دمنوش راز سلامتی نیوشا 
۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان لفاف مثلثی دمنوش راز سلامتی نیوشا خارج شود (منع مصرف برای آقایان بدلیل داشتن رازیانه و افزایش هورمون استروژن زنانه).

 

معرفی اجمالی دمنوش راز سلامتی نیوشا :
دمنوش راز سلامتی نیوشا ، دارای ۱۲ عدد کیسه مثلثی و مخلوطی از ۴ گیاه معجزه آسای رازیانه، چای‌ سبز، آلوورا و کاکوتی است که با فرمولی منحصر‌به فرد ترکیب شده اند تا معجونی با عنوان راز سلامتی را برای شما عزیزان رقم بزنند.
دمنوش راز سلامتی نیوشا ، نقش موثری در تسریع کاهش وزن، بهبود زخم معده، بهبود عملکرد جنسی، ترمیم و جلوگیری از پیری پوست، تنظیم قند، فشار و کلسترول خون، افزایش شیرمادران و خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد که میتواند شما را در تجربه‌ی دل‌انگیز نوشیدن دمنوشی ۱۰۰ درصد گیاهی سهیم کند.

 

تاریخچه ترکیبات موجود در دمنوش راز سلامتی نیوشا :

رازیانه, تاریخچه ی این گیاه به قدیم ترین زمانها برمی گردد و از همان دوره، در دسترس مردم ناحیه ی مدیترانه بود. جنگجویان رومی برای افزایش قدرت خود رازیانه مصرف می کردند. این گیاه برای جلوگیری از افزایش وزن هم، استفاده می شد. نام یونانی آن یعنی ماراتن که به معنی لاغر ماندن است باور مردم مبنی بر، اثر رازیانه بر کاهش اشتها را نشان می دهد. دشت ماراتن که جنگ معروف ایرانیان و یونانی ها در آن روی داد، به معنی دشت رازیانه است. پس از این جنگ، یونانی ها ساقه های بافته شده ی رازیانه را همچون نشان پیروزی استفاده کردند.

آلوورا گیاه مورد علاقه بسیاری از مردم دنیا است. پزشکان قدیم این گیاه را موهبتی برای انسان می دانستند. مبدأ آلوورا آفریقای شمالی است و نام آن از کلمه عربی «آلوئه» به معنای تلخ گرفته شده است. قدمت این گیاه را می توان در نوشته های کهن مصری روی برگه های پاپیروس که به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد برمی گردد دید. کتاب معروف «Egyptian Book of medicines» که روی پاپیروس نوشته شده است، نشان می دهد چگونه باید از آلوورا برای درمان بیماری ها استفاده کرد.

کاکوتی که در خطه ی آذربایجان به کهلیک اوتی معروف است در مناطق کوهستانی و سنگلاخ یافت می شود. این گیاه افزون بر آذربایجان، در شمال خراسان هم می روید. کاکوتی داروی گیاهی و ادویه ای خوشبو است که برگ های خشک شده و خردشده ی آن برای طعم دادن به دوغ استفاده می شود.

 

کاربرد ترکیبات موجود دمنوش راز سلامتی نیوشا در طب قدیم:
رازیانه در طب سنتی برای ناراحتی های معده مانند اختلالات اسپاسمی معده و روده، احساس سیری و نفخ، و همچنین برای زکام دستگاه تنفسی فوقانی به کار می رود. عسل رازیانه برای درمان زکام دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان استفاده می شود.

آلوورا در طب سنتی برای برطرف کردن یبوست، اگزما، شورۀ سر و ریزش مو استفاده می شود. این گیاه را برای کنترل دیابت و درمان آسم، سؤهاضمه و بیماری های کبدی مفید می دانند.

کاکوتی در طب سنتی ایرانی به صورت دمنوش و جوشانده، به عنوان آرام بخش و خلط آور و برای بهبود معده، ناراحتی های قلبی، سرماخوردگی، التهاب، افسردگی، اسهال، ، سرفه، میگرن، تب و زخم به کار می رود. همچنین این گیاه را ضدعفونی کننده و ضد نفخ می دانند.

 

مواد موثر دمنوش راز سلامتی نیوشا :
رازیانه:
روغن های ضروری شامل ترانس-آنتول، فنچون، لیمونن، کمفور و آلفا-پینن؛ روغن های ثابت شامل پتروسلینیک اسید، اولئیک اسید و توکوفرول ها؛ فلاونوئیدها شامل کوئرستین-۳- گلوکورونید، ایزوکوئرستین، کامپفرول-۳- گلوکورونید و کامپفرول-۳- آرابینوزید.

آلوورا:
ژل و شیره (شیرابه) دو ماده ی اصلی هستند که این گیاه تولید می کند. به طور کلی آلوورا حاوی انواع ویتامین ها، آنزیم ها، موادمعدنی، قندها، لیگنین، ساپونین ها، سالیسیلیک اسید و آمینو اسیدها است. آنتراکوئینون های آلوئین و اِمودین، ملیّن و ضد میکروب هستند. گلوکومانان و آسمانان از ترکیبات اصلی ژل هستند.

کاکوتی:
ژرماکرن، لیمونن، تیمول و کارواکرول، بتا کاریوفیلن، پیپریتنون، اسپاتولنول، سزکوئی ترپن، پولگون، p-منتا-۳-ان-۸-ال، آلفا و بتا پینن.