اطلاعاتی مهم درباره وقت سفارت بلغارستان

کشور بلغارستان ازجمله کشورهای آرام اروپایی و باوجود دریای زیبا و بکر و تمیز بسیاری از گردشگران و حتی مهاجرانی که به دنبال یک زندگی در مکانی آرام و به‌دوراز سروصدای زندگی‌های مدرن امروزی هستند را به‌سوی خود می‌کشد. برای ورود به خاک بلغارستان همچون دیگر کشورها نیاز به ویزای بلغارستان و برای تهیه ویزا باید نسبت به تعیین وقت سفارت بلغارستان اقدام کنید. همواره سؤالات بسیاری در این زمینه در ذهن متقاضیان به وجود می‌آید.در این مطلب ما قصد داریم تمامی سؤالات شمارا به زبان ساده پاسخ دهیم ، لازم به ذکر است تمامی مطالب این پست کارشناسی شده است.

وقت سفارت بلغارستان

وقت سفارت بلغارستان چیست؟

از سوا لاتی که درباره تعیین وقت سفارت بلغارستان همواره مورد پرسش قرار می‌گیرد این است که آیا برای گرفتن ویزا وقت سفارت بلغارستان باید رزرو شود؟ بله قطعاً این کار الزامی هست. پس هر تبلیغ یا صحبتی در مورد ویزای بلغارستان بدون وقت سفارت و مصاحبه را باور نکنید. زیرا که افسر مربوطه باید با شما ملاقات داشته باشد و قصد و دف شمارا از سفر به‌دقت جویا شود حتی اگر هدف شما سفر توریستی و برای مدت بسیار کوتاهی باشد، حتی در این موارد نیز باید وقت سفارت بلغارستان را تهیه کنید. پیش از هرگونه اقدامی اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید سپس اقدام کنید. چنانچه تمامی مراحل را به‌درستی انجام دهید مشکلی در رزرو وقت سفارت بلغارستان نخواهید داشت.

تعیین وقت سفارت بلغارستان به‌صورت تلفنی

می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌های سفارت بلغارستان با این سفارت جهت اقدام برای تعیین وقت سفارت بلغارستان تماس بگیرید و در نظر داشته باشید که ارتباط به‌صورت تلفنی با یک‌بار تماس میسر نخواهد بود و ممکن است خط مشغول باشد. می‌توانید از ساعت 10 تا 14 با سفارت تماس بگیرید.

برای این‌که بتوانید از طریق تماس تلفنی وقت بگیرید باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید، زیرا که تمامی افراد متقاضی وقت سفارت بلغارستان از طریق تماس تلفنی در همان تایم مشخص‌شده سعی در تماس با سفارت دارند و شما باید شکیبا باشید.

بعدازاینکه موفق به برقراری ارتباط تلفنی با سفارت شدید اپراتورهای کامپیوتری شمارا راهنمایی می‌کنند تا به خش مربوطه خود با توجه به نوع ویزای درخواستی متصل شوید ، پس‌ازاین کار شما با مسئول مربوطه صحبت خواهید کرد، سپس باید خود را معرفی کنید زیرا که شما از پیش باید مدارک خود را به آدرس ایمیل سفارت ارسال می‌کردید تا نام شما در موارد موجود در صف انتظار وجود داشته باشد. در آخر 3 تاریخ متفاوت به شما پیشنهاد می‌شود تا یکی را انتخاب کرده و پس‌ازاین مرحله تعیین وقت سفارت بلغارستان به پایان رسیده است.

تعیین وقت سفارت بلغارستان اینترنتی

با استفاده از روش آنلاین نیز می‌تواند وقت سفارت بلغارستان را دریافت کنید، مدت کوتاهی است که این روش مورداستفاده قرار می‌گیرد و بسیار نسبت به روش‌های دیگر کارآمد می‌باشد.

در این روش باید فرم تعیین وقت سفارت بلغارستان را باید به‌صورت آنلاین پرکنید و منتظر جواب باشید. روش پر کردن فرم را در بخش‌های بعد شرح می‌دهیم. پس‌ازاینکه فرم ارسالی شما توسط سفارت تائید شد وقت‌های آزاد موجود در سفارت برای شما لیست خواهد شد و شما اندک زمانی ( کمتر از 24 ساعت ) فرصت دارید تا تاریخ موردنظر خود را انتخاب و به سفارت اعلام کنید. برای پیگیری نتیجه کار خود به‌صورت مداوم ایمیل خود را چک کنید تا از روز مصاحبه جا نمانید. بعد از انجام مراحل طی مدتی پاسخ درخواست برای شما ارسال می‌شود و تاریخ تائید شده توسط سفارت به شما اعلام می‌شود و دیده‌شده که این تاریخ ممکن است با تاریخ درخواستی از طرف شما مغایر باشد.

تعیین وقت سفارت بلغارستان اینترنتی

فرم تعیین وقت سفارت بلغارستان

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم اولین قدم در راستای رزرو وقت سفارت بلغارستان پر کردن فرم مخصوص این کار هست. این فرم را باید از سایت سفارت دانلود کنید که دارای 3 بخش هست و هر بخش مربوط به بخشی از اطلاعات شما هست و باید به‌دقت کامل شود.

بخش اول شامل اطلاعات شخصی هست که باید وارد شود، ازجمله  نام و نام خانوادگی و … است. اطلاعات این بخش را چندین بار مرور کنید و سپس ارسال کنید. کوچک‌ترین اشتباه باعث خواهد شد که دیگر قادر به اخذ ویزای بلغارستان نباشید.

بخش دوم به کسانی اختصاص داده‌شده که قصد تحصیل در بلغارستان و اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان را دارند. در این قسمت مقطع تحصیلی و معدل و چند مورد اطلاعات در مورد تحصیل از شما پرسیده خواهد شد. این بخش مخصوص کسانی است که به دنبال ویزای کار و تجارت می‌باشند، در این بخش باید اطلاعات تمکن مالی خود را وارد کنید همچون گردش حساب بانکی و … البته تکمیل این بخش ضروری نیست اما بدانید که داشتن تمکن مالی مناسب شانس شمارا برای اخذ ویزای بلغارستان بالا خواهد برد. این سیاست بیشتر کشورهاست و فقط مختص بلغارستان نمی‌باشد.

مدت‌زمان تعیین وقت سفارت بلغارستان

در حالت عادی 10 روز باید در صف انتظار بمانید تا بتوانید فرم اولیه و مدارک را برای سفارت ارسال کنید بعدازاین مدت به شما اعلام می‌شود که در لیست تائید هستید یا خیر!

بعد از تائید مدارک و فرم شما بین یک تا سه ماه برای شما وقت سفارت بلغارستان تعیین می‌شود که باید در روز مقرر در سفارت بلغارستان حاضر باشید تا مصاحبه و باقی مراحل با موفقیت انجام شود ، دقت کنید به‌هیچ‌وجه دیر نکنید.

به‌طورمعمول برای انجام تمامی مراحل از روز مصاحبه تا تائید ویزای شما یک ماه زمان نیاز است پس دقت کنید زمان‌بندی سفر خود را طوری انجام دهید که در پروسه اخذ ویزا و سفر به تداخل نخورید. جهت رزرو وقت سفارت بلغارستان باید اول هدف خود را مشخص کنید زیرا که انواع وقت سفارت بلغارستان وجود دارد و اشخاص باید با توجه به هدف سفر خود نوع ویزای درخواستی خود را تعیین کنند. توجه کنید مغایرت در هدف سفر با نوع ویزا  باعث رد درخواست می‌شود. یکی از انواع وقت سفارت بلغارستان به ویزای فوری مربوط هست که در قسمت بعد به شرح آن می‌پردازیم برخی افراد قادر نیستند یک ماه صبر کنند تا جواب ویزای آن‌ها برسد.

تعیین وقت سفارت بلغارستان فوری

لازم به ذکر است که رزرو وقت سفارت بلغارستان فوری تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد و هرگز با تهیه مدارک جعلی و وانمود  به داشتن شرایط خاص نمی‌توانید به این مهم دست پیدا کنید.

به‌طور مثال افرادی که برای اهداف پزشکی همچون درمان بیماری‌های خاص عازم بلغارستان می‌شوند که زمان برای تعیین وقت سفارت بلغارستان را ندارند ، این دسته از افراد باید به دنبال تعیین وقت سفارت بلغارستان فوری باشند. در این نوع وقت سفارت فرم به‌طور کامل تفاوت دارد و از شما دلایل درخواست وقت فوری و مدارک مستند و معتبر دال بر این دلایل خواسته می‌شود تا تائید وقت انجام شود.

در مورد سفر درمانی بیماران  سختگیری‌ها به‌مراتب کمتر بوده و ظرف مدت یک هفته یا کمتر می‌توانید به‌راحتی ویزای بلغارستان را دریافت کنید و عازم بلغارستان شوید. لازم به ذکر است که چنانچه اطلاعت شما صحیح نباشد و یا مدارک شما جعلی باشد برای همیشه وارد لیست سیاه ویزای بلغارستان می‌شوید و دیگر قادر به اخذ این ویزا نخواهید بود. زیرا که مدارک شما در این مورد چندین بار موردبررسی قرار خواهد گرفت و هرگونه نقصی در آن تشخیص داده خواهد شد.

مدارک عمومی وقت سفارت بلغارستان

همان‌طور که می‌دانید هر ویزا مطابق با نوع خود نیازمند مدارک خاصی هست. البته ویزاها مدارک مشابهی نیز دارند که در زیر آن‌ها را شرح خواهیم داد.

  • فرم درخواست پرشده توسط شخص درخواست‌کننده
  • دو قطعه عکس با زمینه روشن که با چسب به فرم الحاق شده
  • کپی از صفحات شناسنامه و کارت ملی شخص درخواست‌کننده ویزا
  • گذرنامه شخص با حداقل عمر شش ماه، کپی از صفحات اول و دوم و تمامی ویزاهای پیشین، چنانچه موجود باشد.
  • نکته مهم دراین‌باره این است که باید حتماً 6 ماه از صدور گذرنامه شخص گذشته باشد حتی یک روز کمتر باعث رد درخواست می‌شود.

هزینه‌هایی وجود دارد که در قسمت‌های بعد به توضیح آن می‌پردازیم

پس از تعیین وقت سفارت بلغارستان باید خود در سفارت حضور پیدا کنید تا ادامه روند کار ویزای بلغارستان انجام شود و لازم به ذکر است فقط حضور خود شخص قابل‌قبول هست جز در موارد خاص که وکیل می‌تواند نایب باشد. اعضای خانواده چنانچه قصد اخذ باهم سفر کردن را دارند باید به‌صورت مجزا درخواست وقت سفارت دهند و در روز مصاحبه حضورداشته باشند.

مدارک تکمیلی وقت سفارت بلغارستان

  • به‌جز مدارک ذکرشده در بالا باید مدارک مهمی همچون بیمه مسافرتی درمانی بااعتبار حداقل 30 هزار یورو برای هر کس تهیه کرد و در بین مدارک در روز مصاحبه تحویل داد.
  • گردش مالی 6 ماهه با مدرک پیرینت حساب باید نشان داده شود و اثبات شود که تمکن کافی برای صرف هزینه‌های خود در بلغارستان دارا هستید.
  • مدارکی دال بر اینکه شما قصد بازگشت از بلغارستان به وطن خود را دارید و قصد ماندن ندارید.
  • گواهی اشتغال به کار بسیار مهم هست زیرا که اثبات می‌کند که شما در کشور خود دارای شغل هستید و از شرایط خوبی برخوردارید و قصد پناهندگی غیرقانونی در بلغارستان را ندارید
  • گواهی اشتغال به تحصیل که نشان می‌دهد شما در کشور خود مشغول به تحصیل هستید که شامل ی سری اسناد از دانشگاه خود برای ارائه به سفارت هست.
  • سند ملکی می‌تواند بسیار در اثبات تمکن مالی و داشتن وابستگی به کشور خود کمک‌کننده باشد.
  • چنانچه سابقه ریجکتی دارید باید به‌صورت کتبی دلیل ریجکتی و رد درخواست خود را ارائه دهید و دقت داشته باشید که چنانچه این کار را انجام ندهید درخواست ویزای شما حتماً رد خواهید شد.

چنانچه مدارک ذکرشده در بالا را داشته باشید قادر خواهید بود نسبت به اخذ وقت سفارت بلغارستان اقدامات لازم را انجام دهید

مدارک عمومی وقت سفارت بلغارستان

قوانین بیومتریک وقت سفارت بلغارستان

در مورد کشور بلغارستان قانونی برای دریافت ویزای بلغارستان اجرائی شد که طی آن اطلاعات بیومتریک یعنی ثبت اثرانگشت به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود و همچنین عکس شما باید دیجیتالی باشد. پس در روز مصاحبه از تمامی انگشتان دست شما اثرانگشت دیجیتالی گرفته‌شده و البته استثناهایی نیز در این قسمت وجود دارد. این قوانین بسیار موردتوجه بوده است و نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

البته این قوانین شامل افراد زیر سن 12 سال نمی‌شود و همچنین کسانی که دچار معلولیت‌هایی هستند که نمی‌توانند ثبت اطلاعات بیومتریک را انجام دهند نیز معاف هستند. اشخاص حکومتی و اعضای خانواده آن‌ها و نیز اعضای هیئت رسمی این گروه که از جانب سازمان‌های بین‌المللی دعوت‌نامه دارند از قانون ثبت اطلاعات بیومتریک مستثنا هستند. لازم به ذکر است که قوانین استثنا ثبت اطلاعات بیومتریک به این معنی نمی‌باشد که مدارک شما می‌تواند ناقص باشد ، باید تمامی مدارک شما کامل و بدون نقص باشد

انواع وقت سفارت بلغارستان

برای کشور بلغارستان سه نوع ویزا وجود دارد که ازجمله A، C، D می‌باشند در این پست به توضیح شرایط و ضوابط آن‌ها نمی‌پردازیم. ویزای نوع  A ویزای فرودگاهی و ویزای نوع  C , Dبرای اقامت موقت و مدت‌دار هست.  اطلاعات دراین‌باره به همین اندازه برای این بخش کفایت می‌کند.

وقت سفارت بلغارستان برای هر یک از انواع ویزاها مخصوص به خود هست. بنابراین باید به نوع ویزا و به‌تبع آن نوع وقت سفارت بلغارستان توجه کافی را داشته باشید و به تهیه مدارک برای هر نوع ویزا بپردازید.

انواع وقت سفارت بلغارستان

تعیین وقت سفارت بلغارستان از نوع ویزای A

یکی از انواع ویزای بلغارستان به ویزای فوری می‌توان اشاره کرد. این ویزا بیشتر مختص کسانی است که قصد ورود به کشور دیگری را از راه کشور بلغارستان دارند. لازم به ذکر است که در زمان پر کردن فرم باید قید شود که هدف شما از سفر چه هست و قصد اقامت در کشور بلغارستان را ندارید. در این صورت به درخواست شما اولویت داده می‌شود.

تعیین وقت سفارت بلغارستان از نوع C

نوع دیگری که به نوع  معروف است برای سفرهای توریستی تعیین می‌شود. و در این نوع وقت سفارت بلغارستان شخص قصد اقامت درازمدت را ندارد و می‌خواهد یک سفر کوتاه سیاحتی داشته باشد. این نوع وقت سفارت را نمی‌توان در دسته فوری دسته‌بندی کرد.

تعیین وقت سفارت بلغارستان از نوع D

بهتر است بدانید که برای تحصیل و یا سرمایه‌گذاری در بلغارستان نیاز به این نوع وقت سفارت دارید . اما این نوع وقت سفارت  و ویزا برای رسیدگی نیاز به زمان بیشتری نسبت به باقی موارد دارد و این موضوع نیز به‌این‌علت است که مدارک ارائه‌شده توسط متقاضیان با حساسیت بیشتری بررسی می‌شود.

هزینه‌های وقت سفارت بلغارستان

هزینه پرداختی برای وقت سفارت 60 یورو برای هر فرد هست . اشخاص زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند و برای کودکان بین 6 تا 11 سال هزینه پرداختی 35 یورو هست. همچنین باید بدانید که این هزینه‌ها ادواری تغییر می‌کند و ثابت نیست.

آدرس سفارت بلغارستان

سفارت بلغارستان در تهران خیابان ولیعصر، خیابان توانیر ، ابتدای خیابان نظامی گنجوی ، پلاک 40 قرار دارد. روزهای کاری سفارت از شنبه تا پنج‌شنبه بین ساعت 10 تا 12:30 است.