در این مقاله قصد داریم به ویزای استونی و نحوه دریافت و مدارک مورد نیاز برای آن بپردازیم، برای دریافت ویزای تضمینی استونی شما نیازمند طی مراحل و دادن مدارک به کنسولگری هستید و تمامی مراحلی را که در ادامه اشاره خواهیم کرد را باید انجام دهید تا بتوانید موفق به اخذ ویزای استونی شوید، در سال های اخیر با توجه به پیشرفت چشمگیری که استونی داشته است مسافرات ها به این کشور از جنبه های گوناگونی افزایش یافته است و در واقع تعداد زیادی از مردم از گوشه کنار دنیا در قالب سفرهای مختلف به استونی سفر می کنند به همین دلیل باید ویزای تضمینی استونی مرتبط با سفر خود را دریافت کنید و پیش از دریافت مدارک، مورد نیاز برای آن را ارائه دهید.

راهنمای سفر به استونی

بی دلیل نیست که سفر به استونی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، این کشور از کشورهای مرفه اروپایی محسوب می شود و بسیاری از نهادهای مالی و اقتصادی جهان در ارزیابی های خود شاخص های اقتصادی این کشور را در سطح بالایی قرار می دهند و اقتصاد آن را اقتصادی پیشرفته و سطح زندگی استونی را بالا می دانند از لحاظ گردشگری نیز این کشور به دلیل سرمایه گذاری هایی که انجام داده است در سطح خوبی قرار دارد، همه شرایط دست به هم داده است سفرهای مختلفی از جمله گردشگری، تجاری، کاری، تحصیلی و... به این کشور انجام پذیرد، برای سفر به استونی نیازمند دریافت ویزای کشور استونی هستید، البته درخواست ویزای استونی باید مطابق با نوع سفر شما باشد و مدارکی را که از سوی کنسولگری خواسته می شود را تحویل سفارت دهید.

راهنمای سفر به استونی

آدرس سفارت فنلاند

همان طور که گفته شد به منظور دریافت ویزای استونی لازم است که شما برای تحویل مدارک و انجام مصاحبه و انگشت نگاری وقت سفارت بگیرید از آنجا که استونی در ایران سفارت ندارد تمامی مراحل اخذ ویزای شنگن این کشور را سفارت فنلاند بر عهده گرفته است که می توانید به آدرس سفارت فنلاند در تهران واقع در منطقه یک، خیابان مقدس اردبیلی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه یازدهم مراجعه کنید.

 ساعت کاری سفارت فنلاند: 8 صبح الی 5 عصر

تحویل مدارک مربوط به ویزای استونی: ساعت 8 صبح الی 3 ظهر

تحویل گذرنامه ها: 3 بعد از ظهر تا 5 عصر

آدرس سفارت فنلاند

ویزای استونی

به منظور سفر به استونی لازم است که ویزای کشور استونی را دریافت کنید برای سفر به استونی از دو نوع ویزای این کشور می توانید یکی را با توجه به سفر خود انتخاب کنید، یکی از این ویزاها، ویزای ملی کشور استونی است و دیگری هم از آنجا که استونی عضو پیمان شنگن است، ویزای شنگن استونی است. ویزای ملی استونی و ویزای شنگن با هم تفاوت هایی دارد از جمله این که شما اگر ویزای استونی ملی را دریافت کنید نمی توانید به کشورهای عضو پیمان شنگن سفری داشته باشید و برای این که بتوانید به کشورهای عضو شنگن نیز سری بزنید لازم است که ویزای شنگن استونی را دریافت کنید، خدمات ویزای شینگن استونی از آنجا که این کشور در ایران سفارت و کنسولگری ندارد، توسط سفارت فنلاند در ایران انجام می پذیرد که مشخصات کامل آن، آورده می شود.

ویزای استونی

مدارک لازم جهت دریافت ویزای استونی

بعد از گرفتن وقت سفارت استونی از سفارت فنلاند الزامی است که در وقت تعیین شده در سفارت حضور پیدا کنید و مدارک مورد نیاز را تحویل دهید:

  • پاسپورت؛ داشتن حداقل شش ماه اعتبار ضروری است.
  • عکس، دو قطعه و در اندازه 6 در 4 بدون روتوش و با پس زمینه سفید باشد.
  • ارائه کارت ملی و شناسنامه.
  • سند ملک؛ در صورتی که شما صاحب ملک باشید با ترجمه آن تقدیم شود.
  • گواهی اشتغال به کار یا جواز شرکت؛ در صورتی که شما مشغول به کار هستید.
  • گواهی بازنشستگی، برای کسانی که بازنشسته هستند.
  • بیمه مسافرتی.
  • بلیط هواپیما.
  • برگه ای که رزرو هتل شما را ثابت کند.
  • گردش حساب؛ برای شش ماه اخیر باشد و نامه ای که تمکن مالی شما را نشان دهد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای استونی

ترجمه مدارک ویزای استونی

ضروری است که تمامی مدارکی که به سفارت فنلاند جهت دریافت ویزای استونی ارائه می شود ترجمه شود، ترجمه های مورد قبول برای ویزاهای استونی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی است و اگر ترجمه های مدارک به سفارت تحویل داده نشود درخواست شما جهت صدور ویزا بررسی نخواهد شد، سایز استاندارد نیز برای ترجمه ها و کپی A4 می باشد.

مراحل دریافت ویزای استونی

برای دریافت ویزای فوری استونی در ابتدا باید وقت سفارت گرفته شود، اما سفارت استونی در ایران وجود ندارد به همین دلیل کارهای مربوط به سفارت استونی از طریق سفارت فنلاند در تهران انجام می گیرد و این سفارت تمامی مراحل اخذ ویزای استونی را برای شما انجام خواهد داد، ابتدا لازم است که وقت سفارت استونی را اخذ کنید و شما باید در زمان تعیین شده در سفارت فنلاند جهت تحویل مدارک و انجام مصاحبه حضور پیدا کنید.

مراحل دریافت ویزای استونی

انواع ویزای استونی

سفرهایی که به کشور استونی انجام می پذیرد با توجه به هدف های مختلفی است و در حقیقت نوع سفرها به استونی از سفری به سفری دیگر می تواند متفاوت باشد، به همین دلیل برای هریک از سفرها که انجام خواهید داد، باید ویزای استوانی متناسب با آن را بگیرید. از مهم ترین ویزاهای کشور استونی با توجه به نوع و هدف سفر می توانیم به ویزای تجاری، ویزای توریستی و دیدار خانواده، ویزای پزشکی استونی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای ازدواج استونی اشاره داشته باشیم، این ویزاها در مواردی دارای مدارک مشترکی هستند و علاوه بر آن مدارکی را دارند که مخصوص آن ویزا است که باید تهیه شود و در اختیار کنسولگری فنلاند قرار داده شود در عنوان های بعدی به مدارک های لازم جهت دریافت ویزای تضمینی استونی اشاره خواهیم کرد.

اخذ ویزای کاری استونی

یکی از انواع ویزاهای کشور استونی، ویزای کاری است از آنجا که کشور استونی از لحاظ اقتصادی در سطح بسیار پیشرفته ای قرار دارد بسیاری از افراد متخصص و ماهر در سراسر دنیا سعی می کنند که در این کشور شغلی را برای خود پیدا کنند تا از سطح بالای رفاه این کشور به همراه امکانات آن بهره مند گرددند. اگر شما به زبان دوم مسلط هستید و دارای سابقه و تخصص در زمینه کاری خاصی هستید ممکن است که شانس بیاورید و کارفرمایی در استونی جهت استخدام شما دعوتنامه ارسال کند، به همین دلیل شما باید ویزای کار استونی را درخواست بدهید و در شرح جزئیات سفر آن را ذکر کنید و دعوتنامه کارفرما را به همراه سایر مدارک لازم به سفارت فنلاند ارائه دهید، از آنجا که کارفرما در استونی باید ضمانت کامل شما را بر عهده بگیرد، معمولا این ویزا در موارد بسیار کمی صادر می شود.

اخذ ویزای کاری استونی

مدارکی مورد نیاز اخذ ویزای کاری و تجاری

اگر هدف سفر شما به استونی یک سفر تجاری است علاوه بر مدارک گفته شده باید مدارک ذیل را نیز به سفارت فنلاند تحویل دهید:

  • دعوتنامه رسمی از کشور استونی که در آن مشخصات کامل دعوت کننده، دعوت شونده، جزئیات سفر، هزینه ها و... درج شود.
  • پروانه ثبت شرکت با ترجمه ارائه شود.
  • از طرف سازمان یا شرکتی که در آن مشغول کار هستید باید گواهینامه رسمی به زبان انگلیسی که در آن هدف، تاریخ سفر، مشخصات دعوت شونده و... ذکر شود.

اخذ ویزای تحصیلی استونی

استونی از جمله کشورهای اروپایی است که دارای دانشگاه ها و مراکز علمی معتبری است، بسیاری از کسانی که قصد ادامه تحصیل را دارند انتخاب دانشگاه ها و مراکز علمی استونی را در اولویت قرار می دهند تا یک مدرک علمی معتبر از دانشگاه های معتبر جهانی داشته باشند. اگر قصد شما از سفر به استونی به منظور تحصیل است باید ویزای تحصیلی استونی را تهیه کنید ابتدا باید با دانشگاه یا مرکز علمی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید وارد مذاکره شوید و از آن تاییدیه بگیرید پس از تاییدیه تحصیلی برای شما دعوتنامه رسمی از سوی دانشگاه یا مرکز علمی صادر خواهد شد که شما باید بعد از درخواست وقت سفارت و هنگام تحویل مدارک خود به سفارت فنلاند جهت اخذ ویزای تحصیلی استونی دعوتنامه را نیز تحویل سفارت دهید، البته ممکن است با توجه به نوع درخواست شما مدارک دیگری نیز از شما خواسته شود و سپس درخواست شما جهت صدور ویزای استونی بررسی خواهد شد.

اخذ ویزای تحصیلی استونی

اخذ ویزای پزشکی استونی

استونی از لحاظ پزشکی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است و خدمات پزشکی و درمانی که درمانگاه ها و مراکز درمانی استونی ارائه می دهند در سطح بسیار بالایی قرار دارد به همین دلیل بسیاری از کسانی که نیازمند خدمات درمانی و پزشکی هستند استونی را در انتخاب های خود در اولویت قرار می دهند. اگر شما نیز قصد دارید برای خدمات درمانی و پزشکی به استونی سفر کنید در ابتدا لازم است که ویزای پزشکی استونی را بگیرید، برای همین منظور باید از یکی از بیمارستان ها یا مراکز درمانی استونی پذیرش بگیرد و سپس به وسیله دعوتنامه ای که برای شما از طرف بیمارستان صادر می شود می توانید درخواست ویزای فوری استونی را بدهید.

اخذ ویزای پزشکی استونی

اخذ ویزای ازدواج استونی

امروزه با توجه به گسترش یافتن ارتباطات ازدواج های بسیاری انجام می شود که فرامرزی است، اگر شما که ساکن ایران هستید می خواهید با یک شخصی که تبعه استونی است یا در آن جا اقامت دارد ازدواج کنید ضروری است که ویزای ازدواج استونی را دریافت کنید. برای دریافت ویزای ازدواج استونی ارائه مدارکی که نشان دهنده قطعیت ازدواج شما با شخص ساکن استونی است ضروری است.

اخذ ویزای توریستی استونی

استونی در زمینه صنعت گردشگری در سطح خوبی قرار دارد و در سال های اخیر در این زمینه سرمایه گذاری های زیادی را کرده است به همین دلیل  در طول سال مسافران زیادی جهت دیدن جاذبه های گردشگری با تور استونی به این کشور سفر می کنند، به منظور سفر توریستی به کشور استونی اخذ ویزای توریستی ضروری است اگر شما خانواده ای ساکن در استونی دارید می توانند برای شما دعوتنامه بفرستند تا به راحتی بتوانید به این کشور سفر داشته باشید و از جاذبه های گردشگری و دیدنی تور استونی بازدید کنید، مهم ترین جاذبه های گردشگری توریستی که توصیه می شود در بازدید از استونی به آن ها سر بزنید می توانیم به زندان زیرآبی استونی، پارک ملی سوما، کاخ کادریورگ، قلعه تومپئا، دریاچه ارمیستو و ... اشاره کنیم.

اخذ ویزای توریستی استونی

انواع ویزای شینگن از لحاظ اجازه ورود

اگر می خواهید برای ویزای استونی، ویزای شنگن را دریافت کنید کسب اطلاعاتی از انواع ویزاهای شنگن با توجه مدت مجاز ورود و خروج ضروری است، به طور کلی ویزای شنگن استونی در چهار نوع صادر می شود:

ویزای ترانزیت

بر اساس این ویزا مسافر نمی تواند از فرودگاه خارج شود، با این ویزا فقط از فرودگاه های شنگن می توان استفاده کرد و به کشوری خارج از منطقه شنگن سفر کرد.

ویزای عبور

این نوع ویزای کشور استونی شنگن محدودیت ویزای قبلی را ندارد، مسافر می تواند از فرودگاه خارج شود و از منطقه شنگن به منظور منطقه عبور برای رفتن به کشوری خارج از شنگن استفاده کند.

ویزای کوتاه مدت

این نوع ویزا برای اقامت کوتاه در استونی می باشد، برای مثال سفرهای توریستی، دیدار بستگان و.. توسط این ویزای استونی انجام می گیرد.

ویزای بلند مدت

این ویزا برای تاجران و بازرگانان مناسب است تا در طول سال چندین بار بتوانند به استونی سفر کنند.

توجه: اگر قصد دارید بیشتر از 90 روز در منطقه شنگن بمانید، لازم است که به جای ویزای شنگن، درخواست اقامت را بدهید که باید از طریق سفارت آن را پیگیری کنید، اگر با توجه به ویزای شنگن 90 روز در منطقه شنگن اقامت داشته اید برای اخذ مجدد ویزای شنگن لازم است که سه ماه داخل منطقه شنگن نباشید تا بتوانید دوباره ویزای شنگن را درخواست دهید.

انواع ویزای شینگن از لحاظ اجازه ورود

نکاتی در رابطه با ویزای خانوادگی

  • ضروری است که تمامی کسانی که قصد سفر به استونی را دارند در وقت تعیین شده در سفارت فنلاند حضور داشته باشند.
  • فتوکپی گذرنامه ارائه شود و حداقل دو صفحه خالی در آن وجود داشته باشد و حداقل نیز دارای سه ماه اعتبار باشد.
  • ارائه ترجمه انگلیسی شناسنامه ها و کارت ملی های متقاضیان سفر ضروری است.
  • فرم درخواست ویزا که می توانید به صورت آنلاین دریافت کنید باید از قبل تکمیل شده باشد و تنها امضا آن را در وقت سفارت بزنید.
  • هر یک از افراد همراه متقاضی باید به صورت جداگانه فرم درخواست ویزای استونی را پر کنند و در زمان تعیین شده حضوری تحویل دهند.
  • اگر اتباع خارجی قصد دارند از طریق ایران درخواست ویزا را بدهند باید مدارکی را که ثابت کننده اجازه اقامت یا کار آن ها در ایران است را ارائه کنند.
  • ارائه دعوتنامه برای ویزای خانوادگی لازم است که در آن باید مشخصات کامل دعوت کننده و دعوت شونده به همراه تعهدات مالی درج شود.
  • متقاضی سفر باید فتوکپی از پاسپورت شخص دعوت کننده را برای صدور ویزای تضمینی استونی ارائه دهد.
  • کسانی که زیر 18 سال سن دارند و می خواهند بدون حضور والدین به استونی سفر کنند باید اجازه نامه از طرف والدین (هم پدر و هم مادر) ارائه دهند.

نکاتی در رابطه با ویزای خانوادگی

شرایط و نحوه تمدید ویزای استونی

ویزاهای استونی که صادر می شود در یک بازه زمانی 180 روزه، 90 روز اعتبار دارد. بعد از اتمام دوره دیگر ویزا اعتبار نخواهد داشت. در صورتی که محتوا و اساس مجوز ویزای شما عوض نشود و درخواست شما نیز موجه باشد، اقامت موقت شما در استونی (ویزای استونی) قابل تمدید است. به منظور تمدید ویزای کشور استونی متقاضی می تواند به مرکز مهاجرت و خدمات شهروندی استونی مراجعه کند و در خواست خود را ارائه دهد.