از جمله مساجد، بلند دروازه، پنج محل، تالار شنوندگان و… کاملاً سالم هستند و وضعیت مطلوبی دارند. این شهر به خاطر صوفی بزرگ شیخ سلیم چیستی که آرامگاه وی در محوطه مسجد جامعه این شهر قرار دارد، بنا شد.

مقبره اعتماد الدوله

این بنای مغولی که از سنگ های قیمتی مرمر بنا شده است در فاصله پنج کیلومتری رودخانه یامونا قرار دارد. این بنا مقبره پدر ملکه نور جهان، میرزا غیا الدوله است.

شهر سیکاندرا

سیکاندرا شهرکی است که در نزدیکی شهر آگرا قرار گرفته است و آرامگاه بزرگ ترین و سومین پادشاه گورکانی شاه اکبر در آن واقع شده است. مقبره شاه اکبر که به نام سیکاندرا مشهور است مساحتی حدود 482 هزار متر مربع دارد و با ماسه سنگ قرمز ساخته شده است. شروع ساخت این بنا در زمان حیات شاه اکبر بود و پس از فوت او توسط پسرش جهانگیر به اتمام رسید. محوطه این آرامگاه به صورت چهار باغ و با الگوی ایرانی ساخته شده است. مقبره اصلی در زیر زمین واقع شده است.

جاذبه های دیدنی و تفریحی آگرا

بهترین هتل های تور آگرا

در سفر به آکرا با تهیه بلیط هواپیمای آگرا می توان مناطق مختلفی را برای اقامت پیدا کرد. هتل های لوکس، هتل های معمولی، مهمان خانه های مختلف و … از این موارد هستند. هتل های مختلفی برای اقامت در آگرا وجود دارد. از جمله آن ها می توان به تاج پلازا، هتل د گرند امپریال هریتیج، هتل جی، هتل تاج ریزورتس، هتل ویتس آگرا، هتل د رتریت، هتل اتولیا تاج، هتل هاوارد پلازا د فرن آکرا، هتل فور پوینت بای شاریتون اشاره کرد.

مراکز خرید شهر آگرا

مرکز خرید آشوک مال (Ashok mall)

سفر با تور هند به وسیله بلیط هواپیمای آگرا، این مرکز یکی از بهترین مراکز برای کسانی است که عاشق خرید کردن هستند. بسیاری از برندهای معروف لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین رستوران ها و فست فودهای مختلف از جمله مک دونالد در آن قرار گرفته اند. هتل و سینمای این مرکز نیز در حال راه اندازی است.

مرکز خرید اوماکس ودینگ مال (Omaxe wedding mall)

با تهیه بلیط هواپیمای آگرا و سفر به این منطقه می توانید در این مرکز خرید تمام وسایل مورد نیاز خود را خریداری کرد. یکی از ویژگی های آن، پارکینگ بزرگی است که مراجعه به مرکز را تسهیل کرده است. در مرکز خرید اوماکس سینمای چند بعدی، رستوران ها، امکانات تفریحی، فروشگاه های پوشاک، جواهرات، لوازم کودکان، لوازم آشپزخانه و … قرار گرفته است.

مرکز خرید تی دی آی مال (TDI mall)

با تهیه بلیط هواپیمای آگرا می توان به تی دی آی مال که یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری آگرا با 120 هزار فوت مساحت است، سر زد. در این مکان می توان جواهرات، پوشاک، وسایل الکترنیکی و … را خریداری کرد. این محل به تاج محل نزدیک بوده و امکانات تفریحی از جمله سینما و رستوران های مختلف دارد.

مرکز خرید پسیفیک تاج مال (Pacific taj mall)

در این مرکز خرید برندهای مختلفی در زمینه های مختلف فعالیت می کنند. بهترین فود کورت شهر، سینما و مراکز تفریحی فراوان دیگری نیز در آن قرار گرفته است.