بلیط هواپیمای بندرلنگه

سفر به مناطق مختلف ایران یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بندر لنگه با دیدنی های بسیار و جاذبه های فراوان گردشگری یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران در جنوب کشور به حساب می آید. بلیط هواپیمای بندرلنگه از طریق سایت های مختلف و آژانس های گردشگری عرضه می گردد. بلیط هواپیمایی بندرلنگه  در فصول گرم هزینه کمتر و در فصول سرد به علت مطبوع بودن آب و هوا هزینه بیشتری دارد.

راهنمای سفر به بندر لنگه

شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان قرار دارد و از مهم ترین شهرستان های این استان جنوبی ایران به حساب می آید. بسیاری از مردم بندر لنگه به کشورهای حاشیه خلیج فارس مهاجرت کرده اند. اما مردمی هم از روستاها و شهرستان های اطراف به این شهر کوچ کرده اند. این شهرستان دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار است. نام قدیم بندر لنگه کوکانا بوده است و در  زمان هخامنشیان رونق فراوان داشته است. همچنین این بندر در زمان کریم خان زند دارای روابط دریایی و تجاری فراوان بوده است.

وضعیت آب و هوای بندر لنگه

شهر بندر لنگه، مرکز شهرستان بندر لنگه یکی از مهم ترین بندرهای ایران در استان هرمزگان قرار دارد. این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. بندر لنگه از گذشته از طریق هوایی با شیراز، بندرعباس و تهران راه ارتباطی دارد. شهرستان بندر لنگه چهار نقطه شهری دارد که شامل کیش، بندر لنگه، بندر چارک و کنگ است. این شهرستان دارای نقاط گردشگری و تاریخی مختلفی است و عروس خلیج فارس نامیده می شود.

بهترین زمان برای سفر به بندرلنگه

بلیط هواپیمای بندرلنگه به صورت لحظه آخری در فصل تابستان تقریبا به میزان 262000 ریال به فروش می رسد. بلیط هواپیمایی بندرلنگه از تهران به صورت عادی حدودا بین 250-350 هزار تومان است.  پروازهای بندر لنگه – تهران و تهران – بندر لنگه معمولا 3 دقیقه توقف در فرودگاه شیراز دارند. این پروازها معمولا حدود 3 ساعت و 5 دقیقه طول می کشد. روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در حال حاضر پرواز از بندر لنگه به تهران و از تهران به بندر لنگه صورت می گیرد.  بهترین زمان سفر به این منطقه را می توان فصل های سرد سال دانست. زیرا بندر لنگه دارای آب و هوای شرجی و گرم است و زمستان های معتدل دارد. در تابستان دمای هوای این شهر می تواند به 45 درجه سانتی گراد نیز برسد.

راهنمای سفر به بندر لنگه

اطلاعات پرواز و فرودگاه بندر لنگه

فرودگاه بندر لنگه یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است البته این فرودگاه بعد از فرودگاه مسجد سلیمان، در سال 1297 تاسیس شد و مبدا و مقصدی برای پروازهای هوایی هلند و انگلستان بود. این فرودگاه دارای برج مراقبت و سالن بسیار قدیمی بود که در حدود سال 1385 سالن و برج مراقبت جدید به بهره برداری رسید. این فرودگاه بین المللی در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر بندر لنگه واقع شده است. دلیل پرواز انگلیسی ها و هلندی ها را می توان وجود منابع گازی و سنگ آهن در بندر لنگه دانست.

شرکت هواپیمایی هما(ایران ایر) جهت خرید بلیط بندرلنگه

هواپیمایی ایران ایر، اولین ایرلاین ایرانی است که در سال 1340 با نام اختصاری هما (هواپیمایی ملی ایران) شروع به فعالیت کرده است. این فعالیت تا سال 1360 ادامه داشت و در این سال نام خود را به ایران ایر(هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) تغییر داد. می توان گفت بیشترین حجم پروازهای داخلی و خارجی با ایران ایر است که شامل جابجایی مسافر و بار می شود. ایران ایر 44 فروند هواپیما در اختیار دارد.  بلیط هواپیمای بندرلنگه از طریق ایرلاین ایران ایر عرضه می گردد.

قیمت بلیط هواپیمای بندرلنگه در زمان های مختلف سال

بلیط هواپیمای بندرلنگه در فصول گرم

در فصل های گرم سال، بهار و تابستان بلیط هواپیمای بندرلنگه، به خاطر گرمای زیاد  و شرجی بودن هوا با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسد. حتی گاهی اوقات بلیط هواپیمای بندرلنگه چارتر با قیمتی حدود 30،000 تومان عرضه می گردد. همچنین بلیط هواپیمایی بندرلنگه در روزهای ابتدای هفته برای سفر ارزان تر نیز می باشد. قیمت بلیط هواپیمایی بندرلنگه معمولی در فصل گرم چیزی حدود260،000 تومان می باشد.

بلیط هواپیمای بندرلنگه در فصول سرد

در فصول سرد سال به علت آب و هوای مناسب و شرایط بهتر برای سفر به مناطق جنوبی، بلیط هواپیمای بندرلنگه با قیمتی بالاتر از قیمت پایه به فروش می رسد. قیمت بلیط هواپیمایی بندرلنگه یک طرفه در فصل زمستان و پائیز می تواند به حدود 350،000 تومان برسد. قیمت بلیط هواپیمایی بندرلنگه با توجه به درجه بندی بلیط نیز متفاوت است.  بلیط هواپیمایی بندرلنگه در دسته های E،Q،Y،V قرار می گیرد.

1-قیمت بلیط هواپیمای بندرلنگه کلاس economy-q را می توان 262400 تومان مشاهده کرد.

2-بلیط هواپیمای بندرلنگه کلاس economy-V را  357800تومان قیمت گذاری کرده اند.

3-بلیط هواپیمای بندرلنگه کلاس economy-y حدودا 485000 تومان دیده می شود.

4- بلیط هواپیمای بندرلنگه چارتری با قیمتی حدود 30000 تومان به فروش می رسد.

برای اقامت در بندر لنگه می توان از هتل ها و مسافرخانه ها و همچنین خانه های ساحلی اجاره ای استفاده کرد.

قیمت بلیط هواپیمای بندرلنگه در زمان های مختلف سال

انواع بلیط هواپیمای بندرلنگه

بلیط هواپیمای بندرلنگه با توجه به درخواست مشتری ها و نوع پرواز و… ممکن است متفاوت باشد. بلیط هواپیمای بندرلنگه بلیطی است که در آن معمولا پرواز رفت به مقصد مشخصی خریداری می شود. البته در بلیط هواپیمایی بندرلنگه در زمان رزرو بلیط رفت، بلیط برگشت نیز رزرو می شود. مقصد بلیط هواپیمایی بندرلنگه برگشت نیز می تواند متفاوت  باشد.

بلیط هواپیمای بندرلنگه چارتر یا لحظه آخری

بلیط هواپیمای چارتر یا بلیط لحظه آخری بلیطی است که توسط آژانس های هواپیمایی یا شرکت های چارتر کننده از ایرلاین مورد نظر خریداری می شود و با قیمت های مختلف فروخته می شود.  بلیط هواپیمای بندرلنگه چارتری می تواند با توجه به زمان سفر هزینه ای بالاتر از بلیط های معمولی داشته باشد و گاهی اوقات نیز هزینه بلیط هواپیمایی بندرلنگه چارتری بسیار پایین تر از بلیط های معمولی محاسبه می شود که شاید بتوان گفت این تغییر قیمت ها متاثر از فصل است..

بلیط هواپیمای بندرلنگه اکونومی

بلیط هواپیمای بندرلنگه اکونومی نسبت به انواع دیگر بلیط فروش بیشتری دارد. خدمات ارائه شده در پرواز با  بلیط هواپیمایی بندرلنگه چندان متفاوت و لوکس نیست اما از قیمت پایین تری برخوردار است. در بلیط هواپیمای بندرلنگه بیزینس کلاس یا تجاری مسافر خدمات بیشتری دریافت می کند. با  بلیط هواپیمای بندرلنگه بیزینس کلاس صندلی راحت تری در اختیار مسافر قرار می گیرد و خدمات پذیرایی بیشتر و بهتری دریافت می کنند.

بلیط هواپیمای بندرلنگه درجه یک یا فرست کلاس

در  بلیط هواپیمایی بندرلنگه درجه یک یا فرست کلاس امکانات رفاهی و سرگرمی زیادی در اختیار مسافر قرار می گیرد.  بلیط هواپیمای بندرلنگه درجه یک لوکس ترین نوع بلیط های هواپیما است. در  بلیط هواپیمای بندرلنگه فرست کلاس خدماتی همچون غذا و نوشیدنی های متنوع، صندلی تخت خواب شو و امکانات دیگر در اختیار مسافرین که معمولا شخصیت های مهم سیاسی، ورزشی، هنری و… هستند، قرار می گیرد.  بلیط هواپیمای بندرلنگه فرست کلاس معمولا گران ترین نوع بلیط هواپیمای بندرلنگه است.

مطابق مقررات در هر سفر هفت کلاس یا رده مختلف از بلیط در اختیار مسافران قرار می گیرد. بلیط ها با درجه های به ترتیب: M،Y،Q،E،V،C،J هستند. رده بندی این بلیط ها در تمام شرکت های هواپیمایی یکسان است. رده های M وE وQ وY رده های بلیط اکونومی هستند. رده V مربوط به حالتی بین اکونومی و بیزینس کلاس است. رده C بیزینس کلاس بوده و رده J رده فرست کلاس یا درجه یک است.

انواع بلیط هواپیمای بندرلنگه

جاذبه های دیدنی بندر لنگه

بندر کنگ

این شهر در شمال شرقی شهر بندر لنگه قرار دارد و از بافت تاریخی بزرگی برخوردار است.  نوشته های مردم این شهر به عربی است اما فارسی صحبت  می کنند و مذهب آن ها شافعی است. خانه های سنتی، موزه ها و مساجد مختلف، بقایای آثار به جا مانده از پرتغالی ها و… از جاذبه های گردشگری بندر کنگ محسوب می شود. معماری بناهای این شهر نیز با استفاده از مواد و مصالح بومی ساخته شده اند و دارای بادگیر است تا هوای گرم و شرجی این منطقه را، مخصوصا در تابستان قابل تحمل سازد. از جاذبه های گردشگری بندر کنگ می توان به خانه گلبتان با قدمت دوران قاجار، لنج بزرگ بوم سی با بیش از 100 سال قدمت، قلعه مخروبه پرتغالی ها و… اشاره کرد.

وجه تسمیه بندر لنگه

برخی بر این باور هستند که شهر بندر لنگه به خاطر آبادانى، بزرگى و جمعیت زیادی که داشته است، به لنگه یا لنگه دنیا سرشناس شده است و منظور آن ها از لنگه، لنگه دنیا است. برخی دیگر نظر بر این دارند که به دلیل شباهت بندر لنگه به بمبئی هندوستان، نام این شهر بندر لنگه است.برخی دیگر می گویند لنگه در عربی لنجه، به معنی ییلاق و مکان خوش آب و هوا است و چون این شهر نسبت به شهرهای اطراف دارای آب و هوای بهتری بوده است این نام بر بندر لنگه گذاشته شده است . معماری بناها و خانه های بندر لنگه، معماری مخصوص مناطق گرم و مرطوب است. استفاده از بادگیرها، مصالح مناسب و سیرکولاسیون درست از مواردی است که در معماری بناهای این شهر به کار رفته است. بادگیر باعث ایجاد هوایی مطبوع در فصل های گرم  در فضاهای داخلی می شود.

عمارت فکری

یکی از بناهای زیبای بندر لنگه، عمارت فکری است که بادگیرهای بسیار زیبایی نیز دارد. یکی از تاجران معروف بندر لنگه در زمان قاجار این بنا را بر اساس اصول صحیح معماری بومی منطقه طراحی کرده است. این بنا یکی از زیباترین بناهای بندر لنگه محسوب می شود که در بخش پایینی 25 اتاق دارد و دارای بخش های درونی و بیرونی است. حوضی زیبا نیز در حیاط آن وجود دارد. این بنا دارای 5 بادگیر است. در ساخت این بنا از مصالح بومی مانند برگ نخل و… استفاده شده است. این خانه امروزه برای تبدیل به موزه مردم شناسی مرمت شده است.

مسجد ملک بن عباس

مسجد ملک بن عباس در زمان صفویه و قاجاریه ساخته شد. معماری این بنا به سبک هندی است و طاق و قوس های زیبایی دارد. این مسجد به خاطر مناره کج شده اش به برج پیزای ایران معروف است. این بنا چند بار مرمت شده است.

مسجد شیخی

مسجد شیخی نیز از دیگر بناهای مهم این شهر است. سبک این بنا نیز هندی است و گچ بری های زیبایی دارد. این مسجد از بناهای دوره زندیه است. سقف این مسجد از چوب های مخصوص می باشد و ستون های شبستان دارای ستون های سنگ تراشی شده است.

آبشار بدو

این آبشار یکی از آبشارهای فصلی است. این آبشار یکی از آبشارهای پلکانی محسوب می شود.زیبایی فوق العاده آن و جالب بودن این آبشار باعث می شود که مسافران از آن دیدن کنند.

چشمه آب گرم بادون

چشمه آب گرم بادون یکی از اماکن گردشگری روستای گزیر است. بازدید از این چشمه در فصل زمستان بسیار لذت بخش می باشد.

برکه دریا دولت

برکه دریا دولت سومین برکه بزرگ ایران محسوب می شود. این مکان به علت زیبایی بسیار گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

جزیره کیش

جزیره کیش از قدیم مرکز صید ماهی بوده است. البته در گذشته در این جزیره زیبا تجارت مروارید رواج بسیاری داشته است. این جزیره تنها منطقه ای در حوزه خلیج فارس است که قنات آب شیرین دارد.آب و هوای کیش گرم و مرطوب است و در اکثر ماه های سال دمایی بالاتر از 25 درجه سانتیگراد دارد و به میزان کمی بارش در طول سال در آن اتفاق می افتد. با مهاجرت شهرنشین ها و سرمایه گذاران به کیش، رونق اقتصادی هر ساله  بیش از پیش در این جزیره مشاهده می شود. از جاذبه های کیش می توان به پارک های آبی، سواحل مرجانی، سواحل ماسه ای، باغ پرندگان، باغ وحش، آکواریوم، پارک آبی دلفین ها و کشتی به گل نشسته یونانی اشاره کرد. بزرگترین بخش را می توان فرودگاه کیش دانست و اکثر پارک ها و مناطق گردشگری دور تا دور جزیره گسترده شده اند. در جزیره کیش می توان غذاهای دریایی بسیار لذیذ پیدا کرد. انواع ماهی، میگو، خرچنگ، گوشت کوسه و… غذاهای لذیذ این منطقه را تشکیل می دهند. ساکنین بومی کیش نیز در آن حضور دارند و از فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود پیروی می کنند. لباس مردان دشداشه است و ساز اصلی آن ها نوعی طبل است. شغل این افراد اکثرا ماهیگیری، دریانوردی و تجارت است.

جاذبه های دیدنی بندر لنگه

سایه خوش

منطقه بیابانی سایه خوش با داشتن کلوت های بسیار زیبا از مناطق مهم گردشگری شهرستان بندر لنگه محسوب می شود. این منطقه بیابانی در سال های گذشته بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این بیابان شباهت زیادی به بیابان های آریزونا در کشور آمریکا دارد.

از دیگر بناهای مهم بندر لنگه می توان به خانه بلوکی، خانه واحدی ، خانه گلبتان (بندرکنگ) اشاره کرد . البته اماکن دیدنی زیاد دیگری نیز در این شهر وجود دارد که از میان آن ها می توان به خانه سعدی، خانه بستکی، مسجد افغان، مسجد خداداد اشاره کرد. به غیر از این ها مساجد دیگری چون مسجد خالدی، حسینیه غضنفری نیز وجود دارد. قلعه لشتان، کوه شو، کوه سیاه، حسینیه حداد ، قلعه مغویه (بندر مغویه) از دیگر مکان های دیدنی این شهر می باشند. بازدید از حمام معتمدی ، و برکه های (آب انبار) دریا دولت، ، برج مدور کنگ و پنج برکه را از دست ندهید. از اماکن دیدنی دیگر این شهر جنوبی می توان به برکه خلیف،  برکه های کنگ و مجموعه برکه های بشاری، مناره و مسجد ملک ابن عباس نیز اشاره کرد. دیدار از مسجد غیاث، قلعه پرتغالی­ها (بندرکنگ) ، قلعه شیخ سلطان ، بنای فکری و کارگاه لنج سازی بندرکنگ ، باغستان گشته، بندر ملو را فراموش نکنید.

از صنایع دستی این شهر می توان به توربافی، لنج سازی اشاره کرد. البته زنان این سرزمین گرم به هنرهایی چون گلابتون دوزی، سوزن دوزی، زری دوزی نیز مشغول هستند و صنایع دستی فوق العاده ای را تولید می کنند. خوس دوزی و … از صنایع دستی مردان و زنان هنرمند بندر لنگه است. این شهرستان دارای مراتع بسیاری برای برداشت علوفه و دارای درخت های مختلفی است. از غذاهای معروف این شهر می توان به فیله ماهی و گبولی اشاره کرد. یکی از راه های تجاری مردم این شهر صید ماهی است که به عنوان یکی از خوراک های اصلی به مصرف می رسد. همچنین صید مروارید نیز در این بندر رونق دارد. مروارید های بندر لنگه بسیار زیبا و شفاف هستند و به کشورهای مختلف صادر می شوند.