تور کلکته

کسانی که قصد رفتن به تور کلکته را دارند بی شک دوست دارند درباره این شهر اطلاعاتی داشته باشند ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره این شهر بدهیم. کلکته پایتخت ایالت بنگال غربی در کشور هند می باشد. برای رفتن به کلکته شما ابتدا باید ویزای کشور هندوستان را دریافت کنید تا بتوانید وارد خاک این کشور شوید. در ادامه  درباره تور کلکته بیشتر توضیح خواهیم داد.

راهنمای سفر به شهر کلکته

شهر بمبئی جمعیتی معادل ۴۴۹۷ ملیون نفر می باشد که نسبت به بسیاری از شهرها و حتی کشور های دنیا شهری پر جمعیت می باشد. کلکته یکی از پرجمعیت ترین شهر های کشور هند می باشد و همین شلوغی باعث شده سالانه بسیاری از مردم مایل به رفتن به تور ارزان قیمت کلکته باشند. این شهر حتی تا چند سال قبل پر جمعیت ترین شهر هند بود ولی بعدها شهر های دهلی و بمبئی از آن پر جمعیت تر شدند. شهر کلکته از سال 1772 تا سال 1911 پایتخت هند بود ولی از سال 1911 شهر دهلی نو توانست خود را به پایتخت این کشور تبدیل کند.

زبان مردم این شهر هندی می باشد که لهجه بنگالی نیز دارد. اکثر مردم این شهر مطابق با بیشتر مردم هندوستان، هندو می باشند. شاید بتوان این شهر را به عنوان یک نمونه کامل از هندوستان دانست بنابراین اگر قصد دارید از سرتاسر هندوستان دیدن کنید پیشنهاد می کنم تور کلکته را از دست ندهید.

راهنمای سفر به شهر کلکته

بهترین زمان سفر با تور کلکته

اگر قصد سفر با تور کلکته را دارید حتما این مطلب را مطالعه کنید. کلکته مانند بیشتر مناطق هندوستان آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و فصل زمستان در این شهر بیشتر از یک ماه و نیم نمی انجامد و دمای هوا در این فصل به کمتر از 1 درجه سانتی گراد نمی رسد. این آب و هوا بسیار مناسب تور گردشگری است  تا سفر به کلکته را تبدیل به یک خاطره خوب کند. با این حال گرم ترین هوای این شهر در ماه مه می باشد که به بالای 40 درجه سانتی گراد می رسد. شهر کلکته در هر فصل توریست های خاص خود را جذب می کند و در تمامی فصل ها شما می توانید توریست های بی شماری را در این شهر مشاهده کنید اما بهترین فصلی که برای تور تفریحی کلکته ثبت شده است فصل تابستان و تعطیلات ژانویه می باشد که با توجه به آب و هوا در این فصل سفری بسیار خوبی را پیش رو خواهید داشت.

اطلاعات پرواز به شهر کلکته

از ایران پرواز های مختلفی به شهر های هندوستان می رود که به شرح زیر می باشد:

تهران – دهلی 

هر هفته در روزهای شنبه، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه صورت می گیرد که حدود سه ساعت و 50 دقیقه این پرواز طول می کشد.

تهران – بمبئی

این پرواز در طول هفته در روزهای سه شنبه و جمعه صورت می گیرد و حدود سه ساعت و 45 دقیقه به طول می انجامد.

همچنین برای پرواز مستقیم به سایر شهرهای هند می توانید از تورهای مختلف استفاده کنید، برای سفر به کلکته نیز می توانید از تور کلکته برای پرواز مستقیم به این شهر استفاده کنید، این پرواز روز خاصی ندارد و تاریخ پرواز با روز شروع تور کلکته هماهنگ می شود. همچنین تور توریستی کلکته از پرواز های غیر مستقیم نیز استفاده می کند که جزئیات آن توسط راهنمای تور گفته می شود.

راهنمای سفر به شهر کلکته

اخذ ویزای هند

برای رفتن به تور کلکته شما ابتدا باید ویزای کشور هندوستان را دریافت کنید تا بتوانید وارد خاک این کشور شوید. ویزای این کشور فقط به کسانی تعلق می گیرد که به قصد سفر و گردشگری وارد این کشور شوند و کسانی که این ویزا را دریافت می کنند نمی توانند در این کشور کار کنند و یا اقامت این کشور را بگیرند و در آن جا زندگی کنند. ویزای توریستی هندوستان در ایران فقط از طریق سفارت این کشور در تهران صورت می گیرد، برای درخواست ویزا انگشت نگاری و در بسیاری از موارد با فرد در خواست دهنده مصاحبه می شود بنابراین حضور فرد برای درخواست ویزا اجباری می باشد. اگر قصد رفتن به تور لحظه آخری کلکته را دارید حتما باید این مراحل را پشت سر بگذارید. اولین مرحله از درخواست ویزا پر کردن فرم ویزای هند می باشد که باید برای هر کدام از متقاضیان در دو نسخه به صورت جداگانه پر شده و عکس شخص درخواست کننده نیز به آن چسبانده شود.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور کلکته

بی شک کلکته یکی از بهترین مکان ها برای سفر می باشد و تور تفریحی کلکته یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. جاذبه های توریستی کلکته ترکیبی بسیار متنوع از جاذبه های تاریخی، معنوی، فرهنگی و طبیعی می باشد. سرتاسر این شهر پر از باغ های گیاهان وموزه های فرهنگی و تاریخی فراوان می باشد. تفریحات شبانه در کلکته بسیار معروف و مشهور می باشد به طوری که مردم درباردا از شب تا صبح مشغول پایکوبی و شادمانی هستند. شما می توانید در تور کلکته بهترین و شادترین لحظات خود را ثبت کنید.

کاخ ویکتوریا کلکلته 

بی شک راهنماهای تور کلکته اولین جایی که برای بازدید در این شهر به شما معرفی خواهند کرد کاخ ویکتوریا خواهد بود، این کاخ برای راجا پرنسس بسیار دوست داشتنی هند در سبک ایتالیایی ساخته شده است و در میان یک پارک قرار دارد، همچنین بعد از بازدید از این کاخ زیبا می توانید در خیابان چورینگی به گردش پرداخته و از فضای سبز اطراف نهایت لذت را ببرید و در پایان این گردش نیز می توانید از قلعه انگلستان دیدن نمایید و یک  روز خوب را در تور توریستی کلکته برای خود رقم بزنید.

کاخ ویکتوریا

واراناسی کلکته

شاید بازدید از این منطقه عجیب ترین بازدید شما در طول تور کلکته باشد. این منطقه سرشار از رنگ های گوناگون می باشد و هر گوشه از آن جذابیتی خاص را در خود دارد. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیاست و در هند نیز به عنوان یک مکان بسیار مقدس شمرده می شود، یک جمله بسیار معروف در میان هندی ها وجود دارد که برای توصیف این شهر از آن استفاده می کنند:  قدیمی تر از تاریخ. حتما در طول تور لوکس کلکته از این شهر دیدن نمایید چرا که تا زیبایی های این شهر را نبینید نمی توانید درک درستی از آن پیدا کنید.

غار های آجانتا کلکته

این غارها بسیار قدیمی می باشند و قدمت آن ها به دو قرن پیش از میلاد باز می گردد. این غار پر از دست نوشته های بودا می باشد و یک مکان بسیار مقدس برای هندی ها می باشد. سی غار در این مکان وجود دارد که هر کدام به نوعی اسرار آمیز است، با ورود به این غارها آنقدر دست نوشته می بینید که حس می کنید در کنار بودا ایستاده اید. این غار ها توسط جنگل پوشانده شده اند و همین امر اسرار آمیز بودن این منطقه را بیشتر کرده است. اگر تور کلکته را ثبت نام کرده اید پیشنهاد می کنم حتما از این منطقه دیدن کنید.

جایسالمر کلکته

اگر به تور کلکته رفتید حتما از این شهر دیدن کنید، شهر جایسالمر که معروف به شهر طلایی می باشد در صحرای تمار واقع می باشد، این شهر شهری زیبا و در عین حال بسیار ترسناک می باشد. نام  این شهر برگرفته از سنگ ها و ماسه های زرد رنگ این شهر می باشد. گردشگرانی که به تور کلکته رفته اند و از این شهر دیدن کرده اند اعتراف کرده اند که در دیدار اول بسیار خوفناک می باشد ولی وقتی از نزدیک به این شهر می نگرید شهری بسیار زیبا و دیدنی با جاذبه های فراوان است.

جایسالمر کلکته

معبد ویرو پاکشا

معبد ویروپاکشا یکی از جاذبه های توریستی است که در تور کلکته حتما باید از آن دیدن کنید. این معبد در ابتدا فقط به عنوان یک معبد کوچک ساخته شد ولی بعد ها تبدیل به یک مجتمع بزرگ تحت نظر حاکمان ویجایانگرا تبدیل شد. مردم بومی این منطقه بر این باورند که این معبد از ابتدا یک حرم کوچک بود تا هم اکنون همواره در حال ساخت بوده است. این معبد یکی از قدیمی ترین معبد های هندی هاست. راهنماهای تور کلکته حتما شما را به این منطقه راهنمایی می کنند.

بهترین مراکز خرید و بازارهای شهر کلکته

بعید است که به تور کلکته بروید و از مراکز خرید بزرگ این شهر دیدن و خرید نکنید، حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشید می توانید ساعت ها خود را در این مراکز خرید سرگرم کرده و از حضور در این شهر لذت ببرید. قطعا تور ارزان قیمت کلکته می تواند به یکی از به یاد ماندنی ترین تور های شما تبدیل شود چرا که این شهر مراکز خرید بزرگی دارد و شما حتی اگر جزو وسواسی ترین انسان های روی زمین هم باشید، با کمی گردش در این مراکز خرید وسوسه می شوید که خرید کنید و قطعا از خرید خود نیز راضی خواهید بود. در ادامه به معرفی چند مرکز خرید بزرگ این شهر می پردازیم.

بازار جدید در تور کلکته 

اگر قصد رفتن به تور کلکته را دارید حتما از بازار جدید این شهر بازدید کنید. اگر قصد دارید هنگام خرید سوغاتی هایتان نهایت صرفه جویی را بکنید بازار جدید کلکته بهترین گزینه برای خرید کردن می باشد. این بازار بهترین مکان برای کسانی است که دنبال تخفیف درست و حسابی می گردند و به قول معروف چانه می زنند. در این بازار می توانید انواع لباس ها، آکسسوری ها و زیورآلات مختلف را به ارزان ترین قیمت ممکن خریداری کنید. ساری سنتی بنگالی محبوب ترین جنس این مرکز خرید می باشد، که با کمی گردش می توانید این جنس را بسیار ارزان خریداری کنید و به عنوان سوغات از تور کلکته برای عزیزان خود بیاورید. ساری نخی کلکته نیز بهترین سوغاتی این خیابان برای هدیه دادن با خانوم ها است. شما در این بازار می توانید توریست های بسیار زیادی را ببینید که از سرتاسر دنیا به کلکته آمده اند و در حال خرید می باشند.

بهترین مراکز خرید و بازارهای شهر کلکته

مرکز خرید دکشیناپان در تور کلکته

این مرکز خرید یکی از بزرگترین و زیبا ترین مراکز خرید در کلکته و حتی کل هند می باشد که می توان صنایع دستی و هنرهای مردم هند را در این مرکز خرید خریداری نمود. این مرکز خرید محل بسیار مناسبی برای کسانی است که به تور کلکته رفته اند چرا که می توانند در این مرکز خرید، سوغاتی های خود را از میان صنایع دستی این شهر خریداری کنند. در این مرکز خرید بازارهای بسیار متنوعی وجود دارد که می توان از آن ها دیدن کرد از بازار اجناس دست دوم گرفته تا خوراکی هایی مانند چای که مخصوص مردم هند می باشد.

غذاهای معروف شهر کلکته

کشور هند جزو کشورهایی است که منوی غذایی بسیار شلوغی دارد و شهر کلکته نیز از شهرهایی در هند می باشد که غذاهای محلی بسیاری دارد.

میان وعده چاک

اگر به تور توریستی کلکته رفتید حتما میان وعده چاک را بخورید، این میان وعده در کلکته بسیار معروف می باشد و آن قدر لذیذ و کامل می باشد که می توان به عنوان یک وعده کامل نیز روی آن حساب کرد.

مرغ تنوری

مرغ تنوری یکی دیگر از غذاهای بسیار خوشمزه در کلکته می باشد، در این غذا مرغ ها به سیخ کشیده می شوند و سپس در تنور پخته می شوند که طعم بی نظیری پیدا می کند، تور کلکته بدون خوردن این غذا واقعا لذتی ندارد.

مرغ تنوری

مالایی کوفتا

مالایی کوفتا دیگر غذای مشهور این شهر می باشد که بسیاری از کسانی که به تور کلکته رفته اند از این غذا به عنوان خوش مزه ترین غذایی که تا به حال خورده اند یاد می کنند.

تدکا

تدکا دال یکی از غذاهایی است که بسیار سریع پخته می شود و ماده اصلی این غذا برنج آب پز می باشد.

کباب هرابارا

بسیاری از کسانی که به کلکته می روند به دلایل مختلف می خواهند از سبزیجات استفاده کنند یا به دلیل رژیم یا به دلایل بهداشتی، برای این افراد کباب هرابارا بهترین غذا می باشد، کباب هرابارا غذایی شبیه به کوکو سبزی می باشد که بسیار خوش مزه است.

وضعیت حمل و نقل در کلکته

وضعیت حمل و نقل در کلکته

شهر کلکته یکی از شهر هایی است که بیشترین مسیر حمل و نقل را در سرتاسر جهان داراست و از این حیث در دنیا رکورددار می باشد، همین تنوع باعث شده بسیاری از مردم علاقه مند برای رفتن به تور کلکته باشند. خطوط اتوبوس که مسافران بسیاری را دارد، تاکسی های زرد رنگ که همواره مشتریان مخصوص خود را دارند و بسیاری از مردم از این طریق جابه جا می شوند، قایق های مسافربری که مردم را از یک سمت رودخانه به سمت دیگر آن می برند، متروی این شهر که اولین خط حمل و نقل زیرزمینی در کل هند می باشد، تراموای کلکته، که تنها تراموای موجود در تمامی هندوستان می باشد، قطار هایی که در حومه شهر فعالیت دارند و مسافران بسیاری را جابه جا می کنند و در پایان ریکشا، موتورهای سه چرخه ای که می توانند بسیار سریع در سطح شهر جابه جا شوند و مسافران را خیلی سریع به مقصد برسانند. این روش های حمل و نقل به شما کمک می کند تا در طول تور کلکته هیچگاه منتظر وسیله نقلیه نباشید.