ویزای کره جنوبی

برای دریافت ویزای کره جنوبی نیاز به مدارک خاصی دارید و باید مراحل تعیین شده را پشت سر بگذارید، در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و شما را در این خصوص راهنمایی خواهیم کرد. کره جنوبی در بخش شرقی قاره ی آسیا واقع شده است و شهر سئول به عنوان پایتخت آن شناخته می شود. اهداف و جنبه های متفاوت سفر به این کشور در ادامه بررسی خواهد شد.

سفارت کره جنوبی در ایران

برای انجام مراحل مربوط به اخذ ویزای کره جنوبی باید به سفارت این کشور که در میدان ونک تهران واقع شده است مراجعه کنید. آدرس دقیق آن عبارت است از: خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه دانشور غربی، پلاک 2. روزهای فعالیت مسئولین سفارت نیز از یکشنبه تا پنج شنبه است و می توانید با مراجعه به سایت رسمی سفارت مراحل مرتبط با اخذ نوبت را به صورت آنلاین طی نمایید.

ویزای کره جنوبی

دریافت ویزای کره جنوبی به معنای صدور اجازه برای وارد شدن به این کشور است، نوع ویزا بسته به هدف متقاضی از سفر تعیین می شود و هر هدف مدارک و مراحل خاصی را می طلبد. دقت داشته باشید که در صورت تصمیم برای اقدام شخصی اخذ ویزا باید دعوتنامه ای معتبر در دست داشته باشید و آن را به سفارت مربوطه ارائه دهید. اگر مسئولیت اخذ ویزای تضمینی کره جنوبی خود و خانواده تان را به ما بسپارید ، شما را در این مسیر همراهی خواهیم کرد و بدون هیچ نگرانی می توانید مدارک لازم را مهیا سازید.

ویزای کره جنوبی

مدارک لازم برای اخذ ویزای کره جنوبی

برای اخذ ویزای کره جنوبی نیاز به ارائه مدارکی دارید که در ادامه ذکر می شود، ناگفته نماند که این مدارک عمومی هستند و بسته به نوع سفر ملزم به ارائه مدارک دیگری نیز هستید. لیست مدارک عمومی برای صدور ویزای کره جنوبی به شرح زیر است:

  1. گذرنامه همراه با کپی، اگر قبلا نیز گذرنامه دریافت کرده اید آن ها را هنگام مصاحبه همراه داشته باشید. گذرنامه ها باید به صورت اختصاصی و جداگانه برای هر شخص ارائه گردند و اعتبار باقی مانده آن ها نباید از 6 ماه کمتر باشد.
  2. 6 عدد عکس رنگی که به صورت واضح و بدون هیچ عینک گرفته شده باشند. اگر عکس قدیمی تر از 6 ماه باشد قابل قبول نخواهد بود.
  3. شناسنامه به همراه کپی آن، ترجمه مندرجات شناسنامه نیز باید ارائه گردد.
  4. مدارک مرتبط با حساب بانکی که نشان دهنده موجودی و گردش حساب متقاضی باشد نیز باید ارائه گردد و از تاریخ صدور آن نباید بیشتر از یک هفته گذشته باشد. ناگفته نماند که ترجمه این گواهی نیز همچون دیگر مدارک باید به زبان انگلیسی باشد.
  5. اثبات تمکن مالی متقاضی الزامی ست که تحقق این امر هم با ارائه میزان موجودی و گردش حساب بانکی امکان پذیر است و هم با ارائه اسناد مالکیت ممکن است.
  6. مدارک شغلی متقاضی نیز باید به طور دقیق تهیه و ارائه گردد، اگر کارمند هستید گواهی مربوطه را از شرکت محل کار خود دریافت کنید و اگر کار آزاد دارید پروانه کسب خود را ارائه دهید. وجود فیش حقوقی و سابقه بیمه نیز نشان می دهد که در کشور مشغول به کار هستید و باید به زودی بازگردید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کره جنوبی

ترجمه ویزای کره جنوبی

مجموعه ما خدمات مرتبط با ترجمه ی ویزای کره جنوبی را نیز ارائه می دهد، در این راستا باید به رسمی بودن دارالترجمه مربوطه دقت داشته باشید چراکه اگر توسط مترجمین غیر رسمی ترجمه شود مورد قبول سفارت واقع نخواهد شد. همچنین درج مهر دادگستری، وزارت امور خارجه و دارالترجمه نیز ضروری ست و باید متن ویزای ترجمه شده حاوی همه ی مدارک گفته شده باشد در غیر این  صورت ممکن است مورد قبول واقع نگردد.

مراحل اخذ ویزای کره جنوبی

برای اخذ ویزای فوری کره جنوبی باید مراحل خاصی را طی نمایید که ما در این جا راجع به این مراحل توضیحات مختصری ارائه می دهیم. اولین قدم برای اخذ ویزای کره جنوبی دریافت وقت سفارت است، بدون دریافت نوبت نمی توانید دیگر مراحل را طی نموده و مدارک لازم را به مسئولین مربوطه ارائه دهید. پس از دریافت وقت سفارت باید لیست مدارک مورد نیاز را دریافت کرده و همه ی آن ها را تا تاریخ مشخص شده تهیه نمایید، اگر در روز مصاحبه مدارک تان کامل نباشد در مراحل بعد به مشکل می خورید. یکی دیگر از موارد مهم ، دعوتنامه است که در صورت وجود ، می تواند روند رسیدگی به پرونده تان را سرعت ببخشد. اگر زمان لازم برای پیمودن مراحل ذکر شده را ندارید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مسئولیت دریافت ویزای کره جنوبی خود را به ما بسپارید.

مراحل اخذ ویزای کره جنوبی

در مرحله ی مصاحبه ملزم به رعایت اصل صداقت هستید در غیر این صورت ممکن است با مشکل رد شدن درخواستتان روبرو شوید. از مهم ترین مراحل نیز مربوط به پر کردن فرم درخواست ویزاست که باید با تمرکز و دقت کامل این کار را انجام دهید. در ادامه متن و با ذکر هر نوع ویزا مراحل مرتبط با آن را نیز به صورت جامع توضیح خواهیم داد.

انواع ویزای کره جنوبی

ویزای کره جنوبی انواع گوناگونی دارد که بنابر گفته های قبلی بر اساس اهداف متقاضیان طبقه بندی شده اند، در ادامه به انواع مختلف و پرطرفدار آن اشاره خواهیم داشت: ویزای کاری، با هدف کار در این کشور صادر می گردد. ویزای تحصیلی، با هدف تحصیل در کره جنوبی صادر می گردد. ویزای پزشکی، با هدف انجام مراحل درمانی در کره حنوبی صادر می گردد. ویزای ازدواج، پس از ازدواج با یک فرد مقیم این کشور صادر می گردد. ویزای توریستی، برای اهداف تفریحی و گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.

اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

ویزای کره جنوبی از نوع تحصیلی نیز از دیگر ویزاهای پرطرفدار این کشور است که خدمات مرتبط با آن نیز توسط مجموعه ارائه می گردد. کره جنوبی دانشگاه های معتبر بسیاری را در خود جای داده است و کشوری مناسب برای دستیابی به پیشرفت های علمی ست. اگر بخواهید کشورهای انگلیسی زبان را برای تحصیل انتخاب کنید ملزم به پرداخت هزینه های گزافی هستید اما یکی از مزایای کشور کره، هزینه های بسیار پایین تر زندگی در آن  نسبت به دیگر کشورهاست. دانشگاه ها فرصت های مناسبی را در اختیار محصلان خارجی قرار می دهند و متقاضی می تواند در صورت نیاز برای دریافت بورسیه و کمک هزینه نیز اقدام کند. برای ورود به دانشگاه ها گذر از مرحله ی آزمون الزامی ست. و پس از اخذ تاییدیه از دانشگاه موفق به دریافت ویزای تحصیلی این کشور خواهید شد.

مدارک لازم برای برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی نیاز به ارائه مدارکی خاص دارید که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

  1. تاییدیه و پذیرش از طرف دانشگاه واقع در کره جنوبی
  2. ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات دروس نیز الزامی ست.
  3. متقاضی نباید هیچ گونه سوء سابقه ای داشته باشد، هر فرد باید مدارکی را نیز در جهت اثبات این موضوع به مسئول سفارت ارائه دهد.
  4. در جهت اثبات تمکن مالی باید مستنداتی در خصوص حساب بانکیتان ارائه گردد که ثابت کند می توانید هزینه های یکسال زندگی و تحصیل در این کشور را به صورت یکجا پرداخت نمایید.

اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

اخذ ویزای کاری کره جنوبی

اگر دارای مهارت یا تخصص خاصی هستید می توانید با ارائه مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایید، ویزای کاری نیز یکی از انواع پرطرفدار ویزای کره جنوبی ست که اخیرا مورد توجه بسیاری از مهاجرین قرار گرفته است. در راستای تحقق این امر باید یکی از شرکت ها و موسسات معتبر فعال در کره برای شما دعوتنامه ارسال نماید، دریافت این دعوتنامه اولین و مهم ترین قدم شما در خصوص اخذ ویزای کاری است. ناگفته نماند که این نوع ویزای کشور کره انواع مختلفی دارد که ادامه به شرح تک تک آن ها خواهیم پرداخت:

  1. ویزای اشتغال کوتاه مدت: این نوع ویزا برای کسانی ست که برای مدتی کوتاه در کره مشغول به کار می شوند و این زمان حداکثر 90 روز تخمین زده می شود.
  2. ویزای مدیریت تجاری: برای کسانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند صادر می گردد.
  3. ویزای سرمایه گذاری خارجی
  4. ویزای کار حرفه ای: کسانی که در زمینه ای خاص دارای مدارک معتبر علمی باشند می توانند برای اخذ این نوع ویزا اقدام نمایند.
  5. ویزای کار خاص: این دسته از متقاضیانی نیز نیروهای کاری هستند که کشور کره به آن ها نیاز دارد.

اخذ ویزای کاری کره جنوبی

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری کره جنوبی

با توجه به متفاوت بودن ویزاهای کار کشور کره ،مدارک ویژه ای نیز از شما درخواست می شود که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم داشت:

  1. مدارک علمی معتبر
  2. سابقه ی کار و رزومه کاری
  3. اثبات برخورداری از مهارت های خاص و تخصص
  4. مدارک لازم در خصوص نداشتن سوء سابقه

اخذ ویزای پزشکی کره جنوبی

برای دریافت ویزای پزشکی یا همان درمانی باید متقاضی مستنداتی در خصوص بیماری خود ارائه دهد، او باید اثبات کند که کشور کره از تکنولوژی و علم لازم برای درمان او برخوردار است و تنها راه درمان او سفر به این کشور و بستری شدن در بیمارستان های واقع در آنجاست. مجمع های علمی پزشکی باید درخواست او را تایید کنند و پزشک معالج نیز می تواند بیمار را در راستای تسهیل روند اخذ ویزا یاری دهد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای پزشکی کره جنوبی

  1. مدارک لازم برای توانایی پرداخت هزینه های بیمارستان
  2. مدارک پزشکی مورد تایید پزشکان دو کشور
  3. دعوتنامه و تاییدیه پزشک معالج یا بیمارستان واقع در کشور کره جنوبی

اخذ ویزای پزشکی کره جنوبی

اخذ ویزای ازدواج کره جنوبی

در خصوص اخذ این نوع از ویزای کره جنوبی باید بدانید که سن قانونی تعیین شده در این کشور برای ازدواج 20 سال است و افراد زیر 20 سال فقط با کسب اجازه از والدین خود می توانند ازدواج کنند. بنابراین اگر به این سن نرسیده اید کمی دست نگه دارید تا بتوانید به موقع اقدامات لازم را انجام دهید. طبق تصویبیه های سال 2013 برای هر فردی که بخواهد با یک کره ای ازدواج کند یک آزمون برگزار می شود و او باید حداقل نمره تعیین شده را کسب کند تا بتواند مراحل بعدی را پشت سر بگذارد. در ادامه به شرایط و مدارک لازم در این خصوص اشاره می شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای ازدواج کره جنوبی

برای ازدواج با فردی که تابعیت کره را دارد شرایطی تعیین شده است که در ادامه به آن ها اشاره می گردد، توجه داشته باشید که این شرایط بخش مهمی از مدارکی هستند که باید برای اخذ ویزای ازدواج ارائه دهید:

  1. قبولی در آزمون زبان کره که سطح آن مبتدی ست.
  2. اثبات توانایی مالی همسر برای ساپورت فردی که می خواهد با او ازدواج کند.
  3. مشخص بودن محل اقامت پس از ازدواج
  4. ارائه مدارک معتبر و رسمی ازدواج

اخذ ویزای ازدواج کره جنوبی

اخذ ویزای توریستی کره جنوبی

در این بخش به چگونگی دریافت ویزای کره جنوبی از نوع توریستی می پردازیم و مدارک لازم در این خصوص را ذکر می کنیم. پایتخت کشور کره حدود 2000 سال قدمت دارد به همین علت جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است و مقصدی مناسب برای یک تور گردشگری به عنوان تور کره جنوبی به شمار می آید. اگر شخص متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد باید رضایت نامه محضری والدین خود را نیز در پرونده ی مدارک قرار داده باشد و به مسئول سفارت بدهد. در ادامه به مدارکی که باید برای اخذ ویزای تضمینی کره جنوبی از نوع توریستی ارائه دهید اشاره می کنیم.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کره جنوبی

  1. مدرک رزرو بلیط بصورت رفت و برگشت: بلیط برگشت نشان دهنده این است که شما قصد دارید پس از پایان سفر به کشور بازگردید، تاریخ آن نیز باید مطابق با تاریخ اعتبار تعیین شده برای ویزا باشد.
  2. مدارک مربوط به رزرو هتل: اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که با دعوتنامه به این سفر توریستی نمی روید باید مدارک لازم در خصوص رزرو محل اقامت خود را در تور کره جنوبی به مسئول سفارت ارائه دهید. تایم رزرو باید با مدت زمان اقامت شما در کشور کره تطابق داشته باشد.
  3. مدارکی در خصوص اثبات هدف سفر خود

اخذ ویزای توریستی کره جنوبی

ویزای کره جنوبی از نظر تعداد دفعات ورود

ویزای کره جنوبی از نظر تعداد دفعات ورود نیز متفاوت است که در ادامه به انواع مختلف در نظر گرفته شده برای این کشور اشاره خواهد شد:

  1. ویزای یک بار ورود: با دریافت این نوع ویزا می توانید فقط یک مرتبه به کشور کره جنوبی وارد و از آن خارج شوید، پس از خارج شدن امکان ورود دوباره به کشور وجود ندارد حتی اگر از مدت زمان اعتبار ویزای شما هنوز باقی مانده باشد.
  2. ویزای دو بار ورود: با دریافت این نوع ویزا می توانید فقط دو مرتبه به کره وارد و از آن خارج شوید، البته باید میزان اعتبار تعیین شده برای ویزا را نیز در نظر داشته باشید چراکه ورود در مرحله دوم بستگی به اعتبار ویزا دارد.
  3. ویزای چند بار ورود: با این نوع ویزا می توانید به دفعات به کشور مبدا وارد و از آن خارج شوید و تنها معیاری که در میان است میزان اعتبار تعیین شده برای ویزا است. پس از پایان اعتبار ویزا دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

ویزای کره جنوبی از نظر تعداد دفعات ورود

تمدید ویزای کره جنوبی

از دیگر موارد مورد توجه مراحل مربوط به تمدید ویزای کره جنوبی است که در این بخش راجع به آن صحبت خواهیم کرد. تمدید ویزا برای مواردی ست که در تایم تعیین شده برای سفر نتوانستید به اهداف خود برسید و کارهایتان را انجام دهید، اگر با این شرایط روبرو شدید به مرکز مشخص شده در کشور کره بروید و درخواست خود در خصوص تمدید ویزا را ارائه دهید. مسئول مربوطه درخواست شما را بررسی و نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد، ناگفته نماند که در این بخش متقاضی ملزم به اثبات ضرورت حضور خود در کشور است و باید مدارک خواسته شده توسط سفارت را تهیه و در اسرع وقت به مسئول مربوطه ارائه دهد.

برخی از ویزاها نیز مانند ویزای تحصیلی، خرید ملک و یا کار باید به صورت دوره ای تمدید گردند که در این موارد نیز مدارک لازم از شما خواسته خواهد شد.