حصار هفت قلعه استانبول

این قلعه بسیار زیبا که از مکان های پر بازدید استانبول است و در زمان امپراطوری روم در نزدیکی ساحل دریای مرمره در استانبول بنا شده است.این قلعه روی اتوبان ساحلی کشور استانبول ساخته شده است. حصار هفت قلعه استانبول بین دو برج مرمر واقع بود و در گذشته به عنوان دروازه ی شهر استانبول استفاده می شد و مانند نگینی در ورودی شهر می درخشید. اوایل این قلعه دارای 3 برج بود اما بهدها برای اینکه این قلعه ساختاری مستحکم داشته باشد 4 برج دیگر به این قلعه افزوده شد.

حصار هفت قلعه استانبول

در گذشته از حصار هفت قلعه استانبول برای تشریفات و مهمانی های امپراطور استفاده می شده و جنگجویان و رزم آوران پس از پیروزی از این دروازه وارد شهر استانبول می شدند. این دروازه ها از صبح تا غروب باز بودند و بعد از این زمان دروازه ها بسته می شد و به عنوان انبار ، زندان و خزانه دولت سفارت مورد استفاده قرار می گرفت. این دروازه در حال حاضر به عنوان یک موزه در استانبول استفاده می شود.

حصار هفت قلعه استانبول

زندان های حصار هفت قلعه استانبول دارای ساختاری جذاب و چشم نواز هستند و با اینکه قدمتی طولانی دارند با این حال ظرافت خاصی در این قلعه وجود دارد.در این قلعه موزه ی کوچکی وجود دارد که تاریخچه ی این قلعه به طور کامل در این موزه آورده شده است. این موزه قدمت بیشتری نسبت به سایر موزه های موجود در فضای باز استانبول دارد.

حصار هفت قلعه استانبول

برای رفتن به حصار هفت قلعه استانبول می توان از طریق وسایل نقلیه ی عمومی موجود در میدان تقسیم تا ایستگاه قلعه رفت و از آنجا تا قلعه یک پیاده روی کوتاه کرد و به قلعه رسید و از زیبایی های معماری این قلعه نهایت لذت و استفاده را برد.