مهاجرت به مالت

بانک جهانی از کشور مالت به عنوان یکی از کشورهای پردرآمد نام برده است، و این کشور یک کشور توسعه یافته محسوب می شود، مالت یکی از کشورهای اروپا و شنگن می باشد و با مهاجرت به مالت و داشتن اقامت این کشور می توانید آزادانه به کشورهای عضو شنگن مسافرت کنید. مالت جز ۳۲ اقتصاد برتر دنیا براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول است. اقتصاد این کشور وابسته به بازرگانی بین المللی، جهانگردی، کارخانه های کشتی سازی و تولیدات به خصوص لوازم الکترونیکی ومنسوجات است. در این مطلب قصد داریم در مورد شرایط مهاجرت به کشور مالت صحبت کنیم، ابتدا لازم می بینیم در مورد مهاجرت و دلایل آن توضیحی بدهیم.

مهاجرت به مالت

مهاجرت به مالت

مهاجرت به معنای جابه جایی افراد از مکانی به مکان دیگر است، این جابه جایی ممکن است دائم و یا به صورت موقت باشد. درحالت کلی منظور از مهاجرت جابه جایی دائم است، در اصل به توریست ها و بازدید کنندگانی که به کشوری مسافرت می کنند یا افرادی که در داخل کشور خود نقل مکان می کنند مهاجر نمی گویند، امروز شاهد مهاجرت افراد زیادی هستیم چه به صورت قانونی و چه به صورت غیرقانونی. مهاجرینی که به صورت غیر قانونی مهاجرت می کنند اغلب در کشور مبدأ اگر خواهان پذیرش مهاجر نباشند مجازات می شوند به این دلیل که قوانین مهاجرت با توجه به شرایط حقوقی کشورها متفاوت است.

عقاید جدید در مورد مهاجرت بیشتر به توسعه و پیشرفت مربوط می شود. برخی از کشورها اقدام به جذب مهاجر می کنند و با ترغیب افراد به وسیله ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل، کار و زندگی به جذب افراد نخبه می پردازند که همین امر باعث بالا رفتن شرایط اجتماعی آن کشورها می شود. برخی دیگر از کشورها نیز از نیروی کار مهاجران نفع می برند، این کشورها برای بالا بردن شرایط اقتصادی خود به نیروی کار ارزان نیاز دارند و به همین علت مهاجر می پذیرند. مهاجران کار در قسمت های مختلفی مانند کشاورزی، دامداری، ساختمان سازی، هتل داری و خدمتکاری منازل مشغول می شوند.

کشور مالت در سال 2010 به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی معرفی شده است، مالت جزیره ای کوچک در قلب مدیترانه است و قبلاً جزء خاک ایتالیا بوده است. پایتخت آن والتا نام دارد. مانند یونان و ایتالیا بناهای تاریخی بسیاری دارد. این جزیره در ۹۳ کیلومتری سیسیل و ۲۸۸ کیلومتری شرق تونس واقع شده است. این مجمع الجزایر شامل سه جزیره مالتا، گزو، کومینو است و جمعیت ۴۰۰۰۰۰ نفره آن در ناحیه ای به مساحت ۳۱۶ کیلومتر و خط ساحلی به مساحت ۱۹۸٫۸ کیلومتر زندگی می کنند . ایرانیانی که قصد مهاجرت به مالت را داشته باشند به علت عدم وجود سفارت مالت در تهران، باید از طریق سفارت اتریش در تهران اقدام به اخذ ویزا نمایند.

مهاجرت به مالت از طریق تخصص یا کار

دلایل مهاجرت به مالت

دلایل مختلفی برای ترغیب افراد به مهاجرت وجود دارد. تئوری های سنتی مهاجرت را بر دو نوع می شمارند و بین این دو تمایز قائل می شوند، عوامل رانده شدن و عوامل کشش، مهاجرت بدلیل فقر از دسته مهاجرت های رانده شدن محسوب می شود و مهاجرت به دلیل شرایط کاری مناسب کشور مقصد از عوامل کشش می باشد. دلایل اقتصادی، سیاسی، رفاهی و آموزشی از دیگر دلایل مهاجرت می باشند.

مهاجرت به دلیل بلایای طبیعی نیز ممکن است اتفاق بیفتد این نوع از مهاجرت ممکن است در کشور مقصد بعنوان مهاجرت غیرقانونی اطلاق شود ولی مجازاتی ندارد. از عوامل غیر اقتصادی مهاجرت می توان سوء استفاده، زورگویی، قتل عام و در خطر بودن جان افراد به خاطر جنگ برشمرد.

مهاجرت می تواند شکل دیگری نیز داشته باشد به‌عنوان مثال مهاجرت بازنشستگان ثروتمند برای گذراندن باقی عمر در مکانی با آب  و هوای مناسب و هزینه های پایین تر به این نوع از مهاجرت، مهاجرت بین المللی می گویند.

دلایل مهاجرت به مالت

معرفی شهر والتا پایتخت مالت

والتا یکی از اولین شهرهای برنامه ریزی شده اروپا می باشد که دارای جاذبه های گردشگری زیادی است به‌طوری که بناهای زیبا و تاریخی اش جزء آثار حفاظت شده یونسکو است. این شهر در قرن 17 میلادی ساخته شده و دارای کوچه های باریک می باشد. از زیباترن مکان های این شهر می توان کلیسای سنت جان با گنبد خارق‌العاده طلاکوبش در کنار کاخ مجلل و باشکوه مستر و موزه ملی باستان‌شناسی نام برد، اما بنای پیانوی رنزو از بناهایی است که در صد سال اخیر در مالت ساخته شده و بسیار تحسین برانگیز است.

معرفی شهر والتا پایتخت مالت

مهاجرت به مالت از طریق ازدواج

یکی از راههای مهاجرت به کشور مالت از طریق ازدواج است. تا قبل فوریه 2000 هر فردی که با یک مالتی ازدواج می کرد بلافاصله می توانست تقاضای تابعیت کند. همسران مالتی برای اینکه به تابعیت این کشور در بیایند و برای مهاجرت به مالت اقدام نمایند، باید حداقل 5 سال از ازدواجشان گذشته باشد. برای گرفتن اقامت و مهاجرت از طریق ازدواج باید فرم گرفت و مدارک را به دولت مالت ارائه داد تا بتوان برای مهاجرت اقدام نمود. هچنین داشتن تمکن مالی یکی از شرایط کشور مالت برای گرفتن اقامت و مهاجرت به شمار می آید. در سفارت مالت در کشور مبدأ نیز مصاحبه ای انجام می شود که اهمیت ویژه ای دارد، خلاصه ای از زندگی طرفین باید ارائه شود، اگر قبلاً ازدواج کرده باشند باید مطرح شود، باید اطلاعاتی در خصوص زمان آشنایی و همچنین مدارک کافی برای اثبات نامزدی ارائه گردد. باید مدرکی که نشان دهنده محل زندگی زوجین باشد ارائه شود، همچنین سوالاتی درخصوص اینکه آیا طرف مقابل با زبان مالتی آشنایی دارد که بتواند با همسر خود ارتباط برقرار کند پرسیده می شود، از میزان شغل و درآمد آن‌ها سؤال پرسیده می شود. همچنین اگر طرفین به مسافرت خانوادگی رفته باشند و یا چت های خصوصی آنها برای اثبات رابطه آن‌ها باید ارائه گردند. بعد از مصاحبه از طرفین و اثبات رابطه آن‌ها ویزای مالت جهت مهاجرت به مالت به مدت دو سال به آن‌ها داده می شود و همانطور که گفته شد تا 5 سال از ازدواج نگذرد تابعیت دائم داده نمی شود.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به مالت از طریق ازدواج

زوجین باید ده روز قبل از زمان ازدواجشان گواهی اعلام را به رجیستری ازدواج، یا به کشیشی که در کلیسایی که در آن مراسم ازدواج برگزار می‌شود ارائه دهند. آن‌ها باید مدارک لازم مانند کارت شناسایی خود و گذرنامه، شناسنامه و اعلامیه سوگند را ارائه دهند.

زوج هایی که در مالت نیستند می توانند این کار را به‌صورت آنلاین انجام دهند. حداقل سن برای ازدواج در مالت و مهاجرت ۱۸ سال است. برای سنین 16 تا 18 سال نیاز به رضایت پدر و مادر می باشد.

مهاجرت به مالت از طریق ازدواج

مهاجرت به مالت از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن اقامت در مالت و مهاجرت به مالت از طریق بورسیه تحصیلی است زیرا این کشور برخلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا که امکان گرفتن پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان آیلتس امکان‌پذیر نیست در این کشور سهل الوصول می‌باشد. این کشور از نظر علمی اعتبار و دارای دانشگاه های معتبر در سطح جهانی می‌باشد و هزینه‌های تحصیلی و زندگی نسبت به سایر کشورها کمتر است. زبان آموزش رسمی در مالت انگلیسی است. دولت مالت  توجه ویژه‌ای به تحصیلات عالی و با کیفیت دارد همین امر موجب  رشد اقتصادی این کشور شده است. دانشگاه‌های مالت طیف گسترده ای از انواع رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در مالت و مهاجرت به مالت

شرایط سنی خاصی برای پذیرش دانشجویان وجود ندارد، طول دوره لیسانس 3 تا 5 سال است و شرط ورود به این مقطع داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 6 می باشد و افرادی که مدرک زبان نداشته باشند قبل از ورود به دانشگاه باید یک دوره یک ساله برای گرفتن مدرک زبان بگذرانند، سپس می توانند وارد دانشگاه شوند. به همین علت به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مالت و مهاجرت را دارند توصیه می شود قبل از اقدام به این کار مدرک زبان خود را بگیرند تا به راحتی وارد دانشگاه شوند.

مقطع فوق لیسانس یک یا دو سال به طول می انجامد و بعد از گذراندن این مقطع دانشجویان می توانند برای اخذ مدرک دکترای خود یک موضوع مناسب که مورد تائید دانشگاه و استاد مربوطه باشد برای تز خود انتخاب کنند و از آن دفاع نمایند.

دانشجویانی که قصد ماندن بیشتر از سه ماه در مالت را داشته باشند باید دارای بیمه باشند و بتوانند مدرک لازم برای اثبات تمکن خود را به سفارت تحویل دهند که نشان دهد در صورت نیافتن کار از پس هزینه های خود برمی آیند.

 مدارک لازم جهت مهاجرت تحصیلی به مالت

آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، مدرک زبان، گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، کپی و اصل مدارک شناسایی، معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت، تائید مدارک توسط سفارت

مهاجرت به مالت از طریق تحصیل

مهاجرت به مالت از طریق خرید ملک

قبل از بررسی این روش باید بدانید که در سال‌های اخیر از این روش سوءاستفاده های زیادی شده است. کسانی که قصد مهاجرت به کشور مالت را دارند نباید بدون تحقیق و بررسی اقدام نمایند. چون عده زیادی به دلیل درست بررسی نکردن دچار ضرر و زیان مالی و روحی شده اند. همین‌طور می‌توان کشورهایی را یافت که از این طریق به سرپرست و  خانواده وی اقامت می دهند، ولی برخی از کشورها اقامت از طریق ملک را به روش اقامت براساس کسب و کار تغییر داده اند.

در کشور مالت مدت‌هاست که بحث مهاجرت و اقامت از طریق خرید ملک مطرح است، و بیشتر شرکت های مهاجرتی  به کسانی که قصد مهاجرت را دارند این روش را پیشنهاد می‌دهند. کشور مالت جزو حوزه‌ شنگن است و همه کشورهایی که جزو حوزه شنگن هستند  از روش  خرید ملک اقامت نمی‌دهند. قبل از هر چیز باید به درستی تحقیق و بررسی نمایید و مطمئن شوید که مهاجرت به مالت از این طریق در کشور مالت روش قانونی است و در سرفصل اداری مهاجرت به کشور مالت آمده است.

نکته دیگر اینکه باید بدانید در همه شیوه های اخذ اقامت اروپا (مهاجرت) ابتدا اقامت یک ساله داده می‌شود و سپس پس از ۵ سال اقامت دائمی شود و در طی این مدت ملکی که خریده شد نباید به فروش برسد، در هر صورت قبل از هر اقدامی بهتر است از طریق وکیل مهاجرت، مهاجرت به مالت را پیگیری کنید و قبل از اینکه از طریق خرید ملک اقدام به مهاجرت به کشور مالت کنید بهتر است  سایر روش‌ها را نیز بررسی کنید، چرا که ممکن است روشی بهتر با هزینه کمتر وجود داشته باشد.

تبلیغاتی در خصوص برخی کشورها مانند بلغارستان رومانی گرجستان و اکراین …که عضو پیمان شنگن نیستند، برای پیوستن به این حوزه صورت گرفته است که پیشنهاد می‌دهند یک ملک در یکی از این کشورها بخرید و همانطور که می دانید اگر این کشورها پیمان شنگن شوند می‌توانید به کشورهای دیگر عضو پیمان مسافرت کنید. در هر صورت در این زمینه به درستی تحقیق کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید. چون خرید ملک  به هر حال برای ایرانیان در هر کشوری امکان پذیر است ولی اقامت از این طریق در هر کشور میسر نیست و چه بسا بعد از خرید ملک علاوه بر اینکه نتوانید اقامت بگیرید، برای فروش ملک خود نیست دچار مشکل گردید. قبل از خرید ملک در مالت به درستی در مورد محل و منطقه، قیمت ارز و بازار مسکن و همچنین موقعیت ملک تحقیق کنید تا با قیمت مناسب بتوانید خرید نمایید و مطمئن شوید این خرید باعث گرفتن اقامت و مهاجرت به کشور اروپایی مالت می گردد.

مهاجرت به مالت از طریق خرید ملک

مهاجرت به مالت از طریق کارافرینی

یکی از روش های مهاجرت به مالت کارافرینی است اگر قصد دارید از این روش برای مهاجرت اقدام کنید باید سن شما ۱۸ سال به بالا باشد باید قصد خود را از کار افرینی در مالت و مهاجرت به مالت مشخص نمایید وهم چنین کاری که می‌خواهید انجام دهید باید سودآور و به نفع دولت باشد. اگر قصد دارید از طریق کارافرینی برای مهاجرت اقدام کنید نباید سابقه کیفری داشته باشید و هیچ جنایتی مرتکب نشده باشید. شما باید از سلامت کامل جسمی برخوردار باشید و دارای بیمه نامه سلامت بین المللی باشید تا به شما اجازه مهاجرت و اقامت از طریق کارافرینی داده شود.

شما به عنوان متقاضی اصلی کارآفرینی در مالت و مهاجرت باید ۶۵ هزار یورو در اختیار داشته باشید. برای همسر ۲۵ هزار و برای هر فرزند زیر ۱۸ سال 25 هزار و برای فرزندان بزرگتر از ۱۸ تا ۲۶ به ازای هر نفر ۵۰ هزار یورو همچنین برای پدر و مادر متقاضی هر نفر ۵۰ هزار یورو هزینه لازم است.

باید از شرایط کارافرینی در مالت برای مهاجرت برخوردار باشید. تحقق این مسئله قدری مشکل است، می‌توانید به راه اندازی یک کسب و کار و ایجاد شغل در مالت بپردازید. اگر قصد سرمایه گذاری و کارافرینی در مالت را دارید باید بدانید که هیچ هزینه برای شما نخواهد داشت. بعد از اینکه تصمیم گرفتید قصد دارید چه کاری انجام دهید باید کار مورد نظر را ایجاد کنید، سپس درخواست اقامت برای مهاجرت بدهید، شما در ابتدا یک کارت دریافت خواهید کرد و  پس از چند سال می توانید اقامت دائمی داشته باشد و برای اخذ تابعیت و مهاجرت به مالت اقدام کنید.

مهاجرت به مالت از طریق کارافرینی

مهاجرت به مالت از طریق تخصص یا کار

کشور مالت در ناحیه اروپای مرکزی جزء صنعتی ترین کشورها می‌ باشد. کشور مالت دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که سبب جذب گردشگران تور مالت و سرمایه‌داران می‌گردد، همین امر باعث شده نرخ بیکاری در این کشور پایین باشد.

انواع ویزای کار برای مهاجرت به مالت

یک روش برای گرفتن اقامت این است که یک کارفرما نیازمند نیروی کار باشد و برای اینکار درخواست دهد و شخص مورد نظر خود را به طور کامل ساپورت کند. ولی در ابتدا قبل از اینکه به شخصی در کشور یا قاره دیگری پیشنهاد کاری داده شود. باید در کشور اروپایی (مالت) به مدت سه ماه این درخواست آگهی شود و اگر کسی پیدا نشد آن وقت این درخواست باید سه ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی شود. اگر این بارهم شخصی متقاضی کار موردنظر نبود به سایر قاره ها ارسال می گردد. و اگر شما شخص خوش شانسی باشید که از این طریق ساده به نظر می رسد اقدام به مهاجرت نمایید باید ابتدا از شرایط حقوقی و کار خود مطمئن شوید و همچنین مطمئن شوید به همراهان شما نیز ویزا برای مهاجرت به مالت داده می‌شود. به این نوع ویزا، ویزای پیشنهاد کاری می گویند.

مهاجرت به مالت از طریق تخصص یا کار

ویزای جستجوی کار

اگر شرایط سنی و سابقه کاری و تحصیلی شما مورد موافقت در کشور مقصد ( مالت) قرار گیرد می توانید این ویزا را دریافت کنید، در این شیوه متقاضی باید در مدت معین به دنبال کار در کشور مقصد بگردد و اگردر این مدت نتواند استخدام شود باید به کشور خود بازگردد. اگر متقاضی بتواند این ویزا را دریافت کند میتواند برای همراهان خود نیز ویزا دریافت نماید و همراهان برای مهاجرت به مالت اقدام نمایند.

ویزای مهارت کاری

شخص متقاضی با توجه به شرایط سنی و سابقه کاری و غیره ارزیابی می‌شود و اگر قبول گردد می‌تواند اقامت دائم دریافت کند و به کار بپردازد و سپس پس از چند سال تابعیت آن کشور را کسب خواهد کرد اگر قصد مهاجرت به مالت را دارید باید بدانید این کشور نیز از این شیوه مهاجر می پذیرد شما باید پیشنهاد کاری خود را برای مهاجرت به سازمان آموزش و اشتغال کشور مالت بدهید تا به شما اجازه کار و اشتغال در این کشور داده شود درضمن پیشنهاد کاری باید از کارفرمای با صلاحیت و دارای مجوز کسب و کار و اقامت دائم در مالت داده شود و این اجازه در کشور مالت یک سال اعتبار دارد و باید مجدداً تمدید گردد

روند اجازه کار در مالت علاوه بر اینکه شما باید از یک کارفرما با شرایط ذکر شده پیشنهاد کاری دریافت کرده باشید نیاز به مدارکی نیز دارید از جمله نامه های مرجع، عکس گذرنامه، اسناد سفر، فرم صلاحیت، اثبات تجربه و تائید سلامت بهداشت و درمان از یک نهاد نظارتی جهت استخدام متقاضی لازم است.

شما باید ۸ هفته قبل از تمام شدن اعتبار کارت خود آن را تمدید نمایید در ضمن باید مدارک اثبات پرداخت مالیات بر درآمد و بیمه ملی را ارائه دهید.