اموزش ساخت قهوه

 

کافه لاته caffè e latte یکی از نوشیدنی های کافی شاپ است که طرفداران خاص خود را دارد. مواد اصلی برای تهیه کافه لاته (لته) قهوه اسپرسو ، کاپوچینو یا قهوه غلیظ و شیر میباشد. در این بخش از سایت فرکافی اطلاعاتی را درباره کافه لاته در اختیارتان می گذاریم.

طرز تهیه کافه لاته در خانه

مواد لازم برای تهیه کافه لاته

اموزش ساخت قهوه

شیر 2 لیوان

نسکافه، اسپرسو یا قهوه 2 ق چای‌خوری

شکر به میزان لازم

طرز تهیه کافه لاته در خانه

طرز تهیه کافه لاته

مراحل اصلی تهیه کافه لاته شامل سه بخش است که در زیر به ان اشاره می کنیم.

مرحله اول از طرز تهیه کافه لاته

به گزارش سایت فرکافی در مرحله اول برای تهیه کافه لاته شیر را در شیرجوش بریزید و روی حرارت بگذارید . وقتی که جوشید قبل از انکه سر رود  ان را از روی حرارت بردارید. سپس شیر گرم  را در ظرفی بریزید و با همزن برقی آن را حسابی هم بزنید . این کار را تا زمانی ادامه دهید که حجم آن یک‌ و نیم برابر حجم اولیه شیر شود. یادتان باشد که نباید ان را خیلی هم هم بزنید تا شیر سرد شود .

مرحله دوم از طرز تهیه کافه لاته

اموزش ساخت قهوه

در مرحله بعدی برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و داغ ،شیر را در لیوانهای دلخواه تا سه چهارم لیوان بریزید. سپس کف شیر و شیر باقیمانده را  هم بین لیوان‌ ها تقسیم کنید.

یک ترفند مهم برای اینکار اینست که استفاده از قاشق را فراموش کنید. دلیل ان هم اینست که استفاده از قاشق کف شیر را می خواباند. بنابراین بدون قاشق و بطور مستقیم کف شیر را در لیوان بریزید.

سعی کنید که دو قاشق از کف شیر را نگه دارید.

در اینجا باید نسکافه یا اسپرسو را در یک لیوان دیگری بریزید. سپس مقدار کمی آب‌جوش به آن بیافزایید. مقدار ابجوش باید در حدی باشد که نسکافه یا اسپرسو در آب حل بشود. خیلی هم ابجوش اضافه نکنید.

مرحله سوم از طرز تهیه کافه لاته

در مرحله سوم برای تهیه کافه لته باید نسکافه یا اسپرسو را به شیر اضافه کنید. در اینجا شما باید یک قاشق چای‌ خوری یا یک نی بزرگ بردارید. سپس آن را از روی کف‌ های شیر بگذرانید تا با سطح شیر تماس پیدا کند.

در این قسمت برای تهیه کافه لته نسکافه یا اسپرسو را روی قاشق یا داخل نی بریزید. با این کار شما توانستید بدون اینکه کف شیر روی لیوان خراب بشود، نسکافه یا اسپرسو یا قهوه را در شیر ته‌نشین کنید.

باید بگوییم که اکنون کافه لاته شما اماده است . میتوانید این نوشیدنی را در همه ایام سال مخصوصا فصل سرما تهیه کنید و در کنار کیک خانگی از مهمانهایتان پذیرایی کنید.

یک نکته برای تهیه این نوشیدنی اینست که اگر برای تهیه کافه لاته ، قهوه انتخاب کرده اید، برای انجام این کار باید آن را بسیار غلیظ دم نمایید تا نوشیدنی تان خوشمزه شود.

همچنین اگر دوست دارید شیر این نوشیدنی گرم ، شیرین باشد، می‌توانید کمی شکر به آن اضافه کنید تا شیرین مزه شود. این به سلیقه شخصی شما بر میگردد. همچنین میتوانید برای پذیرایی از مهمان یک شکرپاش بیاورید تا هر کس خواست خودش به نوشیدنی شکر اضافه کند.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بحش از سایت فرکافی درباره طرز تهیه کافه لاته تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید.