تاثیر روانی سبز در رنگ اتاق خواب

رنگ سبز از آن رنگ‌هایی است که به آدم امید می‌دهد. کافی است تصور کنید تمام درختان دنیا قرار بود یک رنگ دیگر باشند. رنگ سبز احساس آرامش و امنیت با خود به همراه دارد. رنگ سبز تاثیر معجزه‌آسایی در طراحی داخلی منزل شما دارد. این رنگ پس از آبی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در سراسر جهان است.

رنگ سبز طیف‌های متنوعی دارد و به اشکال مختلف می‌تواند در دکوراسیون داخلی منزل شما به کار رود. اما استفاده از این همه تنوع و هماهنگ کردن آن با رنگ‌های دیگر نیاز به نگاه حرفه‌ای دارد و بدون آگاهی از همنشینی رنگ‌ها حتی می‌تواند طراحی داخلی خانه شما را زشت و بی‌قواره کند.

طبیعت، بهترین گزینه برای رنگ اتاق خواب

سبز زیتونی بهترین انتخاب برای القا کردن حس وقار در بیننده است. دقت کنید که این رنگ چندان گزینۀ مناسبی برای فضای نشیمن و پذیرایی نیست و بیشتر مناسب فضاهای شخصی است.

برای رنگ اتاق خواب این رنگ در ترکیب با خاکستری فوق‌العاده عمل می‌کند. رنگ نارنجی هم به صورت محدود (مثلا رنگ قاب عکس‌ها یا اشیای تزئینی) می‌تواند هماهنگی دلپذیری در دکوراسیون داخلی اتاق شما ایجاد کند.

تحقیقات نشان دادهاند که رنگ سبز تاثیر بسیار خوبی در خلاقیت شما دارد؛ بنابرین انتخاب به جایی برای رنگ اتاق کار شما می‌تواند باشد. اگر نمی‌خواهید دیوارها را به رنگ سبز درآورید می‌توانید از چند گلدان یا صندلی سبز استفاده کنید.

ترکیب رنگ سبز با نور آفتاب و چند گلدان کوچک و بزرگ تاثیر فوق‌‌العاده‌ای در رنگ اتاق خواب شما دارد. اگر به دنبال دکوراسیون‌ مدرن هستید، می‌توانید از یک دیوار با رنگ سبز تند استفاده کنید. اما نکته‌ای که در این قسمت وجود دارد، این است که تمام دیوارها را به رنگ سبز تیره در نیاورید، چراکه تقریبا دیوانه می‌شوید. تنها یک دیوار را به رنگ سبز تیره رنگ‌آمیزی کنید و سایر دیوارها را سفید کنید. همچنین ترکیبات چوبی و حصیری در کنار رنگ سبز، طبیعت را به معنای واقعی درون اتاق شما می‌آورد.

bedroom-color-decorating-ideas

خاصیت آرامش بخشی رنگ سبز را دست کم نگیرید

رنگ سبز یکی از بهترین گزینه‌ها برای خواندن و مطالعه کردن است. اگر شما هم مانند من اتاق خوب و کار و مطالعه‌تان یکی است، با انتخاب سبز برای رنگ اتاق خواب ، با یک تیر چند نشان گرفته‌اید. اگر در اتاق خود کتابخانه دارید، می‌توانید دیواری که کتابخانه روی آن قرار دارد را به رنگ سبز درآورید و سایر دیوارهای اتاق را با رنگ‌های روشن مثلا سفید و خاکستری رنگ‌آمیزی کنید. فقط ممکن است آنقدر اتاق دلنشینی پیدا کنید که مهمان‌ها از پذیرایی به اتاق خواب شما هجوم بیاورند.

bedroom-color-decorating-ideas

اگر رنگ سفید را برای اتاق خود ترجیح می‌دهید، می‌توانید از تابلوهایی با پس‌زمینه سبز برای اتاق خود استفاده کنید.

bedroom-color-decorating-ideas

ترکیب سبز و کرم چه دلبری‌ها که نمی‌کند

سبز هماهنگی فوق‌العاده با رنگ کرم دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل شماست. اگر از این ترکیب در اتاق پذیرایی و نشیمن استفاده می‌کنید، می‌توانید از دیوارهای به رنگ کرم همراه با فرش و مبلمان سبز استفاده کنید. همچنین اگر دکوراسیون شما کرم رنگ است، استفاده از تابلوهایی با پس‌زمینه سبز فضایی فوق‌العاده در منزل شما ایجاد می‌کند.

bedroom-color-decorating-ideas

سبز بخوابید

عدۀ زیادی از روان‌شناسان معتقدند که رنگ سبز می‌تواند تاثیر قابل توجهی در رفع خستگی داشته باشد. به این ترتیب باز هم سبز برندۀ نهایی بازی رنگ اتاق خواب شماست. رنگ سبز چشم‌ها را خسته نمی‌کند.

اگر قصد تغییر رنگ دیوارها را ندارید، یا منزل شما اجاره‌ای و نمی‌خواهید برای صاحبخانه هزینه کنید، می‌توانید از پتو، رو تختی و سرویس خواب سبز استفاده کنید.

همچنین اگر رنگ دیوار اتاق خواب شما به رنگ‌های خنثی یا کرم است، انتخاب سرویس خواب سبز به اتاق خواب شما رنگ و جلای ویژه‌ای می‌بخشد.

bedroom-color-decorating-ideas

رنگ سبز در فضای حمام

در فرهنگ شرقی رنگ‌های روشن به خصوص سفید نماد تمیزگی و پاکیزگی هستند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمام استفاده از انواع طیف‌های آبی و سبز در کنار یکدیگر برای کاشی‌های حمام است. این ترکیب یادآور تازگی و طراوت آب و سبزینگی هستند. نکته‌ای که در استفاده از رنگ‌های حمام وجود دارد، این است که از رنگ‌آمیزی زیاد و درهم استفاده نکنید؛ چراکه فضای حمام شما را کدر و گرفته نشان می‌دهد.