بلیط هواپیمای بانکوک

تور تایلند این روز ها تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری پر بازدید مخصوصا در بین ایرانیان شده است. اگر شما نیز قصد دارید با تهیه بلیط هواپیمای بانکوک به این شهر سفر کرده و یک خاطره به یاد ماندنی از سفر خود داشته باشید. می توانید این نوشتار را تا انتها مطالعه نمایید. زیرا ما برای شما تمام نکاتی که باید در تهیه بلیط هواپیمای بانکوک رعایت کنید و به طور کلی تر به معرفی این شهر و نکات گردشگری در آن خواهیم پرداخت.

درباره شهر بانکوک

بانکوک پایتخت کشور تایلند می باشد که یکی از گردشگر پذیرترین شهر های جهان به شمار می رود. جمعیت این شهر چیزی بالغ بر ده میلیون نفر می باشد و در کرانه شرقی رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند قرار گرفته است. به طور میانگین هر ساله شانزده میلیون توریست به این شهر سفر می کنند. شما نیز می توانید با تهیه بلیط هواپیمای بانکوک یک سفر فوق العاده را به این شهر داشته باشید. البته نکاتی نظیر بهترین زمان سفر و جاذبه های گردشگری بانکوک نیز وجود دارد که باید قبل از سفر حتما درباره آن ها اطلاعاتی کسب کرده باشید.

اطلاعات ضروری در سفر به بانکوک

  • اختلاف ساعت با تهران: ۳: ۳۰+
  • زبان رسمی: تایلندی
  • واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)
  • پیش شماره کشور: ۶۶+
  • شماره اضطراری (پلیس، آمبولانس، آتشنشانی): ۹۱۱
  • شماره پلیس گردشگری: ۱۱۵۵
  • جهت رانندگی: چپ

درباره شهر بانکوک

فرودگاه های بین المللی شهر بانکوک

شما بعد از خرید بلیط هواپیمای بانکوک مطئمنا باید در فرودگاه بین المللی این شهر فرود بیاید. همچنین برای بازگشت به خانه نیز باز هم باید به همین فرودگاه مراجعه نمایید. پس یکی از اطلاعات مهمی که به شما در داشتن یک سفر خاطره انگیز کمک می کند نکات و اطلاعات مفید درباره فرودگاه های این شهر می باشد. پس در ادامه به معرفی کامل فرودگاه بانکوک خواهیم پرداخت.

فرودگاه بین المللی سوارنابومی بانکوک

این فرودگاه یکی از دو فرودگاه بین المللی این شهر می باشد که تعدادی از پرواز های خارجه در آن به زمین می نشینند. از این رو شما برای خرید بلیط بانکوک می توانید این فرودگاه را به عنوان یکی از فرودگاه های مقصد محتمل بدانید که می توانید به سادگی بلیط هواپیمای بانکوک خود را به مقصد آن تهیه نمایید. نام این فرودگاه یک واژه سانسکریت و به معنای زمین طلا می باشد. همچنین می توانید نام این فرودگاه را فرودگاه بین المللی بانکوک نیز بدانید. مساحت تقریبی این فرودگاه چیزی در حدود 7400 هکتار می باشد. که در ابتدا اولین پرواز خود را در پانزدهم سپتامبر سال 2006 پوشش داد. البته در ابتدا این فرودگاه مختص تعداد محدودی پرواز داخلی بود و دو هفته پس از تاریخ اولین پرواز در آن این فرودگاه کار رسمی خود را آغاز کرد و تبدیل به یک فرودگاه بین المللی شد که می تواند پوشش دهنده خوبی برای پرواز های داخلی و خارجی باشد.

این فرودگاه یک فرودگاه همگانی به شمار می رود که دارای یک ساختمان به عنوان پایانه مسافربری می باشد که مساحت آن چیزی حدود 563000 متر مربع می باشد. از همین رو این فرودگاه توانسته است در جایگاه چهارمین فرودگاه تک پایانه ای جهان لقب بگیرد. از دیگر اطلاعات جالب این فرودگاه برج مراقبت آن با ارتفاع 132.2 متری می باشد که یکی از بلندترین برج های مراقبت در بین تمام فرودگاه های جهان می باشد.

همچنین از دیگر آمار جالب این فرودگاه می توان به تعدا مسافرین آن اشاره نمود. این فرودگاه 53 میلیون نفر مسافر و 95 خط هوایی فعال دارد که البته این آمار مربوط به سال 2012 می باشد که این عدد در سال 2018 افزایش چشم گیر تری داشته است. همچنین در همان سال این فرودگاه در رتبه دوازدهمین فرودگاه پرتردد جهان قرار گرفت. در آسیا نیز دارای جایگاه ششم می باشد و در خود تایلند نیز پر تردد ترین و شلوغ ترین فرودگاه می باشد. باند آسفالت این فرودگاه 4900 متر طول دارد و ارتفاع دو متری از سطح دریا دارد که این خود یکی از نکات جالب درباره این فرودگاه می باشد. شما می توانید به آسانی بلیط هواپیمای بانکوک را به مقصد این فرودگاه تهیه کرده و از سفر خود لذت ببرید.

این فرودگاه به علت حجم بالای مسافرانش؛ یک فرودگاه با امکانات مناسب و خوب نیز می باشد. در این فرودگاه می توانید تعداد زیادی کافه، رستوران، کیوسک مخابراتی رایگان تا سقف پانزده دقیقه تماس، بخش امانات، بسته بندی، آرایشگاه و صرافی نیز اشاره نمود. علاوه بر این ها می توانید به مرکز زیبایی و ماساژ نیز در این فرودگاه سری بزنید که یکی از نقاط تمایز این فرودگاه از سایرین می باشد. همچنین از دیگر امکانات فوق العاده این فرودگاه وجود اینترنت پر سرعت بی سیم می باشد که همین امر سبب می شود بخواهید بلیط هواپیمای بانکوک را به مقصد این فرودگاه تهیه نمایید.

دسترسی به فرودگاه بین المللی سوارنابومی بانکوک

این فرودگاه از حومه شهر یک فاصله تقریبا 26 کیلومتری دارد و به راحتی می توانید در تمام ساعات البته به جز زمان ترافیک به سرعت خود را به مرکز شهر برسانید. برای راحتی و سهولت دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید به تفاخر هزینه ای که مایل به پرداخت هستید یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای نمونه می توانید به سادگی به سراغ کرایه خودرو بروید. می توانید به باجه های مخصوصی که در فرودگاه برای این کار قرار گرفته اند مراجعه کنید و با کرایه خودرو یک گشت فوق العاده را نیز در این شهر داشته باشید.

راه دیگر استفاده از سرویس های رایگان فرودگاه می باشد. از ساعت پنج بامداد تا دوازده شب می توانید به صورت رایگان با استفاده از این سرویس ها خود را به مرکز شهر برسانید. تاکسی ها یکی دیگر از راه های دسترسی شما از فرودگاه بین المللی بانکوک به مرکز شهر به شمار می روند. این تاکسی ها به صورت بیست و چهار ساعته برای ارائه خدمات در فرودگاه حضور دارند. حتی اگر می خواهید می توانید خودرو تشریفات نیز در فرودگاه کرایه کرده که این امکان به سادگی برای مهمانان وی آی پی فراهم می باشد. استفاده از ون ها و یا اتوبوس های شهری را نیز می توانید به عنوان یکی از گزینه های در دسترس و آسان انتخاب کنید. به علت همین دسترسی های آسان فرودگاه بین المللی بانکوک می تواند مقصد خوبی برای بلیط هواپیمای بانکوک باشد.

فرودگاه بین المللی سوارنابومی بانکوک

فرودگاه بین المللی دن موئنگ بانکوک

از دیگر فرودگاه های بین المللی بانکوک که می توانید به مقصد آن نیز اقدام به تهیه بلیط هواپیمای بانکوک نمایید. این فرودگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های بین المللی تایلند و آسیا نیز شناخته می شود. این فرودگاه یک فرودگاه چند منظوره با کاربری های گوناگون می باشد. هم به صورت یک فرودگاه همگانی بوده و بخش های مربوط به نظامی و پروا های تجاری را نیز پوشش می دهد. به خاطر اینکه توجه ها بیشتر به فرودگاه جدید بانکوک مشغول شد این فرودگاه با ارائه پرواز های ارزان قیمت توانست به بزرگترین فرودگاه جهان با پرواز های ارزان قیمت تبدیل شود. البته این فرودگاه هنوز هم از ایرلاین های مطرح پرواز دارد و شما می توانید این فرودگاه را نیز به عنوان فرودگاه مقصد خود در حین خرید بلیط هواپیمای بانکوک انتخاب نمایید.

این فرودگاه بین المللی دارای دو پایانه مسافربری می باشد که پایانه شماره یک آن مخصوص پرواز های بین المللی و پایانه شماره دو پرواز های داخلی را پوشش می دهد. با افتتاح و اضافه شدن ترمینا دو ظرفیت این فرودگاه به سی میلیون نفر در سال افزایش داشت. از نکات جالب این فرودگاه ارتفاع سه متری آن از سطح دریا می باشد. همچنین این فرودگاه دارای یک باند آُفالت به طول 3700 متر می باشد.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط بانکوک

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما بانکوک به سراغ ایرلاین ایرانی ماهان ایرلاین بروید. این پرواز به صورت مستقیم از تهران به مقصد بانکوک پرواز خواهد کرد. زمان تقریبی این پرواز چیزی حدود 6 ساعت و 45 دقیقه می باشد.

یکی دیگر از ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیمای بانکوک ایرلاین چاینا ساسرن می باشد. این پرواز به صورت غیر مستقیم بوده و دو توقف در شهر های پکن و گوانجو چین خواهد داشت. از این رو زمان این پرواز نیز کمی بیشتر طول خواهد کشید. زمان این پرواز بیست و سه ساعت و ده دقیقه می باشد می باشد. توقف اول این پرواز به مدت دو ساعت و پنجاه دقیقه در شهر پکن می باشد. دومین توقف این پرواز در شهر گوانجو بوده و به مدت چهار ساعت و پانده دقیقه می باشد.

از دیگر ایرلاین های ارائه دهنده بلیط بانکوک می توان به قطر ایرویز اشاره نمود. این پرواز یازده ساعت طول می کشد و یک توقف دو ساعته نیز در شهر دوحه قطر خواهد داشت. می توانید بلیط هواپیمای بانکوک را از ایرلاین کویت ایرویز نیز تهیه نمایید. زمان کلی این پرواز چیزی حدود هجده ساعت خواهد بود که بیشتر این زمان مربوط به توقف این پرواز در شهر کویت می باشد که مدت زمان آن نه ساعت می باشد. از دیگر گزینه هایی که برای تهیه بلیط بانکوک دارید ایرلاین امارات می باشد این پرواز نیز یک توقف دارد. زمان کلی پرواز بیست ساعت و سی وپنج دقیقه می باشد و در شهر دبی نیز به مدت یازده ساعت و چهل و پنج دقیقه می باشد. می توانید از ایرلاین های دیگر نظیر ترکیش ایرویز نیز اقدام به تهیه بلیط بانکوک نمایید.

خرید بلیط هواپیمای بانکوک

 شما برای خرید بلیط هواپیمای بانکوک نیاز به دانستن اطلاعاتی از قبیل قیمت آن و همچنین ایرلاین هایی که می توانید از آن ها اقدام به تهیه بلیط بانکوک را انجام دهید؛ دارید. شما برای انتخاب بهترین بلیط هواپیمای بانکوک لازم است تا فرودگاه مقصد خود را به درستی انتخاب کرده همچنین از یک ایرلاین معتبر نیز اقدام به تهیه بلیط بانکوک نمایید.

خرید بلیط هواپیمای بانکوک

بهترین زمان خرید و رزرو بلیط هواپیمای بانکوک

بهترین زمان سفر به بانکوک و تهیه بلیط هواپیمای بانکوک را می توانید در ماه های نوامبر تا مارچ در نظر بگیرید. در این زمان می توانید یک دمای خوب و رطوبت کم را احساس کنید. از این رو که تایلند یک اقلیم گرمسیری دارد دمای هوای آن در تمام فصول سال بالای سی و دو درجه سانتی گراد می باشد. اگر می خواهید یک سفر ارزان و مقرون به صرفه به بانکوک را تجربه کنید و ارزانترین نرخ بلیط هواپیمای بانکوک را تهیه کنید می توانید به سراغ ماه های آوریل تا اکتبر بروید. این ماه ها به عنوان گرم ترین و پر بارش ترین ماه های سال در این شهر می باشند. از همین رو تعداد مسافران و گردشگران کم بوده و می توانید با قیمت هایی بسیار ارزان اقدام به تهیه بلیط بانکوک و رزرو هتل در این شهر نمایید. از ماه می تا سپتامبر نیز باید در بانکوک شاهد وزش باد و بارش های موسمی باشید. از این رو گردشگر پذیر ترین فصل سال برای سفر به این شهر و تهیه بلیط بانکوک فصل زمستان می باشد که البته لازم است تا قیمت بیشتری را نیز برای ان پرداخت نمایید.

مدارک لازم جهت رزرو بلیط هواپیمای بانکوک

شما برای تهیه بلیط بانکوک لازم است تا از قبل اقدام به اخذ ویزا از سفارت خانه نموده باشید. این کار به صورت طبیعی حدود سه روز کاری زمان می برد و نکته مهم در گرفتن ویزا این است که در تمام مراحل اخذ و مراجعه به سفارت حضور شخص شما لازم می باشد. برای دریافت ویزای تایلند نیز لازم است تا برای اخذ ویزای توریستی یکبار ورود 35 یورو و برای ویزای توریستی دوبار ورود هفتاد یورو را پرداخت کنید. مدارکی نیز که برای این کار نیاز دارید اصل و کپی بلیط بانکوک شما، یک قطعه عکس، گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه می باشد. همچنین لازم است تا نسبت به کامل کردن فرم درخواست ویزا نیز اقدام نمایید.

قیمت بلیط هواپیمای بانکوک

میانگین قیمت که باید برای تهیه بلیط هواپیمای بانکوک بپردازید بسته به ایرلاینی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. برای نمونه اگر بخواهید از تهران اقدام به تهیه بلیط هواپیمای بانکوک نمایید لازم است تا چیزی حدود یک میلیون دو میلیون تا چهار و نیم میلیون تومان را پرداخت نمایید. همچنین اگر بخواهید از شیراز به مقصد بانکوک پرواز داشته باشید می توانید با قیمتی در همین حدود را برای خرید بلیط بانکوک را پرداخت نمایید.

قیمت بلیط هواپیمای بانکوک

جاذبه های گردشگری و تفریحی بانکوک

بانکوک یک شهر توریستی می باشد از این رو می توانید تعداد زیادی جاذبه های دیدنی در این شهر بیابید. برای نمونه ما برای شما لیستی از بهترین و معروف ترین جاذبه های دیدنی تور بانکوک را گردآوری کرده ایم. مطمن باشید از تهیه بلیط بانکوک و سفر به این شهر زیبا پشیمان نخواهید شد.

  • Wat Arun
  • کاخ بزرگ (Grand Palace) و Wat Phra Kaew
  • بازار آخر هفته‌ی Chatuchak
  • Wat Pho
  • رودخانه Chao Phraya
  • بازارچه‌های شناور
  • خیابان Khaosan
  • مرکز خرید MBK، بانکوک
  • خانه‌ی جیم تامپسون (Jim Thompson)
  • خیابان Yoawarat محله‌ی چینی‌ها

از توصیه های دیگری که حتما در تهیه بلیط هواپیمای بانکوک و سفر به این شهر به شما داریم این است که حتما از چشیدن طعم لذیذ غذاهای تایلندی غافل نشوید. امیدواریم توانسته باشیم به نحوی شایسته شما را برای تهیه بلیط بانکوک و سفر به این شهر راهنمایی کرده باشیم. امیدواریم یک سفر فوق العاده را در کنار خانواده و یا دوستان خود به این شهر تجربه کنید.