ویزای نیوزیلند

کشور نیوزیلند کشوری توسعه‌یافته و ثروتمند است. شرایط ایده­آل زندگی در نیوزیلند سبب شده است بسیاری از افراد مشتاق دریافت ویزای نیوزیلند باشند. طبق آمار اکثر جمعیت نیوزیلند را مهاجرین تشکیل داده‌اند. وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، مجاورت با اقیانوس آرام و طبیعت بسیار زیبای این کشور گواه این ادعا است. از طرفی صنعت گردشگری نیز در کشور نیوزیلند بسیار رونق یافته و بخش عظیمی از هزینه‌های کشور از طریق جذب توریست و صنعت گردشگری تأمین می‌شود.

ویزای نیوزیلند

سفارت نیوزلند در ایران

آدرس سفارت نیوزیلند در تهران: خیابان پاسداران شمالی-خیابان موحدی دانش-خیابان گلستان شمالی-کوچه ی سوسن – کوچه‌ی پارک دوم –پلاک 1

برای اخذ وقت سفارت نیوزیلند دو راه پیش روی شماست. برای اقدام آنلاین، باید ابتدا فرم اینترنتی EOI را تکمیل کرده و ارسال نمایید. این فرم را به‌صورت آنلاین پرکرده و حساب کاربری تشکیل دهید. همچنین می‌توانید فرم کاغذی آن را پرکرده و برای کنسولگری ارسال کنید. برای دریافت ویزای کشور نیوزیلند درصورتی‌که فرم را آنلاین پرکرده‌اید هزینه‌ی آن را نیز آنلاین پرداخت می‌کنید. اما اگر برگه‌ی فرم را پرکرده‌اید هزینه‌ی بیشتری دارد که می‌توانید از طریق کارت‌بانکی بپردازید.

ویزای نیوزلند

ویزا معمولاً به‌صورت یک مهر روی پاسپورت متقاضی درج می‌شود؛ و یا به‌صورت برچسب روی پاسپورت قرار داده می‌شود. صدور ویزای نیوزیلند از طرف کشور نیوزیلند به این معناست که شما اجازه‌ی ورود به خاک آن کشور را دارید.

ویزای نیوزلند

شرایط اخذ ویزای نیوزیلند

شرایط عمومی گرفتن ویزای نیوزیلند و سفر به این کشور از قرار زیر است:

  • داشتن سن 20 تا 55 سال. (برای ویزای کاری تا 53 سال)
  • عدم سوءپیشینه
  • سلامت عمومی
  • نمره‌ی زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک یا جنرال حداقل 6.5

برای اخذ ویزای نیوزیلند جهت مهاجرت حداقل نمره امتیاز لازم 100 می‌باشد اما درصورتی‌که امتیاز شما بالای 140 باشد در مدت کوتاهی موفق به دریافت ویزای نیوزیلند خواهید شد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای نیوزلند

متقاضیان ویزای نیوزیلند باید با توجه به نوع ویزایی که مایل به دریافت آن هستند؛ مدارک موردنیاز را آماده کرده و ترجمه کنند. همه‌ی مدارک تحصیلی و کاری باید ترجمه‌ی رسمی شده و توسط وزارت علوم خارجه‌ی ایران و وزارت دادگستری مهرشده باشند. این مهر به‌منزله‌ی تأیید رسمی مدارک شماست.

به‌علاوه باید مدارک پزشکی و عدم سوءپیشینه نیز به همراه سایر مدارک جهت اخذ ویزای تضمینی نیوزیلند فرستاده شوند. توجه داشته باشید مراحل پزشکی باید تحت نظر پزشکان مورد تائید کنسولگری نیوزیلند انجام شود و به‌وسیله‌ی آن‌ها ممهور گردد. این معاینات شامل رادیولوژی و تست ایکس ری از قفسه‌ی سینه و آزمایش خون می‌باشد. لازم به ذکر است که از زمان صدور گواهی‌های پزشکی نباید بیشتر از سه ماه گذشته باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای نیوزلند

مراحل دریافت ویزای نیوزیلند

  1. گرفتن وقت سفارت نیوزلند
  2. فراهم کردن همه‌ی مدارک نام‌برده شده در فرم
  3. ترجمه‌ی همه‌ی مدارک
  4. مراجعه به کنسولگری نیوزیلند

انواع ویزای نیوزیلند

ویزاهای نیوزیلند به چند دسته تقسیم می‌شود ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای مهاجرت، ویزای پزشکی، ویزای ازدواج، ویزای والدین و ویزای توریستی که هرکدام را به‌اختصار توضیح می‌دهیم.

اخذ ویزای کاری نیوزیلند

افرادی که به دلیل تجارت سرمایه‌گذاری قصد اخذ ویزای نیوزلند را دارند ابتدا باید اثبات کنند که در ایران تجارتی داشته‌اند. بین تجارت باید به مدت دو سال فعال بوده و می‌تواند کارخانه، شرکت، کارگاه و فروشگاه و دفتر باشد. همچنین تجارت  ذکرشده باید دارای گردش مالی 500 میلیون تومان در سال و توانایی سرمایه‌گذاری به مبلغ حداقل 250 میلیون تومان داشته باشد. این مبلغ باید جهت سرمایه‌گذاری به نیوزیلند منتقل‌شده و به‌وسیله‌ی آن تجارت و کسب‌وکاری راه‌اندازی شود.

در چنین شرایطی با نمره زبان 4 نیز ویزای نیوزیلند به مدت سه سال از آن شماست. پس از گذشت سه سال درصورتی‌که تجارت دو سال در نیوزیلند فعال بوده و یا اینکه سه نفر را نیز استخدام کرده باشد و مبلغ 500 هزار دلار نیوزلند وارد تجارت کرده باشد بلافاصله به ایشان و خانواده اقامت دائم داده می‌شود.

برای دریافت ویزای نیوزیلند باید سابقه‌ی کار مرتبط با رشته‌ی تحصیلی داشته باشید و همچنین قابل ترجمه و رسمی باشد یعنی دارای سوابق بیمه باشید.

برخی مشاغل در نیوزیلند با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و نیاز بسیار فوری به آن مشاغل وجود دارد. درصورتی‌که در این مشاغل سابقه‌ی کار داشته باشید به‌راحتی برای شما ویزای کاری نیوزیلند صادر می‌شود. پس‌ازاین اتمام این مراحل کنسولگری نیوزیلند زمان مراجعه به وزارت خانه را ابلاغ می‌کند. سپس با توجه به امتیاز شما در اولویت دریافت ویزای کاری نیوزیلند قرار می‌گیرید.

اخذ ویزای کاری نیوزیلند

اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند

افرادی که قصد اخذ ویزای نیوزلند برای ادامه تحصیل دارند باید مدرک زبان انگلیسی IELTS Academic 6.5 را داشته باشند. همچنین داشتن مبلغ 30 میلیون تومان در حساب خود ضروری است. این مبلغ جهت اطمینان دولت نیوزیلند از توانایی متقاضی برای تأمین هزینه‌های زندگی لازم است. توجه داشته باشید که این وجه تا سه ماه پس از واریز قابل‌برداشت نمی‌باشد. با ویزای تحصیلی نیوزیلند فرد می‌تواند در هفته 20 ساعت کار داشته باشند.

در صوتی که دانشگاه محل تحصیل شما در میان دانشگاه‌های مورد تأیید نیوزیلند باشد امتیاز مدرک تحصیلی خود را دریافت می‌کنید. در غیر این صورت باید مدرک خود را با پرداخت هزینه‌ای ارزیابی کنید. اکثر دانشگاه‌های ملی ایران در فهرست دانشگاه‌های موردقبول برای دریافت ویزای نیوزیلند هستند.

اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند

اخذ ویزای توریستی نیوزیلند

ویزای نیوزلند از نوع توریستی سه‌ماهه است و به شرایط زیر نیاز دارد:

1. داشتن ویزای کشورهای خارجی خصوصاً اروپا

2. فردی از اقوام که اقامت دائم نیوزیلند را دارد.

3. توانایی بازگشت به ایران در صورت صدور ویزای توریستی نیوزیلند

اخذ ویزای توریستی نیوزیلند

اخذ ویزای ازدواج نیوزیلند

در میان انواع ویزای نیوزیلند ویزای ازدواج به افرادی اعطا می‌شود که همسرشان قبل از ازدواج مقیم و یا شهروند نیوزیلند بوده باشد. درصورتی‌که بتوانند اثبات کنند حداقل 12 ماه با یکدیگر زندگی کرده و رابطه داشتند ویزا به ایشان داده خواهد شد.

اخذ ویزای ازدواج نیوزیلند

اخذ ویزای کاری 9 ماهه (silver fern)

صرف‌نظر از ویزاهای قبل، این ویزا برای افراد واجد شرایط فرصتی استثنایی است. اداره‌ی مهاجرت نیوزیلند هرساله در تاریخ 27 آوریل فرصت اخذ این ویزا را برای متخصصین واجد شرایط فراهم می‌کند. بر اساس این قانون هرسال به 300 نفر اجازه‌ی اقامت و کار در نیوزیلند به مدت 9 ماه داده می‌شود. برای دریافت این نوع ویزای کاری نیوزیلند باید 20 تا 35 سال سن و تخصص و مهارتی که با آن بتوانید در نیوزیلند کار پیدا کنید داشته باشید. همچنین باید به دولت نیوزیلند ثابت کنید که قادر به تأمین هزینه‌ی لازم برای 9 ماه زندگی در نیوزیلند هستید. شرایط دیگر دریافت این ویزا سلامت کامل، عدم سوءسابقه، مدرک تحصیلی و مدرک زبان معتبر و ترجمه‌شده و سوابق کاری است.

درصورتی‌که همه‌ی این شرایط را دارید شانس گرفتن این ویزا کم نیست. تمامی مراحل اقدام جهت اخذ این ویزای نیوزیلند آنلاین انجام می‌شود و زمان باز شدن سایت 9 صبح 27 آوریل هرسال می‌باشد. اگر موفق به دریافت این ویزای پرطرفدار از کنسولگری نیوزیلند شوید و پس از ورود به کشور نیوزیلند شغل مناسبی پیدا کنید امکان تمدید این ویزا به مدت دو سال برای شما وجود دارد. پس‌ازاین دو سال با داشتن شرایط کاری مناسب امکان اخذ ویزای دائمی نیوزیلند برای شما فراهم است.

اخذ ویزای کاری 9 ماهه (silver fern)

اخذ ویزای والدین نیوزیلند

این ویزا مختص والدینی است که نیمی از فرزندان آن‌ها مقیم و یا شهروند نیوزیلند هستند. به‌عنوان‌مثال والدین دارای 5 فرزند باید 3 فرزند مقیم در نیوزیلند داشته باشند تا بتوانند ویزای نیوزیلند دریافت کنند. یا پدر و مادر دارای 2 فرزند 1 فرزند دارای اقامت نیوزیلند داشته باشند.

اخذ ویزای پزشکی نیوزیلند

این ویزا برای افرادی که دارای مدارک معتبر پزشکی هستند صادر می‌شود. بیمار باید به همراه مدارک که ادامه‌ی درمان در نیوزیلند را گواهی می‌کند به کنسولگری مراجعه کرده و برای اخذ ویزای فوری نیوزیلند اقدام کند.

اخذ ویزای پزشکی نیوزیلند

انواع ویزای نیوزلند از نظر تعداد ورود و خروج

ویزای اقامت موقت و دائم تفاوت‌های فراوانی دارند. ویزای اقامت دائم در نیوزیلند به شما امکان استفاده از خدمات کشور را در صورت بیکار شدن خواهد داد اما ویزای اقامت موقت این‌چنین نیست. در صورت داشتن ویزای دائم ورود و خروج شما به کشور آزاد و بدون قید و شرط است اما ویزای موقت معمولاً دوساله است. اگر ویزای نیوزیلند از نوع موقت دارید و در هنگام انقضای ویزا در خارج از کشور باشید برای ورود مجدد باید مجدداً درخواست صدور ویزا بدهید.

ویزای سینگل

این ویزا به شما فقط اجازه‌ی یک‌بار ورود و خروج به این کشور را می‌دهد.

ویزای مولتی تایپ

این ویزا اجازه‌ی ورود و خروج‌های متعدد به کشور را به شما می‌دهد.

انواع ویزای نیوزلند از نظر تعداد ورود و خروج

هزینه‌ اخذ ویزای نیوزیلند

لازم به ذکر است که هزینه‌ی ویزای نیوزیلند در صورت رد درخواست قابل‌استرداد نیست. مبلغ دقیق هزینه‌ها را می‌توانید با مراجعه به حسابگر هزینه در سایت مهاجرت نیوزیلند محاسبه کنید.

کلیه‌ی مبالغ و پرداخت‌ها به‌صورت نقدی و یا کارت اعتباری در سفارت نیوزیلند  به ارز یورو پرداخت می‌شود.

همه‌ی مراحل اخذ ویزای موقت و دائم در نیوزیلند در این متن آورده شده. در صورت نیاز به اطلاع بیشتر به سایت کنسولگری نیوزیلند در تهران مراجعه کنید.

تمدید ویزای نیوزیلند

ویزای نیوزیلند شما از هر نوع باشد برای تمدید یکی از این شرایط لازم است.

فرد دارای ویزای سه‌ماهه‌ی توریستی باید دولت نیوزیلند را قانع کند که به مدت‌زمان بیشتری برای حضور در این کشور نیاز دارد. این افراد باید جهت تمدید ویزای خود فرم درخواست پرکرده و ارسال نمایند. همچنین از مدت‌زمان پاسپورت ایشان دست‌کم سه ماه باقی‌مانده باشد.

اگر ویزای شما از نوع تحقیقاتی است باید دلیلی مبنی بر نیاز بیشتر شما به تحقیقات و پژوهش ارائه دهید. این کار با کمک مرکز تحقیقاتی و یا دانشگاه شما راحت‌تر انجام خواهد شد.

تمدید ویزای نیوزیلند

سیستم امتیازدهی برای دریافت ویزای نیوزیلند

عواملی مانند سن، سابقه‌ی کار، مدرک تحصیلی و امتیازات اضافی است که هرکدام را به‌اختصار توضیح می‌دهیم.

سن:

30 امتیاز برای 20 تا 29 سال

25 امتیاز برای 30 تا 39 سال

20 امتیاز برای 40 تا 49 سال

10 امتیاز برای 49 تا 50 سال

و 5 امتیاز برای 50 تا 55 سال

مدرک تحصیلی ترجمه‌شده و ریزنمرات:

40 امتیاز برای کاردانی (دیپلم و فوق‌دیپلم)

50 امتیاز برای کارشناسی

55 امتیاز برای کارشناسی ارشد

سابقه کار:

10 امتیاز برای 2 سال

15 امتیاز برای 4 سال

20 امتیاز برای 6 سال

25 امتیاز برای 8 سال

و 30 امتیاز برای 10 امتیاز یا بیشتر

سیستم امتیازدهی برای دریافت ویزای نیوزیلند

امتیازات اضافی:

  1. درزمینهٔ های شغلی که به‌شدت موردنیاز کشور نیوزیلند دارای امتیاز اضافی برای دریافت ویزای نیوزیلند است. بعضی مشاغل در بسیاری از مناطق نیوزیلند با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند که به area of absolute skills shortage موسوم‌اند. افرادی که در این مشاغل سابقه‌ی کاری دارند در اولویت دریافت ویزا هستند. فهرستی از این مشاغل بانام long term skill shortage یا فهرست مهارت‌های بلندمدت در دسترس است. در صورتی ک دریکی از این مهارت‌ها دارای سابقه کاری دو تا 5 سال باشید،10 امتیاز اضافی و در صورت داشتن سوابق کاری 6 سال و یا بیشتر 15 امتیاز اضافی به شما تعلق خواهد گرفت.
  2. بعضی مشاغل به شغل‌های قابل رشد در آینده موسوم‌اند. این مهارت‌ها در دریافت ویزای نیوزیلند اهمیت دارند. در حال حاضر رشته‌هایی مانند هنر، موسیقی، معماری، بیوتکنولوژی و چندین مهارت دیگر در این دسته قرار می‌گیرند. افراد دارای سابقه‌ی فعالیت به مدت 2 تا 5 سال دریکی از این رشته‌ها مشمول دریافت 10 امتیاز و افراد دارای سابقه‌ی کار 6 سال و یا بیشتر 15 امتیاز اضافی دریافت می‌کنند.
  3. درصورتی‌که پارتنر و یا همسر شما دارای دعوت‌نامه‌ی همکاری از شرکت‌های معتبر نیوزیلند باشد شما 10 امتیاز اضافی دریافت می‌کنید. بدیهی است که این امتیازات در اخذ ویزای تضمینی نیوزیلند بسیار مهم است.
  4. درصورتی‌که پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایی در خارج از اوکلند داشته باشید، شما مشمول دریافت 10 امتیاز اضافی می‌شوید.
  5. تحصیل در نیوزلند نیز ازجمله مواردی است که امتیاز اضافی برای دریافت ویزای نیوزیلند به همراه دارد. درصورتی‌که یک سال در مقطع کارشناسی به‌صورت تمام‌وقت تحصیل‌کرده باشید؛ 10 امتیاز و درصورتی‌که دو سال در مقاطع بالاتر تحصیل‌کرده باشید 20 امتیاز اضافی دریافت می‌کنید.
  6. درصورتی‌که پیشنهاد کار در نیوزلند داشته باشید و یا کمتر از 12 سال سابقه‌ی کار در نیوزیلند را داشته باشید 50 امتیاز اضافی دریافت می‌کنید.
  7. درصورتی‌که 12 سال و یا بیشتر سابقه‌ی کار در نیوزیلند داشته باشید 60 امتیاز اضافی برای دریافت ویزای نیوزیلند به شما تعلق می‌گیرد.

سیستم امتیازدهی برای دریافت ویزای نیوزیلند

لازم به ذکر است که سایت کنسولگری نیوزیلند دارای حسابگر خودکاری است که به شما در جمع امتیازاتتان کمک می‌کند. همان‌طور که ذکر شد افرادی که امتیاز بالای 100 داشته باشند واجد شرایط برای دریافت ویزای کشور نیوزیلند به شمار می‌روند؛ و افراد دارای امتیاز بالاتر از 140 به‌صورت خودکار در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرند.