تور آنکارا

یکی از شهرهای بزرگ و توریستی ترکیه آنکارا است که پایتخت این کشور می باشد. مراکز دیدنی و گردشگری زیادی در این شهر آماده استقبال از مسافران سراسر جهان است. هم چنین در تور آنکارا می توانید از مراکز خرید آن خریدهای ارزان و با کیفیتی داشته باشید. هر سال تعداد زیادی گردشگر به واسطه تور به این شهر زیبا می روند و از جاذبه های گردشگری آن دیدن می کنند.

راهنمای سفر به آنکارا

آنکارا که در سال های اخیر پبشرفت های زیادی داشته است در سال 1923 به عنوان پایتخت کشور ترکیه انتخاب شد. جمعیت این شهر بیشتر از 5 میلیون نفر است که بیشترشان ترک آناتولی هستند. این شهر مراکز گردشگری معروفی دارد که سبب شده است تور آنکارا با استقبال زیادی بین شهرهای ترکیه رو به رو شود. زبان مردم آنکارا ترکی استانبولی می باشد. از آنجا که آنکارا دوره های تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته است در فرهنگ مردم آن می توان فرهنگ ایرانی، سلجوقی، رومی و عثمانی را مشاهده کرد.

راهنمای سفر به آنکارا

تور آنکارا

برای رزرو تور ارزان آنکارا می توانید از طریق اینترنتی اقدام کنید و با مشخص کردن مبدا و مقصد و هم چنین تعداد مسافران به جستجوی تور مورد نظر خود بپردازید. خدماتی در تور آنکارا ارائه می شود که می توانید آن ها را نیز انتخاب کرده و از آن ها بهره ببرید. این خدمات در تور لحظه آخری آنکارا شامل بلیط هواپیما رفت و برگشت، رزرو هتل، بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی و … می باشند. تور توریستی آنکارا از تورهای مهم کشور ترکیه است که با استقبال زیادی رو به رو شده است و می توانید تورهای ارزان و یا لوکس آن را انتخاب کنید.

جستجوی تور آنکارا را بر اساس موردی که برایتان اهمیت بیشتری دارد می توانید انجام دهید، مثلا بر اساس قیمت، نوع ایرلاین، شروع حرکت، تاریخ و … که این گونه تور آنکارا که مورد نظرتان است را سریع تر پیدا خواهید کرد. مثلا اگر جستجوی تور را بر اساس قیمت انجام دهید لیستی از تورهای آنکارا به ترتیب قیمت از نزولی به صعودی به نمایش در می آید که انتخاب را برایتان راحت تر خواهد کرد. تور ها هم چنین بر اساس تعداد روزهای اقامت در آنکارا دسته بندی شده اند و برای رزرو هتل می توانید نوع اتاق ها را مشخص کنید. اقامت در هتل آپارتمان ها قیمت پایین تری خواهد داشت و سفر ارزن تری برایتان رقم می زند.

تور آنکارا

آب و هوای شهر آنکارا

به طور کلی می توان گفت که آنکارا آب و هوای ابری و بارانی دارد ولی در تابستان ها شاهد هوای گرم آن خواهیم بود. در فصل زمستان اکثر روزها با بارش برف و باران روبه رو خواهیم شد و هوا سرد می باشد. فصل های بهار و پاییز در آنکارا فصل های معتدلی هستند که تقریبا دما ثابت است و برای گردشگری زمان خوبی می باشد. به دلیل آب و هوای قاره ای آنکارا زمستان های سرد و تابستان های گرم را در این شهر شاهد خواهیم بود. شرایط آب و هوایی آنکارا تا حدودی شبیه برخی شهرهای ایران چون تبریز، مشهد و تهران است به همین دلیل استقبال از تور ارزان آنکارا بین ایرانیان زیاد است.

بهترین زمان سفر به آنکارا

بهترین زمان برای رفتن به آنکارا زمانی است که فصل سرد این شهر آغاز نشده باشد. شهریور ماه تا انتهای مهرماه از آنجا که هوا خیلی سرد نیست برای تور توریستی آنکارا مناسب است. نگران گرمای فصل تابستان در آنکارا نباشید زیرا گرمای طاقت فرسا ندارد و امکان استفاده از تفریخات آبی برایتان فراهم می شود، پس تور گردشگری آنکارا در تابستان نیز می تواند لذت بخش باشد. سرمای دسامبر تا ژانویه در آنکارا قابل تحمل نیست و بارندگی های زیادی رخ می دهد به همین دلیل بهترین زمان سفر به آنکارا فصل تابستان است اگر چه ممکن است با بارش باران همراه باشد. فصل تابستان و ماه های می و اکتبر زمان های خوبی برای سفر به این شهر و بازدید از جاذبه های آن هستند.

بهترین زمان سفر به آنکارا

فرودگاه آنکارا

آنکارا فرودگاهی بین المللی به نام اسن بوغا دارد که از فرودگاه های پر رفت و آمد ترکیه محسوب می شود. مسافران زیادی در این فرودگاه جابه جا می شوند. اسن بوغا از شهر آنکارا 35 کیلومتر فاصله دارد و گردشگران تور آنکارا می توانند با تاکسی یا اتوبوس خود را از فرودگاه به شهر برسانند که کمتر از یک ساعت طول خواهد کشید. دو باند پرواز در این فرودگاه که در سال 1995 ساخته شده است وجود دارد.

اطلاعات پرواز تور آنکارا

پرواز های مستقیم به فرودگاه آنکارا از طریق ایران ایر و ماهان ایر از مبدا تهران صورت می گیرد. ساعت و روزهای پرواز این دو ایرلاین در آنکارا به شرح ذیل است:

از ایرلاین ایران ایر هفته ای دو بار پرواز از تهران به آنکارا صورت می گیرد که در روزهای یکشنبه و چهارشنبه است و ساعت 18 پرواز انجام می شود. در همین دو روز ساعت 20:25 پرواز برگشت از آنکارا به تهران نیز صورت می گیرد.

از ایرلاین ماهان ایر نیز در هفته پنج پرواز از تهران به آنکارا صورت می گیرد که همه روزه به غیر از شنبه ها و چهارشنبه ها می باشد و ساعت 7:30 صورت می گیرد. در همین روزها نیز پرواز برگشت ساعت 11 از آنکارا به تهران صورت می گیرد.

ممکن است در روز و ساعت پروازها تغییراتی صورت بگیرد. مدت زمانی که پرواز طول خواهد کشید 3 ساعت و 10 دقیقه می باشد که آب و هوا و مسائل دیگر ممکن است در آن تاثیر بگذارند.

فرودگاه آنکارا

جاذبه های دیدنی و تفریحی تور آنکارا

در آنکارا می توانید به جاذبه های گردشگری این شهر بروید و تجربه های جالبی به دست آورید. در این شهر مسجدهای تاریخی و چشمه های آب معدنی بسیاری وجود دارد. جاذبه های توریستی این شهر مردم زیادی را به سمت خود جذب می کند. در تور آنکارا می توانید لحظات فراموش نشدنی داشته باشید و از آثار تاریخی آن بازدید نمایید.

آنیت کبیر آنکارا

در محله آنیت در آنکارا تپه ای قرار دارد که یکی از جاذبه های آنکارا را خواهید دید. توریست های تور آنکارا می توانند به غیر از دوشنبه ها از این مکان دیدن کنند. مجموعه ای از وسایل تاریخی ترکیه در آنیت کبیر وجود دارد و زیباترین بخش موزه چشم اندازی پانورامایی از میدان جنگ استقلال است. در این جاذبه آنکارا می توانید اتاق های مختلف، میدان برگزاری مراسم، کتابخانه و مزار مشاهیر ترکیه را ببینید. بسیاری از جشن های ملی ترکیه در این محل برگزار می شود و تجربه های به یادماندنی در تور لوکس آنکارا را برایتان رقم خواهد زد.

آنیت کبیر آنکارا

آکواریوم آکوا وگا آنکارا

یکی از مناطق تفریحی و گردشگری آنکارا آکواریوم آکوا وگا است که در آن انواع ماهی ها، لاک پشت ها، جانوران دریایی، کوسه ها، گیاهان دریایی و خارتنان وجود دارند. این آکواریوم به صورت یک تونل بزرگ است و برای وارد شدن به آن در تور آنکارا باید 15 لیره بپردازید. در این آکواریوم فوت کورت و مرکز خرید نیز وجود دارد.

 دریاچه موگان در تور آنکارا

شهر گل باشی که در 20 کیلومتری آنکارا است دریاچه کوچکی به نام موگان دارد که از مناطق دیدنی آن به شمار می رود. بسیاری از افراد در تور آنکارا برای تفریح، پیک نیک و گردش به این دریاچه می آیند. عمق این دریاچه به طور متوسط 5 متر است و در امتدادش مکان هایی برای ماهیگیری و رستوران وجود دارد. عده زیادی در این دریاچه به صید خرچنگ می پردازند. در ساحل غربی موگان پارکی ساحته شده است و در قسمتی از آن پرندگان آبزی که در حال انقراض هستند مراقبت می شوند.

 دریاچه موگان در تور آنکارا

منطقه تاریخی اولوس آنکارا

اگر تمایل دارید به مناطق تاریخی در تور آنکارا بروید منطقه تاریخی اولوس مکان مناسبی است که دارای بناهایی از اوایل دوره جمهوری ترکیه است. در نمای بیرونی ساختمان های این منطقه سنبل های عربی مربوط به دوره عثمانی وجود داشت که به تاثیر از انقلاب جمهوری آن ها را تبدیل به سنبل های نئوکلاسیک کردند. در بلوار آتاترک موزه مردم شناسی، ساختمان های تاریخی بانک و موزه هنر و مجسمه را خواهید دید.

برج آتاکوله تور آنکارا

بلندترین ساختمان در آنکارا برج آتاکوله است که از جاذبه های گردشگری آن به شمار می آید و در منطقه کانکایا قرار دارد. در این برج مرکز خریدی بزرگ وجود دارد که در تور آنکارا می توانید به آن سر بزنید. عرشه ای در بخش بالایی برج طراحی شده است که از آن شهر قابل مشاهده خواهد بود. از امکانات این برج می توان به آسانسور شیشه ای، سینما، رستوران گردان و … اشاره کرد. برای رفتن به این منطقه و بازدید از برج، اتوبوس های شهری قرار دارند.

برج آتاکوله تور آنکارا

مسجد کوجاتپه آنکارا

آنکارا دارای مسجدهای بسیاری است که بزرگ ترین آن مسجد کجاتپه نام دارد که در منطقه کیزیلای ساخته شده است. از طراحی عثمانی در ساخت این بنا به کار گرفته شده است و چهار مناره در آن وجود دارد. با وارد شدن به این مسجد در تور آنکارا می توان مناطق مختلف این شهر را مشاهده نمود. در سقف گنبدی این مسجد نام امام علی (ع) حک شده است.

مسجد حاجی بایرام آنکارا

مسجدی به نام حاجی بایرام در سال 1427 توسط شخصی به نام سینان ساخته شده است. حاجی بایرام که نام مسجد از آن گرفته شده است یک صوفی بوده که فرقه بایرامی را پایه گذاری کرده است. از سقف های چوبی، کاشی های کوتاهیه و آجرهای سبز رنگ در طراحی داخلی این مسجد استفاده شده است. در کنار این مسجد در سال 1429 مقبره حاجی بایرام بنا نهاده شد.

مسجد حاجی بایرام آنکارا

محله تاریخی هامامونو آنکارا

یکی از مناطق دیدنی آنکارا محله هامامونو است که در آن می توانید خانه های چوبی را ببینید که معماری عثمانی در آن ها به کار رفته است. موقعیت این محله در پایین تپه قلعه آنکارا است و میدان اولوس در نزدیکی آن قرار گرفته است. کوچه های باریکی که در آن خانه های قدیمی وجود دارد مشاهده خواهد شد. این خانه ها به رستوران، کافه، فروشگاه صنایع دستی و … تبدیل شده اند. تعداد 4 مسجد در این محله وجود دارد که تاکتین سلطان، حاجی موسی، ساریکادی و کاراکابی نام دارند. خانه شاعری که سرود ملی ترکیه را سروده به نام مهمت آکیف ارسوی در این محله واقع شده است که آن را به موزه تبدیل کرده اند. یک میدان مرکزی در این محله وجود دارد که مجسمه این شاعر در آنجا قرار داده شده است. انواع فروشگاه های صنایع دستی و … در خیابان های این محله به فروش می رسد. در ماه رمضان مراسم مختلفی در اینجا برگزار می شود که حال و هوای خاصی به آن می بخشد.

مراکز خرید آنکارا

خیلی از کسانی که به تور آنکارا می روند هدف خرید دارند. آنکارا یکی از شهرهای ترکیه است که بازار های معروفی دارد و علاقه مندان به خرید را به سمت خود جذب می کند. در اینجا به معرفی چند بازار آنکارا می پردازیم تا خریدهای خوب و با کیفیتی در شهر آنکارا داشته باشید.

بازار باکیرسیلار کازسیسی آنکارا

یکی از مراکز خرید آنکارا بازار باکیرسیلار کازسیسی است که معروفیتش به دلیل فروش کالاهای مسی است. علاوه بر محصولات مسی اجناس عتیقه، جواهرات و فرش های دستباف در این بازار به فروش می رسد. در تور آنکارا علاقه مندان به کارهای دست ساز، کالاهای با کیفیت و کالاهای اصل می توانند به این بازار مراجعه کنند و از خرید در این بازار لذت ببرند.

بازار باکیرسیلار کازسیسی آنکارا

مرکز خرید کاروم آنکارا

یکی از مراکز خرید بزرگ در آنکارا کاروم می باشد که در خیابان تونالی هیلمی واقع شده است. کاروم در واقع نام یک بازرگان آشوری بوده که بر این مرکز خرید گذاشته شده است. در تور آنکارا خواهید دید که در این بازار چند طبقه هر نوع کالایی که به ذهنتان برسد وجود دارد که از کیفیت نیز برخوردار هستند.

مرکز خرید کاروم آنکارا

مرکز خرید آرمادا

یکی از مراکز خرید آنکارا آرمادا نام دارد که محصولات متنوعی به فروش می رساند. درون این بازار دو پل طراحی شده است که سبب شده است معماری زیبایی داشته باشد. تعداد 250 فروشگاه در این مرکز خرید کالاهایی با برندهای معتبر و معروف را به فروش می رساند. پارکینگ این مرکز خرید به قدری بزرگ است که 2200 خودرو در آن جای می گیرد.

مرکز خرید کنت پارک آنکارا

یکی از مراکز خرید آنکارا کنت پارک است که در آن هر نوع محصولی که به ذهنتان برسد به فروش می رسد طوری که نیاز به رفتن به مرکز خریدی دیگر را احساس نخواهید کرد. از امکانات این مرکز خرید می توان به سینما، مرکز آمادگی جسمانی، مرکز تفریح کودکان و بازار هایش اشاره کرد. تجهیزات کامل این مرکز خرید باعث شده است از دیگر مراکز خرید برتری داشته باشد. انواع پوشاک، لوازم دیجیتالی، کفش و زیورآلات در کنت پارک به فروش می رسد. تعداد 6 طبقه در این مرکز وجود دارد، در تور آنکارا بازدید از این مرکز خرید را از دست ندهید.

مرکز خرید آنکامال آنکارا

مرکز خرید آنکامال ابتدا با نام میگروس شروع به فعالیت کرد ولی در مدت کوتاهی با پیشرفت و تعداد زیاد بازدید کنندگان روبه رو شد، به همین دلیل بعد ها با نام آنکامال به فعالیت خود ادامه داد. بسیاری از برندهای جهان در 330 مغازه این مرکز به فروش می رسند. از امکانات آن می توان به رستوران، سینما، کافه، پارکینگ رایگان و زمین بازی برای کودکان اشاره کرد.

مرکز خرید آنکامال آنکارا

مرکز خرید گالریا

یک مرکز خرید قدیمی در آنکارا وجود دارد به نام گالریا که اولین مرکز خرید این شهر است. افتتاح این مرکز خرید به سل 1995 برمی گردد و تعداد 103 مغازه در آن وجود دارد. انواع کفش، پوشاک، کیف و زیورآلات را می توانید در تور آنکارا در این مرکز خرید تهیه نمایید.

مرکز خرید گالریا

عطر فروشی شرکت پارداش

یک عطرفروشی معروف در آنکارا در سال 1997 تاسیس شده است که عطرهای با کیفیت و ماندگاری دارد. در چیدمان این عطر فروشی محصولات اورجینال خارجی و اسانس های ترکیه ای را خواهید دید. در تور آنکارا برای خرید عطر می توانید به این عطر فروشی سر بزنید و خرید های خوبی داشته باشید