تور لاهور

لاهور از بزرگترین شهرهای پاکستان محسوب می شود و در ذهن افراد این شهر به عنوان قلب پاکستان است. ریشه های تاریخی شهر، آن قدر غنی است که شما در تور لاهور با محیطی کاملا فرهنگی روبرو هستید. کارشناسان ثروت و گردشگری معتقد هستند که این شهر پاکستان به نسبت شهرهای دیگر بسیار مشهور و زبانزد است و اغلب افراد سعی می کنند که ساخت و ساز خود را در این شهر انجام دهد. در این مقاله سعی داریم در ابتدا شهر لاهور را مورد معرفی قرار دهیم سپس به بررسی گزینه های مختلف سفر بپردازیم با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به شهر لاهور

همانطور که در بخش مقدمه اشاره شد با تور لاهور به قلب پاکستان سفر خواهید کرد در نظر داشته باشید که عموم افراد معتقد هستند که میراث امپراتوری مغولی -هند در این شهر برجای مانده است البته این موضوع در حد شبهه باقی مانده است. شهر لاهور دقیق در نزدیکی رودخانه های راوی و وگاه قرار دارد و به همین دلیل دارای فضای باز بسیار زیبا و باغ های شگفت انگیزی است. شهر لاهور دقیق در مرکز پاکستان و هند قرار گرفته است و این موضوع سبب اهمیت و شهرت آن شده است این طور که مشخص است نام دیگر آن باغ شهر است.

فرهنگ و زبان مردم لاهور

این طور که مشخص است در این شهر زبان های مختلفی دیده می شود در واقع عده ای به زبان پاکستانی صحبت می کنند و عده ای دیگر نیز به زبان هندی عادت دارند، قومیت های مختلفی در این شهر به زندگی مشغول هستند و اگر در بخش های مختلف دیدید که عده ای به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند نباید تعجب کنید.

عموما در لاهور مناطق زندگی قومیت های مختلف مشخص شده است و این موضوع سبب می شود که هر فرد در منطقه قابل قبولی زندگی کند تا با فرهنگ او سازگار باشد.در نظر داشته باشید که تور لاهور اغلب مورد تایید تیم های گردشگری و مستندسازان است و شاید از مردم عادی کسی این منطقه را آن طور که باید نشناسد. مردمان لاهور علاقه چندانی به صحبت ندارند و این موضوع سبب می شود که آدرس پرسیدن برای شما کمی دشوار به نظر برسد. تور توریستی لاهور از دسته تورهایی است که به گروه های چند نفره تقسیم شده با هر گروه یک فرد به عنوان راهنما انتخاب می شود. تراکم جمعیت لاهور 1000000 اعلام شده است و رشد جمعیت در این منطقه هنوز مشخص نیست.

راهنمای سفر به شهر لاهور

وضعیت آب و هوایی لاهور

در این شهر به هیچ عنوان شاهد یخبندان نخواهید بود اگر بخواهیم این شهر را به صورت مجزایی تقسیم بندی کنیم. فصل بهار بهترین فصل از نظر آب و هوا محسوب می شود. در فصل بهار اثری از وزش بادهای سرد و سوزناک نیست و از سمت دیگر نیز میزان تابش آفتاب در وضعیت نرمال قرار دارد. عموما این فصل وضعیت هتل ها نیز مناسب است.

تور تفریحی لاهور در فصل تابستان با توجه به اوقات فراغت بیشتری که دیده می شود دارای میزان گردشگر بیشتری است البته در این فصل هزینه های موجود کمی قابل تامل است اما عموم افراد ترجیح می دهند که تابستان را برای تور لاهور انتخاب کنند .

پاییز و زمستان از دسته فصل هایی است که شهر بسیار خلوت است و بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند که این 2 فصل را برای سفر به این شهر انتخاب کنند در نظر داشته باشید که عموما در شهر خبری از فرد سیگاری نیست و فضای حاکم بر شهر بسیار عجیب و البته مثبت است. به طور کلی آب و هوای لاهور معتدل و تا حدی خشک اعلام شده است.شما با سفر با تور تفریحی لاهور دیدنی های زیبا و تاریخی را در این شهر نظاره گر خواهید بود.

بهترین زمان سفر با تور لاهور

 این طور که مشخص شده است فصل بهار بهترین فصل برای انتخاب تور گردشگری لاهور محسوب می شود اما شاید عده ای به دنبال سفرهای ارزان قیمت باشند و فصل زمستان و یا پاییز را انتخاب کنند از سوی دیگر دیده می شود که افراد به دنبال بازدید از مناطق خاصی هستند و شاید تنها فصل مشخصی بتوانند به لاهور سفر کنند اما در مجموع هر 4 فصل برای سفر به این شهر می تواند انتخاب خوبی باشد. فصل زمستان هزینه ها بسیار ارزان تر است و این موضوع سبب می شود که افراد به سراغ گزینه های موجود بروند و تور لحظه اخری لاهور را بسیار ارزان رزرو کنند در نظر داشته باشید که گاه در فصل بهار نیز تور لاهور دچار طرح های تخفیفی می شود و بهتر است که تمامی شرایط موجود در این مسیر را به درستی دنبال کنید تا بتوانید سفری ارزان داشته باشید.

موضوع جالب دیگر در خصوص فستیوال غذا در این شهر است که البته هر 2 سال در میان برگزار می شود و معمولا در فصل بهار و یا تابستان شاهد آن خواهیم بود. شما می توانید تور توریستی لاهور را طبق این جشنواره نیز تنظیم کنید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه لاهور

فرودگاه کراچی از بهترین فرودگاه هایی است که در لاهور به ایران پرواز های مستقیم دارد، از این فرودگاه به ارمنستان، گرجستان و ایران پروازها مستقیم است. پرواز از لاهور به آمریکا لغو شده است. پرواز های غیر مستقیم این شهر به یک سری کشورهای اروپایی مثل ایتالیا ، اسپانیا و … از طریق انگلستان صورت می گیرد. در تور لاهور بهتر است که به سراغ گزینه هایی بروید که  برای شما ارزان تر باشد. در نظر داشته باشید که همیشه تور لحظه اخری لاهور برای سفرهای علمی انتخابی جالب است.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور لاهور

مسجد عالمگیری لاهور

مسجد پادشاهی که نام دیگر آن مسجد عالمگیری است از مساجد بسیار تاریخی در پاکستان محسوب می شود این مسجد در بخش غربی شهر لاهور قرار دارد که به دستور اورنگ زیب ساخته شده است. این مسجد از بناهای تاریخی در پاکستان است که هر ساله بسیار از مستند سازان را به سمت خود می کشاند در واقع بسیاری از مستندها و فیلم های تاریخی در محوطه این مسجد ساخته می شود. معماری داخلی به کار رفته در مسجد بی نظیر است، دورتا دور بخش داخلی مسجد آینه کاری شده است و همین طور سقف های مسجد به صورت منحنی طراحی شده است.

در نظر داشته باشید که از این مسجد به عنوان نقطه تحول در تاریخ معماری نیز یاد می شود. این بنا دقیقا پس از بنای تازه ساز شاه فیصل قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان و جالب خواهد بود. در نظر داشته باشید که جاذبه های گردشگری در تور ارزان قیمت لاهور بسیار گسترده است اما این مسجد گزینه ای بسیار مشهور است که قطعا تور لاهور بدون بازدید از این مسجد کامل نخواهد بود. مسجد پادشاهی گنجایش 5000 هزار نمازگزار را دارد.

باغ شالیمار لاهور

در لاهور قطعا باید سری به باغ زیبای شالیمار بزنید. این باغ نماد یک باغ بارانی است و قدم زدن در آن همچون قدم زدن در خطه شمالی ایران خواهد بود. باغ شالیمار به دستور شاه جهان ساخته شده است. امپراتور پورگانی در سال 1640 تصمیم به ساخت این باغ گرفت. در ابتدا تنها طرح ریزی باغ ایجاد شد اما پس از مدتی دیده شد که فضای داخلی باغ به صورت نیمه آماده ساخته شده و ادامه آن متوقف شد پس از گذشت 3 سال دستور ساخت تکمیلی باغ داده شد و امروز این باغ از بهترین مکان های دیدنی در تور تفریحی لاهور محسوب می شود.

معماری که برای طراحی بخش های مختلف باغ در نظر گرفته شده است ملاعلاتونی نام دارد. شکل این باغ مانند متوازی الضلاع است و دارای دیوارهای بلند منبت کاری شده است. طرح بندی هایی که برای این باغ در نظر گرفته شده است به صورت چهار کنج است و البته درازای باغ بیشتر از پنهای آن است و به طور کلی با فضایی طویل روبرو هستید. این باغ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است در نظر داشته باشید که در تور لاهور تمامی بخش های باغ مورد بررسی قرار می گیرد.

باغ شالیمار لاهور

قلعه شاهی لاهور

چطور ممکن است کسی تور گردشگری لاهور را انتخاب کند اما به قلعه شاهی نرود؟! قلعه شاهی به ارگی در شهر لاهور گفته می شود که بارها و بارها در ادوار مختلف ویران و مجددا بازسازی شده است. این ارگ به دستور اکبرشاه ساخته شد و سال ساخت آن نیز 1025 اعلام شده است. اکبر شاه سومین پادشاه گورکانیان به شمار می رود.

این قلعه دارای بخش های مختلفی است. یکی از بخش های بسیار جالب این قلعه دیوان خاص نام دارد که معماری بی نظیر آن در ذهن افراد نقش بسته است. این دیوان به شکل هندسی بیضی طراحی شده است و این طور که مشخص است در معماری آن چندین نفر به صورت گروهی فعالیت دارند.

موتای مسجد از بخش دیگر در این محوطه محسوب می شود که در واقع ساختمانی مشابه با مسجد است. در قلعه شاهی بخشی به نام شش محل وجود دارد و همین طور تماشاخانه نولخه از بخش های بسیار دیدنی این قلعه محسوب می شود. در نظر داشته باشید که بازدید از این منطقه زیبا از گزینه های مهم در تور دیدنی لاهور محسوب می شود. بهترین فصلی که می توانید تور لاهور را انتخاب کنید تا این قلعه را نیز مورد بازدید قرار دهید بهار و تابستان است.

مقبره جهانگیر لاهور

جهانگیر از دسته افرادی بود که به دلیل مصرف زیاد شراب دچار بیماری بود و در مسیر راه کشمیر در اثر سرمای زیاد جانش را از دست داد. او فرد مهربانی بود و در میان مردم بسیار سرشناس بود. جهانگیر، جان هزاران کودک را از گرسنگی و فقر نجات داد به این ترتیب برای وی مقبره ای ساخته شد که امروز در حومه شهر لاهور قرار دارد و به دلیل محبوبیتی که دارد از گزینه های بسیار عالی تور لاهور محسوب می شود.

در نظر داشته باشید که شما باید تایم روز را برای بازدید از مقبره انتخاب کنید زیرا نور رسانی در این فضا بسیار کم است و اگر هوا تاریک شود دیگر نمی توانید بازدید خوبی داشته باشید. شما برای بازدید از این مکان باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که از مرکز شهر برایتان فراهم شده است. شاید بازدید از این مکان برای کودکان جالب نباشد.

بر روی مقبره او یک سری نوشته های بسیار مهم دیده می شود که خواندن آن سبب می شود در خصوص گذشته این فرد اطلاعات جالبی کسب کنید در این مسیر از صحبت های راهنما نهایت استفاده را ببرید. تور تاریخی لاهور برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند گزینه بی نظیری محسوب می شود.

دره نیلوم

دره نیلوم که در حومه شهر لاهور قرار دارد آن قدر زیباست که بازدید از آن از الویت های تور لاهور محسوب می شود. پانورامای زیبای این دره سبب می شود که بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا جذب آن شوند.

دره هونزا

دره هونزا از دیگر دیدنی هایی است که در زمان خود ابهت خاصی داشته است. این دره در ارتفاعات کوه های بلند دیده می شود بیش از 2500 متر ارتفاع دارد. این منطقه آن قدر وسعت دارد که بازدید از آن می تواند انتخاب بسیار جالبی به نظر برسد. در نظر داشته باشید که در این دره باید مواظب کودکان خود باشید.

موزه شهر لاهور

در تور لاهور به موزه بسیار جالبی خواهیم رفت که دارای قدمت 5000 ساله است. این موزه در یک ساختمان تاریخی بسیار زیبا راه اندازی شده است و بخش های داخلی موزه دارای آثار تاریخی بسیار زیبا و دیدنی است. آثاری که در این موزه دیده می شود از عصر سنگ، بوداییان، دوره های اسلامی و …. می باشد. این موزه در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و هم اکنون از بهترین مناطق دیدنی در تور لاهور محسوب می شود.

موزه شهر لاهور

بهترین مراکز خرید و بازارهای شهر لاهور

مرکز خرید آشوک مال

این مرکز خرید از بهترین مرکز خریدهای مشترک بین لاهور و هند محسوب می شود که محصولات آن نیز گزینه های بسیار مناسب برای سلیقه های مختلف هستند. در نظر داشته باشید که پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی در این مرکز خرید بسیار ارزان و مناسب است. سرگرمی های مختلفی در محوطه بیرونی مرکز خرید وجود دارد که موجب رفاه کودکان می شود سینمای چند بعدی این مرکز در حال ساخت است. در اطراف این مرکز خرید یک هتل 3 ستاره بسیار لوکس قرار دارد.

مرکز خرید اوماکس

این مرکز خرید دارای وسعت بسیار زیادی است و یکی از ویژگی های منحصربه فرد این مرکز وجود پارکینگ بسیار بزرگی است که سبب می شود هرج و مرج در آن دیده نشود. رستوران ها و امکانات بسیار عالی که در این مرکز خرید دیده می شود بسیار عالی است. در نظر داشته باشید که در رستوران های این مرکز خرید می توانید انواع غذاهای محلی و خوش طعم را سفارش دهید.

مرکز خرید تی دی آی مال

این مرکز خرید بیشتر در خاک هند قرار دارد و ایده آل ترین مراکز خرید برای سفارش پوشاک و وسایل الکتریکی محسوب می شود شما می توانید در این مرکز خرید جواهرات و همین طور لوازم آشپزخانه خریداری کنید. درنظر داشته باشید که ویژگی هایی که در این مرکز خرید دیده می شود به صورتی است که شما می توانید در بخش مربوطه فرزندان خود را به پرستار بسپارید و خود به گشت و گذار در مرکز خرید بپردازید.

بهترین مراکز خرید و بازارهای شهر لاهور

نکاتی درباره تور لاهور

در تور لاهور باید با خود پول نقد به همراه داشته باشید! بهتر است که برای رزرو تور آنلاین لاهور از روش های اینترنتی استفاده کنید زیرا طرح های تخفیفی در این زمینه بسیار زیاد است. در نظر داشته باشید که باید خوش اخلاق باشید و از جر و بحث با مردم این شهر دوری کنید. هزینه تور تفریحی لاهور به صورت دوره ای تغییر می کند. در تور لاهور درجه بندی های مختلفی برای هتل و امکانات دیده می شود. بهتر است که در تعیین هزینه های تور لاهور یک سری اصول رعایت شود. دقت کنید که همیشه تور توریستی لاهور در فصل بهار با بیشترین مسافر همراه است و مشاورین فروش می توانند پاسخ سوالات شما در خصوص تور لاهور را به سادگی بدهند.