تور ایسلند

اگر می خواهید در تور ایسلند شرکت کنید این مقاله را مطالعه نمایید. این کشور میراث وایکینگ هاست و در قاره اروپا واقع شده است، اکنون نیز به عنوان یکی از مرفه ترین کشورهای جهان شناخته می شود و سالانه میزبان گردشگران بسیاری ست.

تور ایسلند

درباره کشور ایسلند

ایسلند یک کشور جزیره ای ست که در بخش شمالی اقیانوس اطلس واقع شده است، نوع حکومت آن جمهوری ست و حدود 320 هزار نفر جمعیت دارد. مردم ساکن در آن به زبان ایسلندی صحبت می کنند و در سال 1918 استقلال خود از دانمارک را به طور رسمی اعلام کرده، “کرونای ایسلند” نیز واحد پولی رایج در کشور است.

کشور ایسلند 103 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و کمی از کره جنوبی بزرگتر است، جمعیت این کشور از همه کشورهای عضو پیمان ناتو کم تر است و تنها کشور عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد. ایسلند عضو اتحادیه شینگن نیز هست و انجام امور مربوط به کنسولگری آن در سفارت دانمارک واقع در تهران انجام می پذیرد.

درباره کشور ایسلند

جغرافیای کشور ایسلند

بریتانیای کبیر بزرگترین جزیره اروپا را در خود جای داده است، به همین دلیل ایسلند رتبه دوم را در این بین دارد، همچنین به عنوان هجدهمین جزیره بزرگ جهان نیز شناخته می شود. این جزیره در نزدیکی اروپا واقع شده است و یک جزیره اروپایی محسوب می شود، گردشگران نیز آن را به عنوان یک جزیره اروپایی می شناسند. این کشور آب و هوایی سرد و قطبی دارد، گاهی هم تحت تاثیر جبهه های هوای معتدل قرار می گیرد.

سیاست و فرهنگ مردم ایسلند

ایسلند قدیمی ترین دموکراسی پارلمانی دنیا را از آن خود کرده است، و رئیس جمهور آن در دوره های 4 ساله با رای مردم انتخاب می شود. حزب ائتلاف زان نیز در این کشور حضور پر رنگی دارد. همچنین خوب است بدانید که این کشور رابطه دیپلماتیک خود را با همه کشورهای دنیا حفظ کرده است و جنگنده های ناتو مسئولیت محافظت از حریم های هوایی آن را بر عهده دارند.  مردم ساکن در این کشور به پیشینه وایکینگی خود افتخار می کنند و زبان شان بسیار شبیه به زبان نورس است که در قدیم وجود داشته است. این کشور دارای کمترین میزان جرم و جنایت است و رتبه اول جهانی را در این خصوص کسب کرده است.

آب و هوای کشور ایسلند

برای شرکت در تور ایسلند باید اطلاعاتی جامع در خصوص آب و هوای کشور کسب نمایید، در این بخش به شرح این موضوع می پردازیم. به طور کلی ایسلند دارای آب و هوای سرد قطبی ست اما جریان های آب گرم گلف استریم از ایجاد یخبندان های وسیع در کشور جلوگیری می کند. با این حال اگر می خواهید متوجه شوید که بهترین زمان برای شرکت در تور ایسلند چه تاریخ و یا فصلی ست در ادامه ما را همراهی کنید.

آب و هوای کشور ایسلند

بهترین زمان برای شرکت در تور ایسلند

جریان آب های گرم آتلانتیک شمالی موجب شده که آب و هوایی معتدل و دلپذیر بر این جزیره حاکم باشد، اگر می خواهید فصل تابستان را برای شرکت در تور ایسلند انتخاب کنید باید بدانید که زمان مناسبی ست و هوا در معتدل ترین میزان خود قرار دارد، البته بادهای این فصل را نیز نباید نادیده گرفت. بیشترین دمای برآورد شده در این فصل 12 تا 15 درجه سانتی گراد است که متعلق به ماه ژوئن تا روزهای پایانی آگوست است.

تور ایسلند در زمستان

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که فصل زمستان را برای شرکت در تور انتخاب می کنید باید بدانید که این فصل هوای سردی را با خود به کشور می آورد، بیشترین دمای میانگین برآورد شده در این فصل 2 درجه سانتی گراد است. اختلاف دمای شب و روز حدود 10 درجه سانتی گراد ست و باید حتما لباس گرم و کلاه همراه خود داشته باشید. ایسلند آب و هوای ثابتی ندارد و اگر این کشور را به عنوان مقصد تور خود انتخاب می کنید آمادگی روبرو شدن با مه، باران و باد را در هر زمانی از روز داشته باشید.

تور ایسلند در زمستان

تور ایسلند در تابستان

فصل تابستان مناسب ترین زمان برای شرکت در تورهای ارزان قیمت ایسلند است چراکه دمای هوا در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد، این فصل شلوغ ترین زمان تور است و در راستای آن هزینه های هتل و رستوران و مراکز تفریحی در بالاترین سطح خود قرار می گیرند. بسیاری از تفریحات فقط مختص این فصل است و اگر در فصل هایی چون بهار، پاییز و یا زمستان به بازدید از این کشور بروید با تعطیلی این نوع تفریحات روبرو خواهید شد و فقط می توانید از اسب سواری، چشمه های آب گرم و زیبایی نور در شب لذت ببرید.

مشاهده شفق قطبی نیز از دیگر جذابیت های شرکت در تور است که باید بازه زمانی بیشتری را برای ماندن در این کشور در نظر بگیرید و با صبوری به تماشای آسمان بنشینید. البته ناگفته نماند که احتمال مشاهده آن در روزهایی که باران و برف نمی بارد بسیار بیشتر است اما همچنان نباید از دیدن آن ناامید شوید و انتظار برای مشاهده چنین لحظه ای شیرین است.

بلیط هواپیما ایسلند یکی از مراحل مهم سفر و شرکت در تور ایسلند تهیه بلیط است، در این بخش به شرح این موضوع خواهیم پرداخت و نکات لازم در این خصوص را مطرح خواهیم کرد.

تور ایسلند در تابستان

خرید و رزرو بلیط تور ایسلند

اگر قصد دارید به ایسلند سفر کنید باید بدانید که هیچ پرواز مستقیمی به این کشور وجود ندارد و برای رسیدن به یکی از فرودگاه های ایسلند باید در یک الی دو کشور دیگر توقف داشته باشید. مجموعه ما می تواند بهترین و ارزان ترین بلیط های موجود را برای شرکت کنندگان تور تهیه نماید و هزینه های سفرشان را به میزان زیادی کاهش دهد. در ادامه نام چند ایرلاین که ارائه دهنده بلیط ایسلند هستند ذکر می شود:

  1. ایرلاین لوفتهانزا: این ایرلاین فقط از شهر تهران پرواز دارد و برای بهره گیری از خدمات آن باید خود را به تهران برسانید، توقف آن نیز در شهر فرانکفورت آلمان خواهد بود و پس از آن به سمت مقصد اصلی خود یعنی ایسلند حرکت خواهد کرد.
  2. ایرلاین ایسلند ایر: این ایرلاین فعلا از ایران هیچ پروازی ندارد و برای مسیرهای داخلی کشور ایسلند از آن بهره می گیرند.
  3. ایرلاین ایر ایسلند: این ایرلاین نیز همچون ایرلاین قبلی فعلا فقط خدمات پروازهای داخلی کشور ایسلند را ارائه می دهد.

ایرلاین اول بلیط های تور را با قیمتی ارزان و کیفیتی مناسب ارائه می دهد و بهترین گزینه برای سفر به این کشور می باشد.

خرید و رزرو بلیط تور ایسلند

زمان مناسب برای تهیه بلیط ایسلند

بلیط تور ایسلند باید حداقل دو ماه قبل از تاریخ معین شده برای سفر تهیه گردد، اگر می خواهید هزینه ای پایین برای تهیه بلیط بپردازید نکاتی که در ادامه ذکر می شود را به خاطر بسپارید:

  1. در مواقع ضروری از پروازهای چارتری استفاده کنید و حتما قبل از خرید قیمت های آن را با قیمت بلیط های سیستمی مقایسه نمایید.
  2. پیگیر سایت باشید و از تخفیف های ارائه شده استفاده نمایید.
  3. از چندین ماه قبل بلیط تور را رزرو نمایید.
  4. قیمت ایرلاین ها را با یکدیگر مقایسه کنید.
  5. ترجیحا در ایام خلوت و کم مسافر اقدام به تهیه بلیط نمایید.
  6. اگر به صورت خانوادگی سفر می کنید بلیط های تان را جداگانه رزرو نمایید.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی ایسلند

هیجان انگیزترین بخش ایسلند بازدید از جاذبه های گردشگری شهر است، بخصوص اگر جاذبه ها با درخشش نور شفق ترکیب شوند. درخشش نور شفق و مشاهده آن باعث می شود خاطره سفر به جزیره ایسلند را هیچ گاه از یاد نبرید. در ادامه به برخی از جذابیت های این کشور اشاره میشود.

هورن استرندر نچرال ایسلند  Hornstrandir Nature Reserve

این ناحیه از برترین جاذبه های تور ایسلند است که ناهمواری های زیادی دارد، اگر چالش را دوست دارید بازدید از این ناحیه را در الویت برنامه های خود قرار دهید. این جا پر است از کوه و چمن های سرسبز که گردشگران را به ماجراجویی وا می دارد، هنگام بازدید از این ناحیه وسایل ضروریتان را به همراه داشته باشید چراکه هیچ مرکز خرید و یا فروشگاهی در نزدیکی آن وجود ندارد.

اگر به این جا رفتید حتما از صخره معروفی که در قسمت شمالی این ناحیه واقع شده است دیدن کنید، این جا طبیعتی هیجان انگیز و هوایی دلپذیر دارد. از تور لیدر خود بخواهید که همه بخش های ناحیه ذکر شده را به شما معرفی کند و هیچ کدام از آنها را از قلم نیندازد. این جا از جاذبه های طبیعی ایسلند است که هنوز توسط انسان دستکاری نشده است.

جادبه های گردشگری ایسلند | هورن استرندر نچرال ایسلند  Hornstrandir Nature Reserve

Husavi روستای ماهیگیری

این منطقه یک روستای ماهیگیری ست که در بخش شمالی ایسلند واقع شده است و وسعت کمی دارد. اگر از دیدن وال ها لذت می برید حتما به این جا سر بزنید، یکی از دلایل معروفیت این منطقه وجود وال ها و دلفین هاست که امکان بازدید از آنها نیز فراهم شده است. اگر با خانواده و فرزندان تان در تور ایسلند شرکت می کنید حتما آن ها را به مشاهده این دلفین های زیبا ببرید و خاطرات خوبی را در ذهن شان ثبت کنید. موزه وال نیز در همین منطقه واقع شده است و می توانید اطلاعات بسیاری در خصوص وال ها و تاریخچه زندگی و شکار آن ها کسب کنید، ناگفته نماند که کلیسای چوبی هم جذابیت زیادی برای گردشگران دارد و هر ساله افراد زیادی را برای بازدید به منطقه ذکر شده  می کشاند.

Landmannalaugar  لاندمن ناسا گار ایسلند

در ارتفاعات داخلی ایسلند ناحیه ای جذاب و دیدنی قرار دارد که از معروف ترین جاذبه های گردشگری ایسلند است و به دلیل مسیرهای پیاده روی خاصی که دارد بسیار پرطرفدار است. گردشگران می توانند همه مسیر را پیاده روی کنند و همزمان با آب از چشم انداز زیبای منطقه و دلپذیری آب و هوا لذت ببرند. اگر عاشق طبیعت و زیبایی هایش هستید بازدید از این منطقه را در برنامه تور خود قرار دهید و وقت زیادی را برای آن در نظر بگیرید. ناحیه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید در لبه لاوا واقع شده است و چشمه های آب گرم آن زبانزد است. تفریح کوهنوردی از جذابیت های این منطقه است که می توانید با همراهی دوستان تان آن را به یاد ماندنی تر کنید.

پارک ملی تینگ ولیر  Thingvellir

قدمت این پارک به قرن دهم بازمی گردد که پارلمان کشور ایسلند نیز در آن جا قرار داشته است، اگر در تور ایسلند شرکت کردید از این پارک به عنوان یک جاذبه تاریخی و قدیمی دیدن نمایید. موقعیت جغرافیایی آن در مرز بین دو صفحه اصلی تکتونیک است و این باعث می شود از نظر زمین شناسی اهمیت فراوانی داشته باشد. برای بازدید از همه قسمت های آن باید 3 روز وقت بگذارید، اگر به مناطق کوهستانی علاقه دارید حتما از این جاذبه دیدن کنید، چراکه سرتاسر اطراف آن با سه کوه وسیع و مهم احاطه شده و آب و هوایی دلپذیر را به ارمغان آورده است.

دریاچه میوانت ایسلند Myvatn

از دیگر جاذبه های تور ایسلند همین مکان است که قدمتی معادل با هزار سال دارد و در مجاورت رودخانه لاوا واقع شده است. دهانه جنوبی دریاچه بهترین نقطه این مکان است که 100 گونه گیاهی را در خود جای داده است. اگر از بودن در جنگل لذت می برید این جاذبه می تواند شما را به وجد آورد، در این منطقه جنگلی وجود دارد که غارها و صخره های بسیاری را در خود جای داده است. برای لذت بردن از یک طبیعت زیبا ساعاتی از وقت خود را به بازدید از این مکان رویایی اختصاص دهید.

دریاچه میوانت ایسلند Myvatn

شهر ریکجاویک Reykjavik

این منطقه بسیار وسیع است و حدود 120 هزار نفر در آن سکونت دارند، دریاچه آن بسیار زیباست که بیشتر تورها نیز سفر خود را از آن جا آغاز می کنند. موزه ملی آن بسیاری از آثار با ارزش وایکینگ ها را در خود جای داده است و طرفداران بسیاری دارد، گردشگران بسیاری این منطقه را برای آغاز سفرشان انتخاب می کنند. اگر در تور ایسلند شرکت کردید از تور لیدر خود بخواهید که شما را برای ساختن یک خاطره خوب به این منطقه زیبا ببرد. این ناحیه مغازه ها ، رستوران ها و کافه های بسیاری را در خود جای داده است که هنگام خستگی می توانید از خدمات آن ها نیز بهره ببرید. حتما غذای رستوران های آن را امتحان کنید و بدون چشیدن طعم غذاها این منطقه را ترک نکنید.

دریاچه یخی جوکولسارلون ایسلند Jokulsarlon

این ناحیه در بخش جنوب شرقی کشور ایسلند قرار دارد و جلوه گر زیبایی های این کشور است. تفریح هیجان انگیز این منطقه بازدید از مناطق اطراف با قایق های یخی ست که چالشی به یاد ماندنی نیز محسوب می شود. با نشستن در کنار این دریاچه صدای شکستن یخ ها و داخل آب افتادن شان را خواهید شنید که بسیار لذت بخش و حس یکی شدن با طبیعت اطراف تان را تجربه خواهید کرد. لباس گرم و کلاه به همراه داشته باشید تا بیمار نشوید.

دریاچه یخی جوکولسارلون ایسلند Jokulsarlon

بهترین مراکز خرید ایسلند

خرید بخش مهمی از تور ایسلند است. منطقه ریکیاویک مناسب ترین و مشهورترین منطقه از ایسلند برای خرید است. از چانه زدن نیز فرار نکنید چراکه می توانید تخفیف خوبی از فروشنده ها بگیرید. در ادامه به برخی از کالاهایی که در این منطقه پیدا می شود و همچنین ویژگی های بازار خرید آن اشاره خواهیم کرد:

  1. صنایع دستی های زیبایی را در مغازه ها خواهید یافت که می توانید به عنوان سوغاتی به دوستان و عزیزان تان نیز هدیه دهید.
  2. کارهای دستی که هنر دست محلی ها هست نیز در این بازارها دیده می شود که بازدید از آن ها بی بهره نیست.
  3. سرتاسر منطقه پر شده از آثار هنری که نمی توانید در برابر خرید آن ها مقاومت کنید.
  4. لباس های خز یکی از تخصص های ایسلندی هاست و می توانید بهترین آن ها را در این منطقه پیدا کنید.