معبد په پونگ

یکی دیگر از دیدنی های کشور تایلند معبد په پونگ که در شهر چیانگ مای بنا شده است ومکانی مقدس و حیرت آور است. در معماری و طراحی معبد په پونگ از سنت و فرهنگ چندین کشور از جمله برمه ، تایلند و چین استفاده شده است. این معبد به عنوان صومعه بودائی ها استفاده می شده است واز گذشته تا به حال زیبایی های چشم نوازی داشته است.

معبد په پونگ -دیدنی های تایلند- جاهای دیدنی تایلند- مراکز گردشگری تایلند- جاذبه های تایلند

معبد په پونگ دارای دروازه های ورودی بسیار زیبایی است که چشم هرکسی را به خود خیره می کند و جزو زیباترین بخش های این معبد است. پس از عبور از درب های ورودی ، گردشگران و توریست ها وارد یک سالن عظیم می شوند که کاهنان دراین مکان از معبد در حال عبادت و راز و نیاز با پروردگار خود هستند. معبد په پونگ زیبا با یک سری گل و جواهر و گردنبند زینت داده شده است.طراحی ها و نقش های بسیار زیبایی بر روی دیواره های این معبد رسم شده است که بسیار چشم نواز هستند.علاوه بر دروازه ی ورودی این معبد، طراحی ها ، مجسمه های سنگی و کنده کاری های زیبایی در این معبد دیده می شود که یک شاهکار به حساب می آیند و همه ی این جذابیت ها در کنارهم باعث جذب گردشگران بسیاری به این مجموعه شده است.

معبد په پونگ -دیدنی های تایلند- جاهای دیدنی تایلند- مراکز گردشگری تایلند- جاذبه های تایلند

معبد په پونگ دارای ساختاری مربعی شکل است و سقف ساختمان آن هم دارای انحنا می باشد. از دیگر دیدنی ها و جاذبه های این معبد می توان به کنده کاری های زیبا و پنجره های گرد و قوسی شکل ساختمان این معبد اشاره کرد. دکوراسیون به کار برده شده در این معبد به صورت کاملا حرفه ای به دست افراد هنرمند ساخته شده است وهنری که در ساخت مجسمه های بودای موجود در معبد په پونگ به کار برده شده در همه جا زبانزد است.