مستند نابودی جهان با ده اتفاق

در هنگام برخورد اجرام آسمانی با زمین فجایعی رخ خواهد داد که در مستند نابودی جهان با ده اتفاق راجب 10 تا از بزرگترین این فجایع بحث و گفتگو می شود در این مستند نابودی جهان با ده اتفاق سعی شده است برخورد سیارک‌ها با زمین، سیاه چاله‌ها، فوران پرتو گاما، فوران‌های عظیم آتشفشانی، جنگ اتمی و … فجایعی را به طور کامل توضیح دهند که در صورت وقوع سیاره‌ی زمین را نابود خواهند کرد. بررسى‌هاى علمى هم نشان داده بروز این فجایع عواقب ویرانگری برای حیات روی زمین خواهد داشت. در این مستند نابودی جهان با ده اتفاق با استفاده از تصویرسازی‌های پیشرفته و بى‌نظیر کامپیوتری به طور دقیق و علمی با ده فاجعه ویرانگر براى زمین و عواقب آن آشنا شده و بررسی خواهیم کرد که هر کدام از این فجایع چگونه زمین را نابود خواهند کرد و اینکه انسان چگونه می‌تواند از پیش تمهیداتی در برابر این فجایع بیندیشد.

مستند نابودی جهان با ده اتفاق1

این مستند نابودی جهان با ده اتفاق شامل 10 قسمت می باشد که در زیر توضیحاتی راجب 10 قسمت ارائه شده است .

قسمت اول : سیارک قاتل
65 میلیون سال پیش، یک اثر سیارکی باعث یک فاجعه شدید شد که منجر به سقوط دایناسورها شد، اما چه اتفاقی خواهد افتاد اگر سنگ فضا همان اندازه دوباره در همان نقطه قرار گرفت؟ انسان های مدرن چگونه می توانند در معرض سقوط سنگ ها و آوارها، مگا سونامی، از آتش سوزی کنترل، درجه حرارت کوره های انفجاری و یک لایه ازن نابود قرار گیرند؟ در پی تخریب در سراسر جهان، چه کسی زنده ماند … و چه کسی از بین خواهد رفت؟

مستند نابودی جهان با ده اتفاق1

قسمت دوم: سیاره سرکسی
دو برابر سیارات سرکشی مانند ستارگان در کهکشان وجود دارد. پس چه می تواند اتفاق بیفتد، اگر منظومه شمسی نپتون در برخورد با زمین باشد؟ در طول چهار ساعت فقط به عنوان افرادی که در ناامیدی فرار می کنند، گرانش از سیاره سرکسی، ماه را از هم جدا می کند، باد می شود حرکت می کند، موج می زند هر گونه زلزله و آتشفشانی، و در نهایت زمین به قطعه می کشد

قسمت سوم: سیاره سرکش
دو برابر سیارات سرکش مانند ستارگان در کهکشان وجود دارد. پس چه می تواند اتفاق بیفتد، اگر سیاره زنگدار اندازه نپتون در برخورد با زمین باشد؟ در طول چهار ساعت فقط به عنوان افرادی که در ناامیدی فرار می کنند، گرانش از سیاره سرکش، ماه را از هم جدا می کند، باد را باهم حرکت می کند، موج می زند هر گونه زلزله و آتشفشان، و در نهایت زمین را به قطعه می کشد.

مستند نابودی جهان با ده اتفاق

قسمت چهارم: طوفان خورشیدی
هنگامی که زمین توسط یک طوفان خورشیدی مرگبار – یک بخش عظیم خورشید – تحت تاثیر قرار می گیرد، سیستم الکتریکی سیاره ما تبدیل به خرابی سیگار می شود. چگونه تمدن مدرن بدون قدرت کنار می آید؟

قسمت پنجم: جنگ هسته ای
جگ جهانی 3 از بین می رود و یک کابوس هسته ای به واقعیت تبدیل می شود، زیرا هزاران بمب هیدروژنی بزرگترین شهرهای جهان را از بین می برند. مرگ و میر ناشی از خاکستر و باقی مانده ها ایجاد یک زمستان هسته ای، فرو رفتن این سیاره به عصر یخبندان ناگهانی. محصولات کشاورزی در سراسر جهان شکست می خورند و گرسنگی جمعی بشریت را در معرض انقراض قرار می دهد.

قسمت ششم: گامای ری پشت سر هم
قوی ترین انفجار تابش کیهانی در جهان، فقط چند ثانیه از زدن به سیاره زمین است. هنگامی که یک پرتو گاما از دو ستاره برخورد می کند به جو می رسد، تابش مرگبار مرگ و میر ناشی از مرگ را فراهم می کند و بلافاصله نصف سیاره را از بین می برد. در طرف دیگر زمین، آمریکا با مرگ ناگهانی مواجه می شود زیرا اشعه ماوراء بنفش و گرسنگی تهدید می کنند که نژاد بشر را به انقراض بفرستد. آخرین انسانهای باقی مانده چگونه زنده ماندند؟

قسمت هفتم: انفجار مگا
برای اولین بار در تاریخ بشر، فوران آتشفشانی آتشفشانی از سطح زمین می سوزد. امواج شوک انفجاری جدا از ساختمان ها، سنگ ریخته گری به شهرها و محافل صدای خیره کننده در سراسر جهان است. روز بدی برای سیاره زمین بدتر می شود زیرا گازهای آتشفشانی از نور خورشید جلوگیری می کنند، زنجیر مواد غذایی سقوط می کند و قحطی حماسی آینده بسیار بزرگی را تهدید می کند.

مستند نابودی جهان با ده اتفاق

قسمت هشتم: زمین خارج از مدار
اگر اولین بار در چهار و نیم میلیارد سال زمین از مدار خارج شود، سیاره ما را در یک دوره برخورد به خورشید قرار می دهد. سقوط مرگبار زمین 65 روز طول می کشد، باعث طوفان های عظیم، ماسه سنگ ها و – با درجه حرارت بیش از 200 درجه – موج گرمائی که هر فردی را می کشد.

قسمت نهم : تهاجم بیگانه
هنگامی که بیگانگان سرکش حمله شگفت انگیزی بر روی زمین را آغاز می کنند، مردم در خیابان ها می میرند، حکومت های جهانی نابود می شوند، شهرهای ویران می شوند و یک ویروس مرگبار آزاد می شود. آیا انسان می تواند زنده بماند یا این پایان است؟

مستند نابودی جهان با ده اتفاق

قسمت دهم : فاجعه دریایی عمیق
جریان های اقیانوس آب و هوا را در سراسر جهان کنترل می کند. هنگامی که آنها به طور ناگهانی متوقف می شوند، یک آبشار بی پایان از بلایای آب و هوایی، از جمله آبیاری، آبیاری، آتش سوزی، خشکسالی گسترده و افزایش سطح دریایی سرازیر می شود. هیچ جایی بر روی زمین از این فاجعه آب و هوایی که تهدیدی برای پایان دادن به تمدن بشری است تهیه شده است.